Τι ευθύνεται για την εμπορική «έκρηξη» των SUV;


Τα SUV αυτοκίνητα συνεχώς κερδίζουν το αγοραστικό κοινό σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στην ελληνική αγορά, όπου το πρώτο 6μηνο του 2019 έχουν φτάσει συνολικά τις 20.542 ταξινομήσεις (από όλες τις κατηγορίες των SUV) με μερίδιο 31,33%. Καμία απολύτως έκπληξη, καθώς τα «σουβ» και τα crossovers, συνθέτουν τον εμπορικό πολιορκητικό κριό της αυτοκινητοβιομηχανίας για τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία. Ποιος είναι όμως ο λόγος για αυτό το «μπαμ»;

Η συνηθέστερη απάντηση, φέρνει το παράστημα και το αυξημένο αίσθημα ασφάλειας που αυτό αποπνέει. Και μόνο που κάθεται κάποιος πιο ψηλά σε σχέση με ένα συμβατικό χάτσμπακ ή σεντάν, αρκεί για να τον κάνει να νιώσει ασφαλέστερος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου του. Το απορρέον αίσθημα ανωτερότητας και κυριαρχίας επί του οδοστρώματος, παίζει κι αυτό τον ρόλο του. Κοινώς, ασφάλεια και στάτους έλκουν τους αγοραστές στις αντιπροσωπείες. Κάτι που επαληθεύει έρευνα της Aston Martin, αλλά βάζει σε ρόλο πρωταγωνιστή τις…γυναίκες!

Η βρετανική φίρμα ετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρώτο SUV στα χρονικά της, με την ονομασία DBX. Με τις Lamborghini, Bentley και Rolls-Royce να βρίσκονται ήδη στο πεδίο της μάχης και την Ferrari να ετοιμάζει την είσοδό της, είναι κάτι παραπάνω από προφανές πως η δυναμική της κατηγορίας δεν αφήνει κανέναν κατασκευαστή αδιάφορο. Για την ακρίβεια, τον εξαναγκάζει στην εξέλιξη ανάλογου μοντέλου. Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Aston, Simon Sproule, ρίχνει φως στην μανία με τα SUV: «οι αγοραστικές έρευνες που διενεργήσαμε κατά την εξέλιξη της DBX, έδειξαν πως ο κόσμος προτιμά τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα λόγω του αισθήματος ασφάλειας πρωτίστως, αλλά και ανωτερότητας δευτερευόντως που τους διακατέχει όταν τα οδηγούν. Και οι γυναίκες είναι αυτές που τα προτιμούν περισσότερο!».

Ο Sproule αναλύει το σκεπτικό του «ωραίου φύλου»: «οι γυναίκες θέλουν να νιώθουν προστασία. Αγκαλιασμένες από ένα κουκούλι ασφαλείας. Αλλά θέλουν και να αποπνέουν κύρος. Να τραβάνε τα βλέμματα. Δίχως να θυσιάζουν τους χώρους και την πρακτικότητα. Τα SUV πληρούν όλες τις προϋποθέσεις, οπότε αυτόματα έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις τους». Τι γίνεται με τους άντρες, όμως;

«Εδώ αντιστρέφουμε τις προτεραιότητες, αλλά παραμένουμε στο ίδιο μοτίβο. Η αίσθηση ανωτερότητας παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, με το κύρος να ακολουθεί και την ασφάλεια να έρχεται τρίτη. Παράλληλα, τους ενδιαφέρει το φαίνεσθαι και το πώς τους αντιλαμβάνονται οι γυναίκες. Ένα SUV προσδίδει ωριμότητα και φανερώνει έναν άνθρωπο συνεσταλμένο, έτοιμο για οικογένεια. Ένα hot hatch, για παράδειγμα, το ακριβώς αντίθετο – πάντα στα μάτια των γυναικών. Οπότε πολλοί επιλέγουν αυτοκίνητο, έχοντας στο μυαλό την προοπτική του ζευγαρώματος!».


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ