Η συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τη Lidl Ελλάς, ο Βιβάλντι και οι «4 Εποχές»!

Δεν αποτελεί μυστικό πως σύμφωνα με τους ειδικούς, η κλιματική αλλαγή συντελείται ήδη και οι επιπτώσεις της είναι κάτι περισσότερο από εμφανείς σε πολλά μέρη της υφηλίου -με πολλούς να μιλούν πλέον για «εξαφάνιση» των τεσσάρων εποχών!

Με τη Γη να εκπέμπει τα τελευταία χρόνια SOS και την επιστημονική κοινότητα να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε ό,τι αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, δεν υπάρχει αμφιβολία πως αν θέλουμε να διασφαλίσουμε ένα καλύτερο και περισσότερο ασφαλές «αύριο» για τις επόμενες γενιές, πρέπει να αναλάβουμε τώρα δράση για το μέλλον του πλανήτη μας.

Δεν αποτελεί μυστικό πως σύμφωνα με τους ειδικούς, η κλιματική αλλαγή συντελείται ήδη και οι επιπτώσεις της είναι κάτι περισσότερο από εμφανείς σε πολλά μέρη της υφηλίου -με πολλούς να μιλούν πλέον για «εξαφάνιση» των τεσσάρων εποχών! Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, προκειμένου να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας; Άραγε, στην Ελλάδα του 2019 υπάρχουν δράσεις που λειτουργούν προς όφελος του περιβάλλοντος;

Για να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα, αρκεί να ρίξουμε μία ματιά στην καθημερινότητά μας και να εστιάσουμε σε απλούς τομείς, όπως το πώς κάνουμε τα ψώνια μας από το σουπερμάρκετ της προτίμησής μας και φυσικά, στα μηνύματα που περνάμε στα παιδιά μας, με κάθε μας αγορά μας και με κάθε μας κίνηση. Για παράδειγμα, κάνεις δεν διαφωνεί πως είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε πλέον επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες για τα ψώνια μας και να καταναλώνουμε λιγότερο πλαστικό -πόσο μάλλον έπειτα από την ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την απαγόρευση των πλαστικών αντικειμένων μιας χρήσης (από καλαμάκια μέχρι μπατονέτες και μαχαιροπίρουνα) από το 2021.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία έχει, για παράδειγμα, τεράστια σημασία το γεγονός ότι η Lidl απέσυρε τις πλαστικές σακούλες από τα καταστήματά της και μεταξύ άλλων, μείωσε το πάχος στα πλαστικά µπουκάλια αναψυκτικού, ανακοίνωσε την κατάργηση των πλαστικών µίας χρήσης έως το τέλος του 2019 και φυσικά, λειτουργεί κέντρα ανταποδοτικής ανακύκλωσης σε καταστήματά της -ήδη από το 2016!

Πρόκειται για αποφάσεις και δράσεις που κάνουν τη διαφορά και φέρνουν ουσιαστικά την περιβαλλοντική υπευθυνότητα σε πρώτο πλάνο, βοηθώντας τον καθένα από εμάς να αποκτήσει μία περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον συμπεριφορά και να αναπτύξει οικολογική συνείδηση.

Η συνεργασία που κάνει τη διαφορά σε περιβαλλοντικό και πολιτισμικό επίπεδο

Τώρα, λοιπόν, η εταιρεία πηγαίνει το θέμα της οικολογικής συνείδησης ένα βήμα παραπέρα, προχωρώντας σε μία καινοτόμα πρωτοβουλία για τα ελληνικά -και όχι μόνο- δεδομένα.

Και αυτό διότι η Lidl Ελλάς αποφάσισε να ενώσει τις δυνάμεις της με την Εθνική Λυρική Σκηνή δημιουργώντας ένα μουσικό θέατρο που συμβάλλει στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και την ίδια ώρα, φέρνει στο προσκήνιο το θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης και προσφέρει ένα ξεχωριστό και ποιοτικό θέαμα σε μικρούς και μεγάλους. Και το πλέον ενδιαφέρον -και κατά την άποψή μας διόλου τυχαίο- στοιχείο είναι πως αποτελεί την πρώτη φορά που η ΕΛΣ αποφασίζει να κάνει πράξη μία συμπαραγωγή με ιδιωτική εταιρεία!

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Lidl Ελλάς συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή αφού ήδη από το 2018 είναι χορηγός των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας του σημαντικού αυτού πολιτισμικού φορέα. Ωστόσο, αυτή τη φορά, η μεταξύ τους συνεργασία πήγε σε άλλο επίπεδο αφού Lidl και ΕΛΣ μας φέρνουν μία μοναδική παράσταση μουσικού θεάτρου που βασίζεται στις «Τέσσερις εποχές» του Αντόνιο Βιβάλντι, ένα απίστευτα επίκαιρο θέμα αν αναλογιστούμε το κρίσιμο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Διότι μπορεί από το 1723 (χρονιά σύνθεσης του δημοφιλούς κοντσέρτου) πολλά να έχουν αλλάξει όμως, όπως φαίνεται, οι τέσσερις εποχές παραμένουν στο προσκήνιο.

Αξίζει, μάλιστα, να αναφέρουμε πως η παράσταση «4 Εποχές» έχει χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο ετών και θα συντελεστεί εντός ΕΛΣ, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και συγκεκριμένα στην Εναλλακτική Σκηνή. Συνολικά θα πραγματοποιηθούν εκεί 37 παραστάσεις ανά έτος για τις δύο θεατρικές περιόδους Νοέμβριος 2019-Ιούλιος 2020 και Νοέμβριος 2020-Ιούλιος 2021, ενώ την επόμενη χρονιά η παραγωγή θα περιοδεύσει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος!

Οι κοινοί στόχοι για το περιβάλλον και το ευ ζην

Γιατί έχει τόσο μεγάλη σημασία η συγκεκριμένη παράσταση; Διότι συνιστά μία πραγματικά καινοτόμα πρωτοβουλία η οποία προωθεί ταυτόχρονα τον πολιτισμό και την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης σε όλους και ειδικότερα στα παιδιά, τις επόμενες γενιές του πλανήτη.

Πραγματευόμενη με ψυχαγωγικό και «έξυπνο» τρόπο θέματα όπως η μείωση του πλαστικού, η σπατάλη τροφίμων και η κυκλική οικονομία, η παράσταση αναπτύσσει την οικολογική συνείδηση αλλά και την καλλιτεχνική παιδεία των νέων. Και σύμφωνα με τη Διευθύντρια Επικοινωνίας, Εταιρικής Υπευθυνότητας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου, πρόκειται για «μια συνολική πρόκληση που είναι ταυτόχρονα και πρόσκληση ευαισθητοποίησης, κυρίως της επόμενης γενιάς». Και είναι σίγουρα σημαντικό να έχουν οι νέοι του «αύριο» τις απαραίτητες γνώσεις και την απαιτούμενη ευαισθησία για να συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Βασιλική Αδαμίδου και Γιώργος Κουμεντάκης

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε για τη νέα συνεργασία της Lidl με την Εθνική Λυρική Σκηνή, «σκεφθήκαμε ως επόμενο βήμα να τολμήσουμε τη δημιουργική σύνδεση θεμάτων που αφορούν γενικότερα στη βιώσιμη ανάπτυξη με τον μουσικό-θεατρικό πολιτισμό». Και για την ίδια, οι «4 Εποχές» ουσιαστικά «συνθέτουν τις αγωνίες όλων μας για το περιβάλλον και το ευ ζην με τη διαχρονική δύναμη της λυρικής τέχνη».

Για να υπάρξει το ξεχωριστό αυτό αποτέλεσμα, βέβαια, έπρεπε να υπάρχει και μία κοινή βάση και οι κοινοί στόχοι της Lidl Eλλάς και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αποτέλεσαν τη βάση αυτή και ώθησαν την ΕΛΣ να συνεργαστεί για πρώτη φορά με μία ιδιωτική εταιρεία. Πράγματι, για τον Αλέξανδρο Ευκλείδη, Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, «όταν μοιράζεσαι κοινούς στόχους και οράματα τότε η συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται σε έναν εντελώς διαφορετικό κλάδο από εκείνον του πολιτισμού μπορεί να γίνει δημιουργική και παραγωγική με αμοιβαία οφέλη». Το ίδιο πιστεύει και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΕΛΣ, Γιώργος Κουμεντάκης, ο οποίος αναφερόμενος στην ξεχωριστή αυτή συνεργασία ανέφερε πως «είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται το καλό σε κάθε τομέα του δημόσιου βίου και της οικονομίας».

Αλέξανδρος Ευκλείδης, Βασιλική Αδαμίδου και Γιώργος Κουμεντάκης

Ας ελπίζουμε, λοιπόν, πως στο μέλλον -και δη το άμεσο- θα δούμε και άλλες ανάλογες και αναμφίβολα «έξυπνες» πρωτοβουλίες που θα ωφελούν την κοινωνία σε πολλά επίπεδα και κυρίως, θα στέλνουν τα κατάλληλα μηνύματα στις νέες γενιές. Και τι πιο επίκαιρο μήνυμα υπάρχει από την προστασία του πλανήτη μας και των τεσσάρων εποχών του;


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here