Απίστευτη Καταγγελία: Καινούρια σήραγγα έτοιμη να καταρρεύσει


Τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) για τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης ζήτησε η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ μετά από ρωγμές που εμφανίστηκαν στο εσωτερικό της διατομής του τεχνικού και καταγγελίες για τη σήραγγα.

Τα πολύ σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα προκάλεσαν και την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, που εντόπισε το κλιμάκιο του στο τεχνικό Τ6 της ΕΡΓΟΣΕ, το οποίο αποτελεί σήραγγα για διπλή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 300μ., στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του voria, μετά από ρωγμές που εμφανίστηκαν στο εσωτερικό της διατομής του τεχνικού και καταγγελίες που έγιναν για κατασκευαστικά προβλήματα στη σήραγγα της Ειδομένης -την οποία έχει υλοποιήσει η Μηχανική Α.Ε.- η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, για λογαριασμό της οποίας έγινε το έργο, αιτήθηκε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

Μετά τα σοβαρά αυτά ευρήματα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μαζί με την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων, ζήτησε την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος και τον έλεγχο και άλλων εργολαβιών στις οποίες εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να υπάρχουν αντίστοιχες σοβαρές κακοτεχνίες.

Το πόρισμα του ΤΕΕ

Οι ειδικοί εμπειρογνώμονες του ΤΕΕ, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-MPE, προχώρησαν με επιτόπου επιθεώρηση και ελέγχους σε ολοκληρωμένη πραγματογνωμοσύνη, η οποία παραδόθηκε πριν λίγες ημέρες στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και στο πόρισμά της επισημαίνονται μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Στην περιοχή της κλείδας και σε απόσταση 2-3 μ. εκατέρωθεν του άξονα του τεχνικού εντοπίστηκαν διαμήκεις ρωγμές κυμαινόμενου εύρους, έως και μεγαλύτερου των 3,5 χιλ.
  • Στη βάση των τοιχωμάτων, επάνω από τα πεζοδρόμια, εντοπίστηκαν έντονες ρωγματώσεις.
  • Σε θέσεις αρμών μεταξύ των σπονδύλων διαπιστώθηκε εκτεταμένη αποκόλληση και ανισοσταθμία (κρέμασμα) της επιφανειακής στρώσης σκυροδέματος έως και 12 εκ.
  • Σε διάφορες θέσεις παρατηρήθηκε εισροή υδάτων, κυρίως στους αρμούς.
  • Παρατηρήθηκαν εκτεταμένες ρωγμές και αποκόλληση των δύο στρώσεων εκατέρωθεν του ψυχρού αρμού σκυροδέτησης.
  • Έντονη ρηγμάτωση παρατηρείται στη βάση των περισσότερων εσοχών ασφαλείας.
  • Στη βάση των τοιχωμάτων των περισσότερων σπονδύλων εντοπίστηκαν «κουφωμένες περιοχές» (κενά σκυροδέματος) σε συνδυασμό με ρωγμές.
  • Στις κλείδες σπονδύλων κοντά στον αρμό δεν έχουν τοποθετηθεί οι οπλισμοί που προβλέπει η μελέτη.
  • Στις περιοχές αποκάλυψης των αρμών παρατηρήθηκε αποκόλληση των ράβδων από τη μάζα του σκυροδέματος.
  • Οι κύριοι εσωτερικοί οπλισμοί στην περιοχή της κλείδας βρέθηκαν διαφοροποιημένοι σε σχέση με αυτούς της μελέτης.
  • Σε σχεδόν καμία από τις αποκαλύψεις δεν βρέθηκαν οι οπλισμοί διάτμησης τύπου αγκίστρου που προβλέπει η μελέτη του έργου.
  • Σε διάφορες θέσεις έχουν πραγματοποιηθεί τσιμεντενέσεις και άλλες παρεμβάσεις, μάλλον μετά το πέρας κατασκευής του έργου, χωρίς εγκεκριμένη μελέτη.
  • Συνολικά διαπιστώθηκαν σοβαρές αποκλίσεις μεταξύ των προβλέψεων της στατικής μελέτης και των κατασκευασμένων δομικών στοιχείων. Οι αποκλίσεις αυτές (π.χ. έλλειμμα οπλισμού, μεγάλες επικαλύψεις) σε συνδυασμό με την κακή κατασκευαστική πρακτική που εφαρμόστηκε, υποβάθμισαν το αποτέλεσμα.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ