Εντοπίζουν αεροπλάνο στη ζούγκλα μετά από 68 χρόνια – ‘Οταν είδαν το εσωτερικό του δεν πίστευαν στα μάτια τους

1990 file photo of David Tallichet, with the B–17 used in the movie "Memphis Belle" at Chino airport. Tallichet's company owns the B–17. He flew B–17s during World War II. Photo by Colin Crawford/Los Angeles Times

Ο Αμερικανός David Tallichet ήταν μόλις 18 ετών όταν ξεκίνησε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος. Λόγω της στρατολόγησης, ο έφηβος κατέληξε στον Αμερικανικό στρατό και μεταφέρθηκε στην Ευρώπη για να εγκατασταθεί εκεί. Ο David άνηκε στην Πολεμική Αεροπορία όπου έγινε επικεφαλής του αεροσκάφους Boeing B-17 Flying Fortress (ένα Αμερικανικό τετρακινητήριο βαρύ βομβαρδιστικό).

Λόγω της “δουλειάς” του, ο David αφοσιώθηκε στις πτήσεις και στα αεροπλάνα. Ως αποτέλεσμα, ο Αμερικανός συνέχισε να πετάει και μετά τον πόλεμο. Έκανε πτήσεις πάνω από την Ευρώπη με μεταγωγικό αεροπλάνο σε μια προσπάθεια να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση της Ευρώπης που είχε διαλυθεί από τον πόλεμο. Ποτέ δεν περίμενε αυτό που θα έκανε 10 χρόνια αργότερα.

David παρέμεινε ενεργός στην Πολεμική Αεροπορία μέχρι το 1957. Αγαπούσε τη δουλειά του, αλλά ήταν καιρός για κάτι διαφορετικό. Και έτσι βρήκε δουλειά στα Hilton Hotels όπου απέκτησε κύρος σε σύντομο χρονικό διάστημα και κατάφερε να ανέβει ψηλότερα. Όμως η αγάπη του για τις πτήσεις και τα αεροπλάνα παρέμεινε στο αίμα του.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο David αποφάσισε να επισκεφθεί το Εθνικό Μουσείο Αεροδιαστημικής στην Ουάσινγκτον. Από εκείνη τη στιγμή, ο σαραντάχρονος είχε πειστεί: τον πληρώναν τόσο καλά στη δουλειά του που αγόρασε μερικά (παλιά) αεροπλάνα και άρχισε σιγά σιγά μια συλλογή.

ργά αργά η συλλογή του μεγάλωνε, οπότε ο David σύντομα είχε ένα P-51 Mustang, ένα βομβαρδιστικό B-25 Mitchell, ένα Κορεατικό War Mig πολεμικό αεροσκάφος, ένα P-40 Tomahawk, ένα βομβαρδιστικό αεροπλάνο B-29 και ένα Martin B-26 Marauder.

Η συλλογή συνέχισε να μεγαλώνει, μετά από την οποία ο David αποφάσισε να μοιραστεί το πάθος του. Στη συνέχεια ξεκίνησε την “Επιχείρηση Αποκατάστασης Στρατιωτικών Αεροσκαφών” για να μπορέσει να παρουσιάσει τη βίντατζ συλλογή του στο κοινό.

Όταν ο David άκουσε για μια ιστορία στη ζούγκλα της Παπούα Νέας Γουινέας, αποφάσισε αμέσως να την κυνηγήσει. Σύμφωνα με αυτή την ιστορία, ένα αεροπλάνο συνετρίβη εκεί το 1942, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Το αεροπλάνο είχε παραμείνει άθικτο στη ζούγκλα όλο αυτό τον καιρό. Κανείς δεν ήξερε αν η ιστορία ήταν ορθή ή την τοποθεσία όπου είχε προσγειωθεί το αεροπλάνο. Ωστόσο, ο David πήγε εκεί με μια ομάδα ελπίζοντας να βρει το ναυάγιο.

Για μέρες ολόκληρες περπατούσαν μέσα στην πυκνή ζούγκλα. Μέχρι που βρήκαν τελικά αυτό για το οποίο είχαν έρθει: το αεροπλάνο στο οποίο κυβερνούσε ο Fred Eaton, με συγκυβερνήτη το Henry Maynard Harlow, και άλλους 7 επιβάτες πριν τη συντριβή του στο νησί…

Τα 9 μέλη πετούσαν κατά τη διάρκεια μιας μυστικής και επικίνδυνης αποστολής από την Αυστραλία, μετά από την οποία το αεροπλάνο βομβαρδίστηκε και η πτήση πήγε εντελώς στραβά λίγο αργότερα. Με μια πτώση στο κενό, το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη ζούγκλα της Παπούα Νέας Γουινέας.

Τα μέλη του πληρώματος είχαν επιζήσει και διαφύγει, αλλά άφησαν πίσω τους το Αμερικανικό βομβαρδιστικό B-17E. Για περισσότερο από έξι εβδομάδες οι εννέα γενναίοι άντρες περπατούσαν μέσα στη ζούγκλα. Μέχρι που στο τέλος διασώθηκαν. Όλοι κατάφεραν να επιβιώσουν από τη δύσκολη κατάσταση τους.

Τα επόμενα χρόνια, το αεροσκάφος παρέμεινε ανέγγιχτο εκεί όπου είχε προσγειωθεί. Έως ότου ο David και η ομάδα του εντόπισαν το ναυάγιο…

Όταν ο David και η ομάδα του πλησίασαν το ναυάγιο, παρατήρησαν ότι το αεροπλάνο είχε καταληφθεί από τη φύση όλα αυτά τα χρόνια. Όταν έκανε ο David το πρώτο βήμα στο αεροπλάνο ναυάγιο δεν πίστευε στα μάτια του. Οι καρέκλες και τα ντουλάπια ήταν τελείως αναποδογυρισμένα και ήταν γεμάτα φρούτα. Αργότερα, η ομάδα μίλησε με τους ντόπιους και τους είπαν ότι το χειμώνα γινόταν το σπίτι για τις φρουτοφάγες νυχτερίδες εδώ και χρόνια. Ήταν μια δύσκολη επιλογή για την ομάδα να πάρει το αεροπλάνο.

Ωστόσο, αποφάσισαν να μεταφέρουν το αεροπλάνο πίσω στις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω της ιστορικής του αξίας. Εκείνη τη στιγμή ήταν σημαντικό να μεταφέρουν το αεροπλάνο. Ο David και η ομάδα του αποσυναρμολόγησαν ολόκληρο το αεροπλάνο, μετά το οποίο μετέφεραν τα κομμάτια με ελικόπτερο και με πλοίο. Τελικά κατέληξε στη συλλογή του David και παρουσιάστηκε στην “Επιχείρηση Αποκατάστασης Στρατιωτικών Αεροσκαφών”.

1990 file photo of David Tallichet, with the B–17 used in the movie “Memphis Belle” at Chino airport. Tallichet’s company owns the B–17. He flew B–17s during World War II. Photo by Colin Crawford/Los Angeles Times


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ