Το NATO ετοιμάζει συμφωνία με την Boeing ώστε να δώσει παράταση ζωής στα AWACS του 1980

Ο Michael Gschossmann, Γενικός Διευθυντής της αρμόδιας υπηρεσίας Διαχείρισης στόλου E-3A των NATOικών Airborne Early Warning & Control Force (AWACS), ανακοίνωσε ότι περιμένει την ολοκλήρωση ενός συμβολαίου $750-1000Μ με την Boeing, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019, για παράταση ζωής στα αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν τα έτη 1979/1980, ώστε να επιχειρούν μέχρι το 2035.

Το NATO πρόσφατα παρόπλισε τρία E-3A στην 309 AMARG (Aerospace Maintenance and Regeneration Group, ας πούμε ένα “κοιμητήριο αεροσκαφών”) στο Davis Monthan για να μειώσει τα κόστη συντήρησης.

Τα υπόλοιπα 14 “γερασμένα” Sentries του 1979/1980, με έδρα την βάση Geilenkirchen (Γερμανία), θα χρειαστούν “κοστοβόρες” βελτιώσεις μέσω του Τελικού Προγράμματος Επιμήκυνσης Ζωής – Final Lifetime Extension Programme (FLEP) για να διατηρήσουν την επιχειρησιακή τους λειτουργία μέχρι το 2040. Υπό αυτό το πρίσμα, η Συμμαχία εξετάζει και το ενδεχόμενο να αντικαταστήσει τον γηρασμένο στόλο των E-3A με το πολύ οικονομικότερο αλλά εξίσου ικανό – μπορεί και ικανότερο – Boeing E-7 Wedgetail.

Αν μάλιστα τα τρία μέλη (ΗΠΑ, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, όλοι χρήστες του E-3) δεχθούν την αντικατάσταση με το E-7, το κόστος (λόγω ποσότητας) μπορεί να κατεβεί ακόμα παρακάτω. Το πρόγραμμα FLEP είναι σχεδιασμένο να αναβαθμίσει το σύστημα αποστολών του Sentry αλλά και τους επεξεργαστές των κεραιών του Ηλεκτρονικών Υποστηρικτικών Συστημάτων (ESM) όχι όμως και το πραγματικό “κοστοβόρο” στοιχείο του Ε-3, το σύστημα radar, του οποίου η αναβάθμιση θα διπλασίαζε το κόστος…!

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here