6 Δεκεμβρίου 2025

100 εκατομμύρια δολάρια στις οικογένειες των θυμάτων στα ατυχήματα με Boeing 737 MAX


Η Boeing έχει δεσμεύσει ένα ποσό 100 εκατομμυρίων δολαρίων για τις «οικογένειες και τις κοινότητες» που έχασαν τα αγαπημένα τους πρόσωπα στις δύο θανατηφόρες συντριβές αεροσκαφών Boeing 737 MΑΧ.

Η εταιρεία, που αποτελεί πρακτικά έναν γίγαντα της αεροδιαστημικής, αναφέρει ότι τα χρήματα θα καλύψουν έξοδα διαβίωσης και εκπαίδευσης για τις πληγείσες οικογένειες, και θα στηρίξουν προγράμματα για την οικονομική ανάπτυξη στις επηρεαζόμενες κοινότητες.

Η απώλεια της πτήσης Lion Air 610 τον Οκτώβριο του 2018 και της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines το Μάρτιο είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 346 επιβατών και μελών των πληρωμάτων και προκάλεσε την παγκόσμια καθήλωση όλων των αεροσκαφών του τύπου τον Μάρτιο.

Σχετικά με την πρωτοβουλία αυτή της εταιρείας, ο Dennis Muilenburg, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Boeing δήλωσε τα εξής: «Οι οικογένειες και τα αγαπημένα πρόσωπα όσων βρίσκονταν στα δυο αεροσκάφη έχουν την βαθύτερη συμπάθειά μας και ελπίζουμε ότι αυτή η αρχική προσφορά θα τους βοηθήσει και θα τους φέρει άνεση».

Ενώ η Boeing βρίσκεται στη διαδικασία πιστοποίησης αναβάθμισης λογισμικού για να επιστρέψει το αεροσκάφος στην υπηρεσία με ασφάλεια, έχει αντιμετωπίσει κι άλλα προβλήματα που έχουν προκαλέσει αβεβαιότητα σχετικά με το πότε ο συγκεκριμένο τύπος θα μπορέσει να επανέλθει σε υπηρεσία.

Ο μεγαλύτερος χρήστης του 737 MΑΧ πριν από την καθήλωση, η Southwest Airlines, δήλωσε πρόσφατα με απαισιοδοξία ότι αναμένει ότι η καθήλωση δεν θα διαρκέσει λιγότερο από τις αρχές Οκτωβρίου.

Εξυπακούεται ότι η παραπάνω κίνηση δεν σχετίζεται με τις αποζημιώσεις που διεκδικούνται ήδη στις δυο υποθέσεις και οι οποίες μπορεί να κινηθούν σε δυσθεώρητα ύψη δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό το κόστος θα επηρεάσει άμεσα την αεροπορική βιομηχανία γενικότερα, αφού οι ασφαλιστικές εταιρίες θα το περάσουν άμεσα αλλά κυρίως έμμεσα (σε μεσοπρόθεσμη βάση) μέσω υψηλότερων  ασφαλίστρων στους κατασκευαστές και αυτοί με τη σειρά της στην εμπορική αλυσίδα που θα καταλήξει κάποια στιγμή, έστω και σε μικρό ποσοστό, στους καταναλωτές.

Η Boeing δέχτηκε έντονη κριτική, με ρυθμιστικές αρχές αεροπλοΐας αλλά και πολιτικούς να εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το αν η Boeing βιάστηκε να πιστοποιήσει το 737 MΑΧ αν και δεν ήταν ακόμα πραγματικά έτοιμο.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ