Κορονοϊός Γαλλία: Για έναν χρόνο αναβλήθηκε το «πακετάρισμα» της Αψίδας του Θριάμβου στο Παρίσι


Κορονοϊός: Το ‘πακετάρισμα’ της Αψίδας του Θριάμβου από τον γνωστό εικαστικό, διάσημο για την τεχνική του ‘αμπαλάζ’ σημαντικών μνημείων του κόσμου, Κρίστο, το οποίο επέπρωτο να αποτελέσει ένα από τα πιο εντυπωσιακά καλλιτεχνικά γεγονότα για την επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές τον Σεπτέμβριο στο Παρίσι, αναβλήθηκε για ένα χρόνο λόγω της αβεβαιότητας που κυριαρχεί σχετικά με την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού, ανακοίνωσε σήμερα το γαλλικό Κέντρο Εθνικών Μνημείων (CMN).

Η απόφαση τούτη ελήφθη από κοινού από τον βουλγαρικής καταγωγής καλλιτέχνη, που σήμερα ζει στη Νέα Υόρκη, το CMN και το Κέντρο Τέχνης Πομπιντού. Η περφόρμανς του ‘αμπαλαρίσματος’ του διάσημου μνημείου του Παρισιού επαναπρογραμματίσθηκε πλέον να πραγματοποιηθεί από τις 18 Σεπτεμβρίου έως τις 3 Οκτωβρίου 2021, ακριβώς ένα έτος μετά την αρχικά προσδιορισθείσα ημερομηνία.

«Λαμβάνοντας υπόψη την πανδημία Covid-19, ο Κρίστο, το Κέντρο Εθνικών Μνημείων και το Κέντρο Πομπιντού, με κοινή τους συμφωνία, αποφάσισαν να αναβάλουν κατ’ ένα έτος το ‘πακετάρισμα’ της Αψίδας του Θριάμβου, που είχε αρχικά προγραμματιστεί για το φθινόπωρο του 2020», αναφέρεται στο δελτίο Τύπου από το CMN, το οποίο διαχειρίζεται αυτό το παρισινό μνημείο, που προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο.

Στο Κέντρο Πομπιντού, δε, αναμενόταν να ανοίξει στα μέσα Μαρτίου η έκθεση με τίτλο «Κρίστο και Ζαν-Κλοντ. Παρίσι» (Christo and Jeanne-Claude. Paris!) ως προπομπός της φθινοπωρινής περφόρμανς, ωστόσο εκείνη την εποχή αποφασίσθηκε να ληφθούν αυστηρά μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων στη Γαλλία.

«Θα είναι επισκέψιμη μόλις το Κέντρο Πομπιντού θα είναι σε θέση να καλωσορίσει ξανά τους επισκέπτες». Η έκθεση τούτη αποτελεί έναν φόρο τιμής από το Κέντρο Πομπιντού στον διάσημο καλλιτέχνη και τη σύζυγό του Ζαν-Κλοντ κι έχει ήδη στηθεί πλήρως στον πάνω όροφο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Παρουσιάζει την παρισινή περίοδο του έργου του διάσημου ζευγαριού, καθώς και το εμβληματικό τους έργο, ‘”Η Πον-Νεφ πακεταρισμένη” (Le Pont-Neuf empaqueté” (1985) με όλες τις δεκάχρονες προπαρασκευαστικές εργασίες που είχαν εκπονηθεί ώστε να στεφθεί με επιτυχία τούτο το καινοτόμο εγχείρημα και να υλοποιηθεί το επαναστατικό έργο.

Η έκθεση ανατρέχει κι αποκαλύπτει με κάθε λεπτομέρεια όλες τις διαπραγματεύσεις που διεξήχθησαν τότε με Γάλλους πολιτικούς, συμπεριλαμβανομένου του εκείνη την εποχή δήμαρχου του Παρισιού Ζακ Σιράκ, για την υλοποίηση αυτού του ασυνήθιστου έργου. Συζητήσεις που, για τον Κρίστο, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος ενός έργου τέχνης που στόχο έχει πέρα από τον καλλιτεχνικό να αναδείξει συνάμα κι έναν πολιτικό και κοινωνικό χαρακτήρα.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ