Τρώγοντας έξω με παιδιά: Υπάρχουν υγιεινές επιλογές;

Η εμπειρία ενός γεύματος στο εστιατόριο είναι μοναδική για τα παιδιά, αλλά και για εσάς. Αποτελεί ευκαιρία για να τα βοηθήσετε να χτίσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, αλλά και για να δοκιμάσουν καινούριες γεύσεις. Για πολλούς όμως γονείς η επιλογή του κατάλληλου πιάτου από τον κατάλογο ενδέχεται να προκαλεί «πονοκέφαλο». Όχι μόνο γιατί τα περισσότερα παιδιά είναι επιλεκτικά με το φαγητό τους, αλλά και γιατί οι υγιεινές επιλογές βρίσκονται εκτός των παιδικών μενού. Ακολουθούν μερικές απλές συμβουλές που θα σας διευκολύνουν να μετατρέψετε την έξοδο στο εστιατόριο, σε ένα «μάθημα» ισορροπημένης διατροφής για το παιδί σας.

Πριν βγείτε

  • Κλείστε τραπέζι, δεν θέλετε να βρεθείτε στη δύσκολη θέση να περιμένετε σε μία ατελείωτη ουρά.
  • Βγείτε νωρίς,καθώς οι πιθανότητες να αργήσει το φαγητό και να δημιουργηθεί εκνευρισμός στα παιδιά, είναι μεγαλύτερες.
  • Δείτε τον κατάλογο στο ίντερνετ, και σκεφθείτε εάν το παιδί σας έχει αρκετές επιλογές. Μπορείτε ακόμη και να συζητήσετε μαζί του τι θα προτιμούσε να φάει.
  • Καλέστε από πριν το εστιατόριο,ρωτήστε εάν έχει ειδικό κάθισμα ή άλλες δραστηριότητες για τα παιδιά (π.χ. σετ ζωγραφικής).

Πριν παραγγείλετε

  • Αποφύγετε το παιδικό μενού, συνήθως αποτελείται από λιγότερο υγιεινές ή τετριμμένες επιλογές.
  • Η ποσότητα μετράει,για το λόγο αυτό στα παιδιά αντιστοιχεί καλύτερα μία μερίδα στο μέγεθος κάποιου από τα ορεκτικά. Εναλλακτικά μπορείτε να μοιραστείτε εσείς το κυρίως γεύμα με το παιδί σας.
  • Παροτρύνετε το παιδί να δοκιμάσει κάτι καινούριο,δείτε το σαν παιχνίδι για να βοηθήσετε το παιδί σας να δοκιμάσει φαγητά που δεν το φανταζόσασταν ποτέ.
  • Φρούτο για ορεκτικό,σκεφτείτε να έχετε πάντα μαζί σας ένα φρούτο ή άλλο αγαπημένο σνακ του παιδιού σε για το ενδεχόμενο να αργήσει η παραγγελία σας.
  • Μείνετε σε απλές γεύσεις, σε πολλά παιδιά δεν αρέσουν τα σύνθετα πιάτα και οι έντονες γεύσεις. Ζητείστε να «πειράξουν» κάποιο πιάτο με σκοπό να γίνει πιο φιλικό για το παιδί σας.

Κατά τη διάρκειά του φαγητού

  • Ζητείστε ένα επιπλέον πιάτο, χρησιμοποιήστε το τόσο για να ελέγξετε την ποσότητα που θα καταναλώσει το παιδί σας, όσο και για να απομακρύνετε λιγότερο αγαπημένα του υλικά.
  • Θυμηθείτε το αγαπημένο του υλικό, πολλά παιδιά λατρεύουν κάποιο υλικό. Για παράδειγμα, ορισμένα θα δοκίμαζαν τα πάντα εάν είχατε λίγη φέτα μαζί σας.
  • Συζήτηση γύρω από το φαγητό,μπορείτε να ανατρέξετε στην προέλευση ενός καινούριου συστατικού και να δημιουργήσετε μία ιστορία γύρω από αυτό. Όχι μόνο θα διευρύνετε τους γνωστικούς ορίζοντες του παιδιού, αλλά θα κινήσετε και τη διατροφική του περιέργια!
  • Γίνεται εσείς το πρότυπο,δημιουργώντας ένα ισορροπημένο πιάτο με λαχανικά, πρωτεΐνη και υδατάνθρακες. Γνωρίζετε καλύτερα πως τα παιδιά τείνουν να «μιμούνται» του γονείς.
  • Μία δοκιμή θα πείσει το παιδί σας, και για να το πετύχετε αυτό αφήστε το να δοκιμάσει καινούριες για εκείνο γεύσεις από το δικό σας πιάτο.
  • Ακούστε το παιδί σας,εάν σας πει πως κάποιο πιάτο δεν έχει καλή γεύση δοκιμάστε το για να βεβαιωθείτε πως δεν συμβαίνει κάτι περίεργο.
  • Μην ασκείτε πίεση, εάν στο παιδί σας δεν αρέσει το φαγητό που παραγγείλατε μην επιμείνετε. Στόχος δεν είναι δημιουργηθούν αρνητικά συναισθήματα για το φαγητό, αλλά να επιλέξετε σοφότερα την επόμενη φορά.
  • Μάθετε στο παιδί σας την έννοια του «μοιράζομαι»,και η κατάλληλη ευκαιρία για το μάθημα αυτό δεν είναι άλλη από το γλυκό!

Οι θετικές διατροφικές εμπειρίες σε μικρή ηλικία, μπορεί να αποτελέσουν γερές βάσεις για ισορροπημένες διατροφικές επιλογές στο μέλλον. Είναι στο χέρι σας!                                        

Ήβη Παπαϊωάννου, RDN, MS, MBA

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

ivipapai@gmail.com

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here