Τηλεθέαση: Αυτές οι εκπομπές χτύπησαν κόκκινο

Eurovision, ριάλιτι παιχνίδια, τάλεντ σόου, μυθοπλασία και μπάλα! Δεν άλλαξαν πολύ οι τηλεοπτικές μας συνήθειες και τη σεζόν 2018-2019(1/9-31/8), σύμφωνα με το ΤV Yearbook της Nielsen.

Οι… συνήθεις ύποπτοι υψηλής τηλεθέασης ήταν και πάλι οι γυναίκες ηλικίας 55+, που αφιέρωσαν στο μέσο πάνω από 7 ώρες την ημέρα.

Επαφή με την τηλεόραση

Το μέγεθος της κάλυψης δείχνει το ποσοστό του πληθυσμού που έρχεται ανά ημέρα σε επαφή με την τηλεόραση, βλέποντας για τουλάχιστον ένα λεπτό. Παρατηρούνται διαφορές ανάλογα με την εποχή του χρόνου, αλλά και διαφοροποιήσεις ανάλογα με το φύλο και την ηλικία.

Τον Ιανουάριο του 2019 σημειώθηκε το υψηλότερο ποσοστό… στροφής του πληθυσμού της χώρας στην τηλεόραση, που άγγιξε το 76,5%, σε αντίθεση με το υψηλότερο ποσοστό της προπέρσινης σεζόν, που ήταν 75,9% τον Μάρτιο του 2018. Η σχέση κοινού – τηλεόρασης έφτασε στο χαμηλότερο της επίπεδο, όπως πάντα, τον Αύγουστο του 2019 και ήταν 57,2% (56,7% τον Αύγουστο του 2018). Τα παιδιά ηλικίας 4-17 χρόνων έβλεπαν καθημερινά σε ποσοστό 57,9% (58,0%). Οι γυναίκες ηλικίας 55+ είδαν τηλεόραση σε ποσοστό 85,2% (85,9%), ενώ το χαμηλότερο ποσοστό το έδωσαν οι άντρες 18-34 χρονών, που είδαν σε ποσοστό 44,2% (45,6%). Τα άτομα υψηλής μόρφωσης είδαν ΤV σε ποσοστό 63,5% (65,1%), αυτά με μεσαία μόρφωση σε ποσοστό 76,1 % (74,8%), ενώ τα άτομα με χαμηλή μόρφωση σε ποσοστό 84,4% (85,8)%. Στις παρενθέσεις σημειώνονται τα ποσοστά της σεζόν 2017-2018.

Ημερήσιος χρόνος τηλεθέασηςΠόσο όμως χρόνο από την ημέρα του αφιερώνει ο μέσος Έλληνας στην τηλεόραση;

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του χρόνου τηλεθέασης παίζουν η εποχικότητα και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ατόμων (φύλο, ηλικία, περιοχή κ.λπ.). Τη σεζόν 2018-2019 είδαμε περισσότερη τηλεόραση τον Ιανουάριο (324 λεπτά ημερησίως) και λιγότερη, όπως πάντα, τον Αύγουστο (196 λεπτά ημερησίως).

Τη σεζόν 2017-2018 είχαμε δει 304’ λεπτά τον Φεβρουάριο και 189 λεπτά τον Αύγουστο. Αυτά πάντως τα 20 παραπάνω λεπτά του Ιανουαρίου δεν συνιστούν κάποια ουσιαστική μεταβολή στην Τηλεθέαση. Τα παιδιά ηλικίας 4-17 χρόνων αφιέρωσαν στην τηλεόραση 130 (120) λεπτά την ημέρα. Οι άντρες 18-34 χρόνων είδαν τη λιγότερη τηλεόραση, καθώς αφιέρωσαν μόλις 111 (112) λεπτά απέναντι από την οθόνη τους.

Αντίθετα, οι γυναίκες 55+ είδαν την περισσότερη τηλεόραση, αφού κάθισαν απέναντι από τον δέκτη τους για 427 (429) λεπτά, δηλαδή πάνω από 7 ώρες! Τα άτομα υψηλής μόρφωσης είδαν 204 (191) λεπτά, τα μεσαίας μόρφωσης 318 (298) λεπτά και τα χαμηλής μόρφωσης 398 (405) λεπτά. Η τηλεθεαση παίρνει την ανιούσα στις 20.00 το βράδυ και κορυφώνεται γύρω στις 22.30, οπότε και αρχίζει η πτώση της λεγόμενης prime time ζώνης.

Στις παρενθέσεις σημειώνονται τα ποσοστά της σεζόν 2017-2018.

Μερίδια σταθμώνΤα ποσοστά τηλεθέασης διαφέρουν ανά κοινά!

Τα παιδιά 4-17 χρόνων είδαν περισσότερο ΣΚΑΪ (13,4%). Οι άντρες 18-34 χρόνων είδαν ΑΝΤ1 (13,1%), ενώ οι γυναίκες του ίδιου ηλικιακού γκρουπ είδαν STAR (16,2%). Οι άντρες 35-54 χρόνων είδαν πιο πολύ ΑΝΤ1 (13,6%), ενώ οι γυναίκες του ίδιου γκρουπ είδαν ALPHA (18,2%). Άντρες και γυναίκες 55+ είδαν ΣΚΑΪ (18,0% και 20,7% αντίστοιχα). Τα άτομα υψηλής και μεσαίας μόρφωσης είδαν ΣΚΑΪ σε ποσοστά 15,1% και 16,7% αντίστοιχα, σε αντίθεση με τα άτομα χαμηλής μόρφωσης, που είδαν ΑΝΤ1 σε ποσοστό 19,3%.

Τα 20 πρώτα

Στο Νο 1 της σεζόν 2018-2019 τερμάτισε ο τελικός της Eurovision (ΕΡΤ2 & ΕΡΤ SΡΟRΤS), που τον είδαν 1.847.000 τηλεθεατές. Τη σεζόν 2017-2018 στο Νο1 είχε τερματίσει το «Survivor» (ΣΚΑΪ), αφού το είχαν είδαν 2.232.000 άτομα. Ακολούθησε το φινάλε του «MasterChef» (STAR) με 1.437.000 τηλεθεατές. Το «Τατουάζ» (ΑLΡΗΑ) είδαν περίπου 1.371.000 άτομα. Η πρεμιέρα του «Your Face Sounds Familiar» (ΑΝΤ1) τερμάτισε στο Νο4 με 1.369.000 άτομα. Στην 5η θέση συναντάμε το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» (ΣΚΑΪ), που καθήλωσε 1.355.000 άτομα. Το τάλεντ σόου «Τhe Voice of Greece» (ΣΚΑΪ) είδαν 1.350.000 άτομα. Στο Νο7 συναντάμε το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» (ΑLΡΗΑ), που κέντρισε 1.324.000 άτομα.

Ακολούθησαν το «Σόι σου» (ΑLΡΗΑ) με 1.208.000 τηλεθεατές και η «Επιστροφή» (ΑΝΤ1) με 1.201.000 τηλεθεατές. Στο Νο 10 τερμάτισε το «Μην ψαρώνεις» (ΑΝΤ1), το οποίο απόλαυσαν 1.195.000 άτομα. Αρκετά χαμηλά σε σχέση με παλαιότερα ήταν το «Survivor Ελλάδα – Τουρκία» (ΣΚΑΪ), που το είδαν 1.181.000 άτομα. Στη 12η θέση βρίσκουμε το «Πάμε πακέτο» (ΑLΡΗΑ) της Βίκυς Χατζηβασιλείου με 1.165.000 πιστούς θεατές. Οι ειδήσεις του ΑLΡΗΑ κέντρισαν το ενδιαφέρον 1.162.000 ατόμων και τερμάτισαν στο Νο13. Ακολούθησαν το «Ελλάδα, έχεις ταλέντο» (ΣΚΑΪ) με 1.148.000 τηλεθεατές και το «Greece’s Next Top Model» (SΤΑR) με 1.142.000 τηλεθεατές.

Στο Νο 16 βρίσκουμε μια επανάληψη της σειράς «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» (ΑLΡΗΑ), που είδαν 1.141.000 άτομα, ο ίδιος αριθμός ατόμων που είδε και τον ποδοσφαιρικό αγώνα «Αρης – Ολυμπιακός» (ΕΡΤ1), που ακολουθεί. Στη 18η θέση κατετάγη ένα επεισόδιο της σειράς «Το σόι σου» (ΑLΡΗΑ), που αν και προβλήθηκε σε επανάληψη το είδαν 1.138.000 άτομα. Στην προτελευταία θέση της 20άδας βρίσκουμε το μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ και στην τλευταία θέση το «Πέτα τη φριτέζα» (ΑΝΤ1), και τα δύο προγράμματα με 1.1 35.000 τηλεθεατές.

Πηγή Τηλέραμα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here