Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για πρόσφυγες: Δεν έχει νομική βάση η αναστολή αιτήσεων ασύλου

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες σε ανακοίνωσή της απευθύνει έκκληση για ηρεμία στα ελληνοτουρκικά σύνορα, λόγω της συνεχόμενης αύξησης μεταναστών και προσφύγων

Παράλληλα, αναφέρει πως δεν υπάρχει νομική βάση για την αναστολή υποβολής των αιτήσεων από τους αιτούντες άσυλο.

«Οι χώρες έχουν ασφαλώς το νόμιμο δικαίωμα να ελέγχουν τα σύνορά τους και να διαχειρίζονται τις παράνομες μετακινήσεις, όμως θα πρέπει να δείχνουν αυτοσυγκράτηση στη χρήση υπερβολικής και δυσανάλογης βίας και να εφαρμόσουν ένα σύστημα που θα επιτρέπει να υποβάλλονται αιτήματα για παροχή ασύλου με συντεταγμένο τρόπο», αναφέρει η ανακοίνωση.

Ακολούθως σημειώνει:

«Ούτε η σύμβαση του 1951 που σχετίζεται με το καθεστώς των προσφύγων ούτε η νομοθεσία της Ε.Ε για τους πρόσφυγες προσφέρουν τη νομική βάση για την αναστολή υποδοχής αιτήσεων ασύλου.

Το άρθρο 78 παράγραφος 3 της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ έχει υποδειχθεί από την ελληνική κυβέρνηση ως προς το θέμα αυτό, ωστόσο η διάταξη αυτή επιτρέπει τη λήψη προσωρινών μέτρων από το Συμβούλιο, κατόπιν προτάσεως της Επιτροπής και διαβουλεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε περίπτωση που ένα ή περισσότερα κράτη μέλη αντιμετωπίζουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης που χαρακτηρίζεται από ξαφνική εισροή υπηκόων τρίτων χωρών, ενώ δεν μπορεί να αναστείλει το διεθνώς αναγνωρισμένο δικαίωμα ασύλου και την αρχή της μη επαναπροώθησης, που επίσης τονίζεται στο δίκαιο της ΕΕ.

Η Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες (UNHCR), απευθύνει έκκληση για την ηρεμία και τη χαλάρωση της έντασης στα σύνορα της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπό το πρίσμα των σημερινών αυξανόμενων μετακινήσεων των ανθρώπων εκεί – συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο.

Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις σε Ελλάδα-Τουρκία. Σημαντικό είναι να υπάρξει αυτοσυγκράτηση από τη λήψη μέτρων που θα επιδεινώσουν την κατάσταση ευάλωτων ανθρώπων. Έχετε δικαίωμα επιτήρησης των συνόρων, αλλά αποφυγή υπέρμετρης και αδικαιολόγητης βίας και η εξέταση των αιτημάτων ασύλου να γίνεται με συντεταγμένο τρόπο.

Τα πρόσωπα που εισέρχονται παράνομα στην επικράτεια ενός κράτους δεν θα πρέπει επίσης να τιμωρούνται εάν παρουσιαστούν χωρίς καθυστέρηση στις Αρχές για να ζητήσουν άσυλο.

Στα σύνορα μεταξύ Τουρκίας και ΕΕ, η Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες (UNHCR) συνεργάζεται με τους εθνικούς εταίρους, την Τουρκική Ερυθρά Ημισέληνο, τον ΔOM και την UNICEF, αξιολογώντας την κατάσταση και παρέχοντας ανθρωπιστική βοήθεια όπου χρειάζεται. Στις ομάδες συμπεριλαμβάνονται Σύροι, Αφγανοί, Ιρανοί, Σουδανέζοι και άλλες εθνότητες – συμπεριλαμβανομένων των γυναικών, των παιδιών και των οικογενειών, που έφθασαν σε επισφαλείς συνθήκες».

Πηγή

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Νομικίστικος ελιγμός – πόλεμος από την Ύπατη Αρμοστεία κατά της Ελλάδας.
    Όμως:
    Κανένα άρθρο του Διεθνούς δικαίου, δεν υπερκερνά τα εθνικά Συντάγματα, όταν αυτά μάλιστα έχουν συνταχθεί στην ίδια τη βάση του διεθνούς δικαίου !
    Το εθνικό Σύνταγμα υπερέχει των κανόνων του διεθνούς δικαίου, σύμφωνα με το άρθρο 28 του Συντάγματος.
    Οι κυβιστήσεις λοιπόν έχουν πολιτική σκοπιμότητα και δεν αγγίζουν το Νομικό πλαίσιο.
    Αφενός το άρθρο 3, περί εθνικής κυριαρχίας, της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη του 1789, η οποία διατηρεί πάντα την κανονιστική εμβέλεια στο πλαίσιο της έννομης τάξης και, αφετέρου, του άρθρου 88 του ισχύοντος Γαλλικού συντάγματος,
    Ειδικότερα δε, ερμηνεύοντας συνδυαστικώς τις ως άνω διατάξεις, η όποια προς κύρωση συνθήκη δεν συνεπάγεται –ούτε μπορεί να συνεπάγεται- μεταβίβαση ή υπέρβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους που σχετίζονται με δημοσιονομικά θέματα, ή ζητήματα ασφαλείας επί εθνικής κυριαρχίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here