Υπουργείο Παιδείας: Νέες αλλαγές στο Λύκειο – Πώς θα γίνεται η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια


Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων φαίνεται ότι θα αναλάβουν το «βάρος» των μεγάλων αλλαγών που μελετά το υπουργείο Παιδείας για το λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

«Είμαι πεπεισμένη ότι το ΙΕΠ θα σταθεί πολύτιμος αρωγός στο έργο μας», δήλωσε σήμερα, Τρίτη (19/11), η υπουργός Παιδείας με αφορμή τον ορισμό του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

«Τα μέλη του νέου ΔΣ του ΙΕΠ, καθένα με διαφορετική αφετηρία και πορεία στον χώρο της εκπαίδευσης, διαθέτουν συσσωρευμένη και βαθιά γνώση και εμπειρία στο αντικείμενο, αλλά και τη βούληση και τον δυναμισμό να συνδράμουν αποτελεσματικά το Υπουργείο Παιδείας στην υλοποίηση των αναγκαίων τομών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για τις οποίες και έχουμε δεσμευτεί», προσέθεσε η Νίκη Κεραμέως.

«Οι τομές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία των σχολείων, αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, την καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, την εισαγωγή νέων θεματικών για τη σφαιρικότερη εκπαίδευση των μαθητών, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών, την επαναφορά και ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων», επισήμανε.

Η απόφαση της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον ορισμό νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) υπεγράφη την Τρίτη (19/11), σε συνέχεια της από 12.11.2019 Συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ έχει ως ακολούθως:

  • Πρόεδρος: Ιωάννης Αντωνίου, Εκπαιδευτικός, Διδάκτωρ ΕΜΠ/ΕΚΠΑ
  • Αντιπρόεδρος: Γεώργιος Μπαραλής, Αν.Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
  • Τακτικά Μέλη: Ζωή Γείτονα (Εκπαιδευτικός, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. σε ιδιωτικό σχολείο), Αναστάσιος Εμβαλωτής (Αν. Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων), Νικόλαος Μαρίνης (Εκπαιδευτικός, Διευθυντής σε δημόσιο σχολείο), Χρύσα Σοφιανοπούλου (Επ.Καθηγήτρια στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου), Ανδρονίκη Χαριτωνίδου (Εκπαιδευτικός, Σύμβουλος A’ στο ΙΕΠ)

Τα σενάρια των αλλαγών

Το βασικό σενάριο που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας για την είσοδο στα πανεπιστήμια παρουσίασε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γιάννης Αντωνίου.

Ο κ. Αντωνίου, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής», αναφέρθηκε στις αλλαγές που σχεδιάζονται από το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στην ερώτηση αν μπορεί να αποσυνδεθεί το λύκειο από τις εξετάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια, απάντησε ότι «το λύκειο είναι αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα, με την καθιέρωση πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, το οποίο θα είναι το εισιτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη».

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, «η μεταρρύθμιση αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, τα νέα προγράμματα σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο».

Σχετικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία ανέφερε ότι πρόκειται για δύο πολύ μεγάλα εργαστήρια καινοτομίας και αριστείας με σχόλια που θα καλύπτουν όλη την επικράτεια.

«Ο σημαντικός ρόλος τους στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής, η δικτύωσή τους με τα υπόλοιπα σχολεία, η ουσιαστική συμμετοχή τους στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθιστά απολύτως αναγκαία οργανική σύνδεσή τους με το ΙΕΠ. Τα δίκτυα των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων δεν σχεδιάζονται για να κλειστούν αυτάρεσκα στον εαυτό τους, αλλά για να λειτουργήσουν ως ατμομηχανές του συστήματος της δημόσιας εκπαίδευσης» σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ