Αργύρης Γιαννίσης-Μανές: Ενας νεαρός μουσικός στο βάθρο της Ολυμπιάδας Αστρονομίας-Αστροφυσικής


Ο Αργύρης Γιαννίσης-Μανές μαθητής της Γ’ Λυκείου μιλά στο Protagon και περιγράφει το πώς ξεκίνησε να ασχολείται με την Φυσική και τα Μαθηματικά αλλά και το πώς βίωσε την εμπειρία της Ολυμπιάδας

Ενας μαθητής της Γ΄τάξης από το Μουσικό Λύκειο Βόλου, ο Αργύρης Γιαννίσης-Μανές, ήταν ανάμεσα σε εκείνους που διακρίθηκαν στην 13η Ολυμπιάδα Αστρονομίας-Αστροφυσικής που διεξήχθη τον Αύγουστο στο Κεσθέι της Ουγγαρίας.

Στην Ολυμπιάδα αυτή συμμετείχαν 46 χώρες (αριθμός ρεκόρ) από την Ευρώπη, την Ασία, και την Αμερική, με 254 μαθητές. Πρόκειται για τους καλύτερους μαθητές που επελέγησαν να εκπροσωπήσουν τις χώρες τους από όλο τον κόσμο.

Ο Αργύρης, όπως όλοι οι μαθητές του σχολείου του, παίζει πιάνο. Ομως σε μικρή ηλικία, όταν διάβασε τα μυθιστορήματα του Ιουλίου Βερν, γοητεύτηκε από τις επιστήμες. Ετσι, στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με την αστρονομία και την αστροφυσική. Και διαπρέπει.

Του ζητήσαμε να μας περιγράψει το πώς ξεκίνησε να ασχολείται με την Φυσική και τα Μαθηματικά αλλά και το πώς βίωσε την Ολυμπιάδα.

Ξεκίνησε σε μικρή ηλικία

«Με την αστρονομία και την φυσική ξεκίνησα να ασχολούμαι στο Δημοτικό, αν θυμάμαι καλά στην τρίτη τάξη. Τότε διάβασα για πρώτη φορά κάποια μυθιστορήματα τα οποία εισήγαγαν ιδέες της σύγχρονης φυσικής και αστροφυσικής μέσα από ιστορίες, και αυτό με ώθησε στο να ξεκινήσω να μελετώ φυσική και μαθηματικά μόνος μου».

«Αργότερα, στο Γυμνάσιο, άρχισα να συμμετέχω σε αντίστοιχους διαγωνισμούς και με την παρότρυνση των καθηγητών μου, έμαθα και για τον πανελλήνιο διαγωνισμό αστρονομίας που διοργανώνει η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος του Βόλου».

Μια «γεμάτη» εμπειρία

«Η Ολυμπιάδα είναι μια γεμάτη εμπειρία. Υπάρχει το κομμάτι του διαγωνισμού που διαρκεί τρεις ημέρες. Κάθε ημέρα, τα θέματα γίνονται και δυσκολότερα πράγμα που απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση. Το άλλο κομμάτι είναι εκείνο των σχέσεων που αναπτύσσει κανείς με μαθητές από διάφορες χώρες μέσα από κοινές δραστηριότητες, εκδρομές και συζητήσεις».

Το αγωνιστικό κομμάτι

«Υστερα από μια ημέρα ξεκούρασης ξεκίνησε το πρώτο κομμάτι του διαγωνισμού, εκείνο της θεωρητικής αστροφυσικής. Η εξέταση διήρκεσε πέντε ώρες. Την επομένη εξεταστήκαμε στην ανάλυση δεδομένων για τέσσερις ώρες.

Τέλος, την τρίτη ημέρα στα τηλεσκόπια και τους αστερισμούς. Η τελευταία εξέταση ήταν χωρισμένη σε δύο γύρους: ο πρώτος έλαβε χώρα σε πλανητάριο και ο δεύτερος σε εξωτερικό χώρο. Ηταν ένα πολύ απαιτητικό τριήμερο αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικά ενδιαφέρον».

Το θέμα της απευθείας εισόδου σε ΑΕΙ

Ο Αργύρης μίλησε και για το μείζον θέμα της απευθείας εισόδου στα πανεπιστήμια της χώρας μας κάτι που δικαιούνται όλοι οι Ολυμπιονίκες πλην εκείνων της Αστρονομίας-Αστροφυσικής. «Αυτό συμβαίνει επειδή δεν διδάσκεται η αστρονομία και η αστροφυσική στα σχολεία», μας εξηγεί.

«Είναι σαν να μην αναγνωρίζεται αυτή την διάκριση. Το ίδιο ακριβώς συνέβαινε και με την ρομποτική, κάτι που όμως άλλαξε. Ελπίζουμε να συμβεί το ίδιο και στην δική μας περίπτωση», είπε κλείνοντας.

Αλλες διακρίσεις και διαγωνισμοί

«Εχω συμμετάσχει ξανά στην Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής πέρυσι στο Πεκίνο, όπου διακρίθηκα με εύφημο μνεία. Επίσης μεταξύ άλλων έχω διακριθεί με εύφημο μνεία στη Μεσογειάδα Μαθηματικών (2019), ασημένιο μετάλλιο στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Αρχιμήδης» (2019), και πρώτο βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής «Αριστοτέλης» (2019, 2η θέση πανελλαδικά)».

Ο αριστούχος μαθητής θέλει να συνεχίσει την πορεία του σε αντίστοιχο πεδίο σπουδών σε πανεπιστήμιο της χώρας μας.

Αργυρό μετάλλιο κατέκτησε επίσης ο Θέμης Πουλτουρτζίδης (1οΛύκειο Κιλκίς) και χάλκινο οι μαθητές Ευτυχία Βασιλείου (Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά), Διονύσης Γάκης (Πειραματικό Λύκειο Πατρών) και Κωνσταντίνος Ξυλόπορτας (Πειραματικό Λύκειο Αγ. Αναργύρων)

Η ελληνική αποστολή κέρδισε πέντε μετάλλια στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας-Αστροφυσικής

Της αποστολής ηγήθηκαν ο Λουκάς Ζαχείλας, Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η δρ. Χαρά Παπαθανασίου του Πανεπιστημίου του Leiden, Ολλανδίας. Την αποστολή συνόδευσε ως παρατηρητής η Μαρία Κονταξή, ΕΔΙΠ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Η Ολυμπιάδα Αστρονομίας-Αστροφυσικής ξεκίνησε το 2007 στην Ταϊλάνδη. Ακολούθησε αυτή της Ινδονησίας το 2008, του Ιράν το 2009, της Κίνας το 2010, της Πολωνίας το 2011, της Βραζιλίας το 2012, της Ελλάδας το 2013, της Ρουμανίας το 2014, της Ινδονησίας το 2015, της Ινδίας το 2016, Το 2017, της Κίνας το 2018 και φέτος της Ουγγαρίας.

Πηγή: www.newsone.gr


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ