Νέα σχολική χρονιά: Πότε θα χτυπήσει το «πρώτο κουδούνι» – Ποιοι επιστρέφουν στα θρανία τη Δευτέρα


«Κλειδώνει» το άνοιγμα των σχολείων την Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου.

Ήδη, το υπουργείο Παιδείας έχει ξεκινήσει την προετοιμασία του, στέλνοντας σύσταση στους μαθητές να μην καταστρέψουν τα φετινά σχολικά βιβλία τους, διότι θα τα χρειαστούν στην αρχή της επόμενης τάξης. Ευρύτερα, ο προγραμματισμός έχει ξεκινήσει για τις ανάγκες σε προσωπικό και αίθουσες.

Ειδικότερα, η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κ. Σοφία Ζαχαράκη έστειλε έγγραφο στους διευθυντές των σχολείων να ενημερώσουν τους μαθητές των γυμνασίων και των Α΄ και Β΄ Λυκείου, ότι πρέπει να διατηρήσουν όλα τα βιβλία τους για να τα αξιοποιήσουν και την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021. Η ενημέρωση αφορά αρχικά τους μαθητές γυμνασίων και λυκείων, διότι εκείνοι έχει προγραμματιστεί να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες από τη Δευτέρα. Αναμένεται να εκδοθεί ανάλογη εγκύκλιος για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων, για τα οποία το πιο πιθανό είναι να μην ανοίξουν. Σε αντίθετη περίπτωση, ο κυβερνητικός προγραμματισμός μιλά για επανέναρξη την 1η Ιουνίου.

Η εντολή να μην καταστρέψουν ή πετάξουν τα σχολικά βιβλία δόθηκε, ώστε με το άνοιγμα των σχολείων να διδαχθεί η ύλη που θα κριθεί απαραίτητο να γνωρίζουν οι μαθητές για να προχωρήσουν την επόμενη σχολική χρονιά. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ζητήσει, και έχει λάβει, εισήγηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τα κεφάλαια της ύλης που πρέπει οπωσδήποτε οι μαθητές να γνωρίζουν για να προχωρήσουν στην επόμενη τάξη χωρίς να έχουν κενά. «Σε στενή συνεργασία με το ΙΕΠ, θα ακολουθήσουν λεπτομερείς οδηγίες αναφορικά με την κάλυψη της ύλης και τη σύνδεσή της με την ύλη της νέας σχολικής χρονιάς», αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο προχωράει στον προγραμματισμό του για το άνοιγμα των σχολείων. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», δεν θεωρείται ότι θα χρειαστούν περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών, οι οποίες κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά ξεπέρασαν τις 30.000. Παράλληλα, θα γίνουν διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών στις δύο βαθμίδες. Σύμφωνα με πληροφορίες, από το ΑΣΕΠ γίνεται προσπάθεια έως το τέλος Μαΐου να έχουν ολοκληρωθεί και αποσταλεί οι πίνακες της ειδικής αγωγής. Επί της σχετικής προκήρυξης (3ΕΑ) κατετέθησαν 2.900 ενστάσεις, και απομένει η εκδίκαση περίπου 250 ακόμα. Οι ενστάσεις για λάθος αριθμό παραβόλου έγιναν δεκτές. Για τους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση στόχος είναι με την έναρξη της νέας χρονιάς να είναι έτοιμοι οι προσωρινοί πίνακες. Η προσπάθεια είναι για νωρίτερα από την 1η Αυγούστου. Οι ενστάσεις στατιστικά είναι περίπου 10% των αιτήσεων. Για την προκήρυξη έχουν γίνει 126.000 αιτήσεις.

Από την άλλη, όπως αναφέρει το υπουργείο, προς το παρόν, με την εκ περιτροπής παρουσία των μαθητών στο σχολείο, δεν έχουν προκύψει επιπλέον ανάγκες σε αίθουσες ή προσωπικό. Το υπουργείο θα εφαρμόσει τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, όμως επικρατεί αισιοδοξία ότι δεν θα χρειαστεί το κλείσιμο σχολικών μονάδων αλλά πιο ήπια μέτρα, ανάλογα με αυτά που εφαρμόζονται τώρα.

Μάλιστα, μετά και την εμπειρία των δύο περασμένων μηνών, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα λειτουργεί αρτιότερα για την περίπτωση που οι μαθητές πρέπει να μείνουν σπίτι.

Όπως δηλώνεται, «είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία της επιδημίας στη χώρα και έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο».

Επιστρέφουν τη Δευτέρα οι μαθητές Α’ και Β΄Λυκείου και το Γυμνάσιο

Αύριο επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, αλλά και των Γυμνασίων.

Ουσιαστικά πρόκειται για το δεύτερο κύμα μαθητών που θα επιστρέψει στα σχολεία, καθώς από τις 11 Μαΐου έχουν επιστρέψει στις τάξεις οι μαθητές της Γ΄Λυκείου.

Οι μαθητές θα προσέρχονται στις τάξεις εκ περιτροπής: οι μισοί Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή και οι άλλοι μισοί Τρίτη-Πέμπτη ώστε να σχηματισθούν μικρότερα τμήματα, το πολύ 15 ατόμων και να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις ασφαλείας.

Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει οδηγίες για την εφαρμογή των μέτρων προφύλαξης και την διδασκαλία των μαθημάτων με διασφάλιση της προστασίας της υγείας μαθητών και καθηγητών και την διαχείριση και αντιμετώπιση τυχόν νέων κρουσμάτων κορονοϊού που μπορεί να εμφανιστούν.

· Περιορισμός συνωστισμού και αποστάσεις μαθητών
· Απαγόρευση της συγκέντρωσης στον προαύλιο πριν την έναρξη των μαθημάτων
· Σχολικές αίθουσες με μεγιστοποίηση της απόστασης μαθητών: ένας ανά θρανίο, 15 μαθητές ανά σχολική αίθουσα
· Χωρισμός των τάξεων σε υποτμήματα των 15 ατόμων
· Απόσταση μαθητών 1.5 μέτρα μεταξύ τους
· Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο
· Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα
· Αποσυμφόρηση γραφείου καθηγητών

Ποια είναι τα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης στα σχολεία

– Αντισηπτικά στο σχολείο, φυσικός εξαερισμός και καθαρισμός 2 φορές την ημέρα
– Διαφορετικά διαλείμματα και απαγόρευση λειτουργίας κυλικείων
– Προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών
– Δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο (βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή ατόμου που νοσεί)
– Ζωντανή παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο
– Προαγωγικές και Απολυτήριες Εξετάσεις
– Μη διενέργεια προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων
– Έμφαση στην κάλυψη της ύλης (οδηγίες Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής)
– Αξιολόγηση βάσει βαθμών τετραμήνων

Ανοίγουν και τα φροντιστήρια

Στις 18 Μαΐου μαζί με τα σχολεία θα ανοίξουν και τα φροντιστήρια καθώς και αυτά των ξένων γλωσσών, στα οποία θα ισχύουν αντίστοιχα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης όπως 1,5 μέτρο απόσταση μεταξύ μαθητών και το όριο 15 μαθητών ανά τμήμα. επίσης, την Δευτέρα ξεκινάει και πάλι η λειτουργία δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης.

Τι θα ισχύει:

– Διεξαγωγή θεωρητικών μαθημάτων με αύξηση ωρολογίου προγράμματος κατά 2 ώρες την ημέρα
– Περιορισμός 15 ατόμων ανά τμήμα, με 1,5 μέτρο απόσταση
– Δυνατότητα για εξ αποστάσεως συμμετοχή καταρτιζομένων
– Λήξη έτους κατάρτισης: 30 Ιουνίου ή 30 Σεπτεμβρίου, ανάλογα με την ειδικότητα και τη δυνατότητα διεξαγωγής εργαστηριακών μαθημάτων.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ