Κορονοϊός – Σχολεία: Εισηγήσεις, «αγκάθια» και κρίσιμες ημερομηνίες – Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες


Κορονοϊός – Όλες οι ειδήσεις: Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, τόνισε πως «Τα σχολεία μας θα ανοίξουν -εφόσον κριθεί απαραίτητο» – Βρισκόμαστε εν αναμονή της σημερινής εισήγησης των μελών της επιτροπής του υπ. Υγείας για το πώς θα πρέπει να γίνει η σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού.

Απαραίτητες θεωρούνται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουλίου, όπως επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως λέγοντας χαρακτηριστικά ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια αποτελούν προτεραιότητα. Αξίζει να αναφερθεί πως για να πραγματοποιηθούν οι Πανελλαδικές έως τα μέσα Ιουλίου πρέπει να ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου, με πιθανές ημερομηνίες, σύμφωνα με πληροφορίες τις 22 και 29 Ιουνίου.

Αναφορικά με τις προαγωγικές εξετάσεις στα σχολεία, η κυρία Κεραμέως, αρκέστηκε να πει ότι υπάρχουν σενάρια για την κάλυψη της ύλης.

Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε επιφυλακή, ετοιμάζοντας βήμα-βήμα τη σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα, πάντα με τις οδηγίες των ειδικών. «Θα περιμένουμε την ανάλυση των δεδομένων και θα ακούσουμε τους ειδικούς. Αυτοί θα μας κατευθυνθούν και για το άνοιγμα των σχολείων» επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας. Η κ. Κεραμέως, τόνισε ότι θα επανέλθουμε σταδιακά σε μία νέα πραγματικότητα. «Η καθημερινότητά μας θα είναι διαφορετική, αυτό θα ισχύσει και για τα σχολεία».

Προτεραιότητα στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου – Εισηγήσεις για άνοιγμα όλων των σχολείων

Μεγάλο αγκάθι αποτελεί το άνοιγμα των σχολείων, καθώς υπάρχουν αντικρουόμενες εισηγήσεις από την πλευρά των επιστημόνων και την τελική απόφαση θα λάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Επικρατέστερο σενάριο είναι το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ΄ λυκείου για τους οποίους έχει ανακοινωθεί η μείωση της εξεταστέας ύλης ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί o αριθμός των εισακτέων για τα Πανεπιστήμια. Το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει κατά κύματα επιστροφή στα θρανία, σε διαφορετικές ημερομηνίες για να μην υπάρξει συνωστισμός και να μπορούν να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής στις σχολικές μονάδες.

Εισηγήσεις για να ανοίξουν τα σχολεία σε ένα διάστημα δεκαπέντε-είκοσι ημερών με στόχο να «αποδεσμευθούν» οι γονείς και να μπορέσει να επανακινηθεί η οικονομία δέχεται το κυβερνητικό επιτελείο.

Προκειμένου, μάλιστα, να διασφαλισθεί ότι δεν θα τεθούν σε κίνδυνο και οι γονείς μαθητών που τυχόν ανήκουν σε αυτές τις ομάδες, προτείνεται να υπάρχει η δυνατότητα να εξακολουθήσουν να μην πηγαίνουν στα σχολεία τα παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα δημοτικά

Στα δημοτικά σχολεία συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς για κάλυψη επιπλέον ύλης εκτός επαναλήψεων κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Αυτή η δυνατότητα αφορά σε όλες τις βαθμίδες . Ωστόσο, οποιεσδήποτε ενότητες καλυφθούν, πέραν της ύλης που έχει καλυφθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δεν θεωρείται ύλη που έχει διδαχθεί παρά μόνο εφόσον αυτή παραδοθεί και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη, όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία. Ειδικά για το Δημοτικό πρέπει να καλυφθούν ενότητες που είναι σημαντικές σε γλώσσα και μαθηματικά για να πάνε στην επόμενη χρονιά

Στο σχέδιο για επιστροφή, αυτή ξεκινά με την Γ΄ Λυκείου και μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και όχι στο σύνολο των μαθημάτων. Τα μαθήματα αυτά μελετάται να ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου ή ακόμα και λίγο νωρίτερα στις 11 Μαΐου. Τα τμήματα αυτά σχεδιάζεται να έχουν λιγότερους από 10 μαθητές ενώ η διδασκαλία για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα ολοκληρωθεί, έως τις 15 Ιουνίου.

Στο σενάριο εξέτασης των μαθημάτων διαφορετικές ημέρες ανά κατεύθυνση, δεν φαίνεται πιθανό, προκειμένου να εξασφαλισθεί το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς όλοι πρέπει να εξετασθούν στα ίδια θέματα με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας.

Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με τον επικεφαλής της επιτροπής του υπουργείου Υγείας καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα , ούτως ώστε να ληφθούν οι κρίσιμες αποφάσεις με βάση τις συστάσεις των ειδικών και τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί μέχρι τότε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα σχολεία παραμένουν κλειστά έως τις 10 Μαΐου οπότε και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.

Για τα πανεπιστήμια η υπουργός ξεκαθαρίζει ότι δεν θα χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο καθώς το 96% των προπτυχιακών μαθημάτων γίνονται εξ αποστάσεως.

Αλλαγές τα δεδομένα στην εκπαίδευση

H επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, το νέο πλαίσιο για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, οι νέες θεματικές ενότητες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ρυθμίσεις για την προσέλκυση ξένων φοιτητών (π.χ. δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ των πτυχίων εκτός Ε.Ε. υποψήφιων μεταπτυχιακών φοιτητών σε ελληνικά ΑΕΙ) είναι από τα θέματα που θα περιλαμβάνει πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που θα ανακοινώσει σήμερα σε διαδικτυακή συνέντευξη η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και οι υφυπουργοί Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης.

Επίσης, στο νομοσχέδιο θα συμπεριληφθούν διορθωτικές διατάξεις για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, επαναφορά των Λατινικών και τον τρόπο εκλογής πρυτάνεων ενώ δεν θα ανακοινωθούν ρυθμίσεις για τις νέες δομές εκπαίδευσης και για τη διαδικασία επιλογής στελεχών. Στη συνέχεια το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Στο σχέδιο περιέχονται ρυθμίσεις για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο αφορά στους μαθητές οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α΄λυκείου και μεταξύ άλλων επαναφέρει τα λατινικά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου και την Τράπεζα θεμάτων.

Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει:

– Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου για την απόκτηση του οποίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
– Θεσμοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου.
– Η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας
– Θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια, όπως και τον αριθμό των εισακτέων .
– Ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού και κατάργηση των 7ωρων.
– Αλλαγές θα υπάρχουν και στο σύστημα των απουσιών.
– Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών απο τη νέα σχολική χρονιά
– Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
– Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.
– Ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ