Ποιο είναι το πιο γρήγορο 1.000άρι μικρομεσαίο;

23/07/2019 01:00

Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων έχει πλέον κατακλυστεί από μικρά downsized turbo μηχανικά σύνολα σε κάθε κατηγορία, τα οποία στην πλειοψηφία τους έχουν αντικαταστήσει τα παλαιότερα ατμοσφαιρικά 1.400άρια και 1.600άρια (και άνω).

Πλέον ένας 1.000άρης turbo κινητήρας έχει την ίδια δύναμη ή και περισσότερη από έναν παλιό δυνατό 1.6 λτ., ενώ λόγω της 3κύλινδρης δομής του έχει μικρότερο όγκο και βάρος, συνεισφέροντας στη μείωση της κατανάλωσης, των ρύπων και του συνολικού βάρους. Παράλληλα, η τεχνολογία έχει προοδεύσει σημαντικά και στους κινητήρες, αφού οι κατασκευαστές «διυλίζουν τον κώνωπα» για να κάνουν τα μοτέρ τους όσο λιγότερο βενζινοβόρα και καθαρά γίνεται.

Παλιά θα ακουγόταν αστείο, ότι ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ με μήκος γύρω στα 4,3 μ. διαθέτει κινητήρα 1.0 λτ., ο οποίος είναι «ολοζώντανος», όμως σήμερα είναι πραγματικότητα, όσο ακόμα και αν δεν το έχουν συνηθίσει οι πελάτες. Σίγουρα υπάρχουν πολλοί που… στραβώνουν όταν ακούν για 1.000άρι κινητήρα σε τέτοια αμαξώματα, αλλά μάλλον αλλάζουν γνώμη όταν βρεθούν στο τιμόνι τους.

Ποιο είναι όμως το πιο γρήγορο μικρομεσαίο χάτσμπακ με turbo κινητήρα 1.0 λτ.; Εμείς ψάξαμε όλα τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς και τα συγκρίναμε στις ισχυρότερες εκδόσεις τους (με κινητήρες έως 1.000 κ.εκ.), σε συνδυασμό με τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων.

Στην τυπική επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα και με βάση πάντα τις εργοστασιακές μετρήσεις, έχουμε τον ίδιο ακριβώς χρόνο μεταξύ τριών μοντέλων του ομίλου VW: SEAT Leon, Skoda Scala και VW Golf χρειάζονται μόλις 9,8 δλ. Χρόνο που πριν κάποια χρόνια πετύχαιναν σπορ εκδόσεις. Την υψηλότερη τελική ταχύτητα φτάνει το Audi A3, αφού αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα, νούμερο αν μη τι άλλο εντυπωσιακό για ένα 1.000άρι αυτοκίνητο με 116 ίππους.

Πιο αναλυτικά στοιχεία επιδόσεων για όλα τα μικρομεσαία 1.0 λτ. turbo στις πιο ισχυρές εκδόσεις τους μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα:

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Μοντέλο Ισχύς PS Ροπή Nm 0-100 Τελ. ταχ.
Audi A3 30 TFSI 116 200 9,9 206
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 170 10,0 200
Honda Civic 1.0 VTEC TURBO 129 200 10,8 203
Hyundai i30 1.0 T-GDI 120 171 11,1 190
Kia Ceed 1.0 T-GDI 120 172 11,1 190
Opel Astra 1.0T 105 170 11,8 195
SEAT Leon 1.0 ECO TSI 115 200 9,8 198
Skoda Scala 1.0 TSI 115 200 9,8 201
VW Golf 1.0 TSI 115 200 9,8 198
*εργοστασιακές μετρήσεις


Πηγή



ΣΧΟΛΙΑ

Ο παρών ιστότοπος δεν είναι υπεύθυνος για τα σχόλια των αναγνωστών

Μπορείτε να εγγραφείτε στην παρακολούθηση των σχολίων και των ανανεώσεων του άρθρου από το σύνδεσμο στο τέλος της ανάρτησης