Πανελλήνιες 2020 – Νεοελληνική Γλώσσα: «Έπεσαν» Γρηγοριάδης, Τσιρόπουλος και Πατρίκιος

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: Σε κείμενα για το βιβλίο και τη γραφή εξετάστηκαν σήμερα, Δευτέρα (15/06), πρώτη ημέρα των Πανελληνίων εξετάσεων οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων.

Αυλαία σήμερα για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, με τους υποψηφίους να εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υποψήφιοι εξετάστηκαν τόσο με το νέο σύστημα όσο και με το παλαιό.

Τα τρία κείμενα που τέθηκαν στους υποψηφίους είναι ένα απόσπασμα από κείμενο του συγγραφέα Θεόδωρου Γρηγοριάδη, όπως δημοσιεύτηκε στον Τύπο, ένα κείμενο του συγγραφέα μεταφραστή και εκδότη Κώστα Τσιρόπουλου από την Συλλογή Δοκιμίων «Η μόνωση ως συνομιλία» και ένα ποίημα του Τίτου Πατρίκιου.

Ποιος είναι ο Θεόδωρος Γρηγοριάδης

Ο Θεόδωρος Γρηγοριάδης (1956) είναι Έλληνας συγγραφέας, μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων και της επιτροπής του Athens Prize for Literature του περιοδικού (δε)κατα.

Γεννήθηκε το 1956 στο Παλαιοχώρι Παγγαίου του νομού Καβάλας. Σπούδασε αγγλική γλώσσα και λογοτεχνία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από το 1974 έως το 1979. Δίδαξε αγγλικά σε δημόσια σχολεία της Θράκης και της Αθήνας από το 1982 ως το 2010. Άρχισε να δημοσιεύει διηγήματα τη δεκαετία του ’80 στα λογοτεχνικά περιοδικά Υπόστεγο, Οδός Πανός και Εντευκτήριο. Το πρώτο του μυθιστόρημα, Οι κρυμμένοι άνθρωποι, εκδόθηκε το 1990 και αμέσως μετά, το 1991, η συλλογή διηγημάτων Ο αρχαίος φαλλός. Ευρύτερα γνωστός έγινε με το μυθιστόρημα Ο Ναύτης το 1993. Την τριετία 1999-2001 συνεργάσθηκε με την Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών, διοργανώνοντας λογοτεχνικά σεμινάρια και ομάδες ανάγνωσης και παρουσιάζοντας πολιτιστικές ειδήσεις καθώς και την στήλη 1002 βιβλία στο site της βιβλιοθήκης. Το 2007-2010 λαμβάνει μέρος στον καινούργιο κύκλο λογοτεχνικών σεμιναρίων στην Βιβλιοθήκη με τον τίτλο Μυθιστόρημα: δημιουργικές αναγνώσεις. Η νουβέλα του Δεύτερη γέννα ανέβηκε στο ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας το 2010 στα πλαίσια του Φεστιβάλ Καβάλας, ως θεατρικός μονόλογος με πρωταγωνίστρια την Φιλαρέτη Κομνηνού, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη. Επί σειρά ετών συνεργάζεται ως τακτικός κριτικός βιβλίων ξένης λογοτεχνίας στις εφημερίδες Το Βήμα, Τα Νέα καθώς και στο Βιβλιοδρόμιο.

Το μυθιστόρημά του Το Παρτάλι ανέβηκε το 2011 στο Φεστιβάλ Αθηνών ως θεατρικός μονόλογος, βασισμένος στο ομώνυμο μυθιστόρημα, με πρωταγωνιστή τον Χρήστο Στέργιογλου και σε σκηνοθεσία Στέλιου Κρασανάκη. Το 2015 στο Φεστιβάλ Φιλίππων παίχθηκε ο μονόλογος “Ο ξεχασμένος άγγελος των Φιλίππων” ενταγμένος στην παράσταση ‘Οι επτά άγγελοι των Φιλίππων” σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη.

Το μυθιστόρημα “Ζωή μεθόρια” (2015) κέρδισε το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος 2016. Η “Καινούργια πόλη” (2017) συμπληρώνει μαζί με την “Ζωή μεθόρια” και το “Παρτάλι (2001) την τριλογία του Παρταλιού.

Ποιος ήταν ο Κώστας Τσιρόπουλος

Ο Κώστας Τσιρόπουλος ( 22 Οκτωβρίου 1930-23 Φεβρουαρίου 2017) ήταν Έλληνας συγγραφέας και εκδότης.

Γεννήθηκε στη Λάρισα την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 1930, όπου και μεγάλωσε. Πατέρας του ήταν ο Ευάγγελος Τσιρόπουλος, συντάκτης και διευθυντής της εφημερίδος «Ελευθερία» της Λάρισας, τον οποίο όμως έχασε από την ηλικία των επτά ετών, και μητέρα του ήταν η Ελένη Τσιροπούλου (γένος Τηλιού).

Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης στο Παρίσι (Σορβόννη) και στη Βαρκελώνη. Ήταν ιδρυτής και διευθυντής της ετήσιας έκδοσης χριστιανικού στοχασμού και τέχνης «Χριστιανικό Συμπόσιο» (1966-1971) και εκδότης και διευθυντής του περιοδικού Ελευθερίας και Γλώσσας «Ευθύνη» (πρώτη περίοδος: 1961-1966 και επανέκδοση: 1972-2009).

Συνεργάστηκε επί χρόνια με το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης, καθώς και με διάφορα περιοδικά. Έγραφε την επιφυλλίδα της Κυριακής στην εφημερίδα «Καθημερινή» (1962-1967). Διετέλεσε Γενικός Γραμματέας της Στέγης Καλών Τεχνών και Γραμμάτων (1974-1976), Γενικός Γραμματέας του Εθνικού Θεάτρου (1975-1980), Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου, τακτικό μέλος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και της μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής.

Ταξίδεψε σε χώρες της Ευρώπης, της Αφρικής, στις ΗΠΑ, στη Μέση Ανατολή και στην Ινδία. Μιλούσε γαλλικά και ισπανικά. Βιβλία και κείμενά του έχουν μεταφραστεί στις κυριότερες ευρωπαϊκές γλώσσες. Επίσης, βιβλία και έργα του έχουν χρησιμοποιηθεί ως βοηθητικά στα Γυμνάσια της Κύπρου, καθώς και στα Λύκεια της Ελλάδος.

Έζησε στην Αθήνα, στην περιοχή της πλατείας Μαβίλη, στον αρχαίο δήμο Αλωπεκής (στον οποίο έζησε και ο Σωκράτης), όπως ο ίδιος συνήθιζε να αναφέρει. Απεβίωσε στον Χολαργό, μετά από δοκιμασία επί ενάμισι έτος περίπου, την 23 Φεβρουαρίου 2017 και κηδεύτηκε την 28 Φεβρουαρίου 2017 στο νεκροταφείο Παπάγου.

Το ποιητικό, πεζογραφικό και δοκιμιακό του έργο εκτείνεται σε δεκάδες τόμους. Επίσης έχει μεταφράσει από τα ισπανικά, τα καταλανικά και τα γαλλικά βιβλία και κείμενα των Ορτέγα υ Γκασσέτ, Αντόνιο Ματσάδο, Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, Καμίλο Χοσέ Θέλα, Χουάν Ραμόν Χιμένεθ, Σαλβαδόρ Εσπρίου, Χοσέ Μπεργαμίν, Ντρυόν, Ζενεβουά, Αρανγκούρεν κ.ά.

Έχει επιμεληθεί τη σειρά των Τετραδίων της “Ευθύνης” (40 τόμοι), την έκδοση του δοκιμιακού έργου των Άγγελου Τερζάκη, Κωνσταντίνου Τσάτσου, Αιμ. Χουρμούζιου κ.ά., καθώς και πλήθος άλλων εκδόσεων από τις “Εκδόσεις των Φίλων” και του περιοδικού “Ευθύνη”.

Έχει συμμετάσχει με κείμενά του και σε συλλογικά έργα.

Ποιος είναι ο Τίτος Πατρίκιος

Ο Βαπτιστής-Τίτος Πατρίκιος (Αθήνα, 21 Μαΐου 1928) είναι Έλληνας ποιητής, πεζογράφος και μεταφραστής, της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς που έχει τιμηθεί με το Ειδικό Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας το 1994.

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 21 Μαΐου 1928 (γιος των ηθοποιών Σπύρου Πατρικίου και Λέλας (Ελένης) Σταματοπούλου (κόρη των ηθοποιών Παναγιώτη και Ευδοξίας Σταματοπούλου). Αποφοίτησε από το Βαρβάκειο Γυμνάσιο το 1946 και στη συνέχεια από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Άσκησε για κάποιο διάστημα το επάγγελμα του δικηγόρου. Σύζυγός του ήταν η ιστορικός Ρένα Σταυρίδη-Πατρικίου. Κόρη τους είναι η ιστορικός Αλεξάνδρα Πατρικίου.

Στη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής έλαβε μέρος στην Εθνική Αντίσταση με την ΕΠΟΝ και στη συνέχεια με τον ΕΛΑΣ. Το 1944 καταδικάστηκε σε θάνατο από συνεργάτες των Γερμανών και η εκτέλεσή του ματαιώθηκε την τελευταία στιγμή. Εξορίστηκε στη Μακρόνησο (1951-1952) και στον Άη Στράτη (1952-1953).

Σπούδασε Κοινωνιολογία στην École Pratique des Hautes Études στο Παρίσι (1959-1964), όπου αργότερα πήρε μέρος στις αντιδικτατορικές εκδηλώσεις εναντίον της χούντας των Συνταγματαρχών στην Ελλάδα.

Εργάστηκε στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι και στη Διεθνή Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) στη Ρώμη. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1975 και εργάστηκε ως δικηγόρος, κοινωνιολόγος και λογοτεχνικός μεταφραστής καθώς και στο Κέντρο Μαρξιστικών Μελετών.

Στις 28 Νοεμβρίου 2000 ήταν ένας από τους δώδεκα Έλληνες ποιητές που έλαβαν μέρος στον «Κύκλο Ελληνικής Ποίησης» που διοργάνωσε το Theatre Moliere, Maison de la Poesie στο Παρίσι, όπου το γαλλικό κοινό είχε την ευκαιρία να συναντήσει τους Έλληνες ποιητές και να γνωρίσει το έργο τους, το οποίο παρουσίασαν γνωστοί Γάλλοι συγγραφείς, κριτικοί και μεταφραστές.

Το 2001 ήταν ανάμεσα στους συγγραφείς που επελέγησαν να εκπροσωπήσουν τη σύγχρονή ελληνική λογοτεχνία στην «53η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης», όπου η Ελλάδα ήταν τιμώμενη χώρα.

Το 2008 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών (μαζί με τον Μένη Κουμανταρέα) για το σύνολο του έργου του. «Ποτέ δεν είναι οι μέρες ποιητικές και ακριβώς γι’ αυτό χρειάζεται η ποίηση. Και όσο λιγότερο ποιητικές είναι τόσο πιο κόντρα πρέπει να πηγαίνεις», δήλωσε κατά τη βράβευση ο Τίτος Πατρίκιος. Προβληματισμένος για τις ταραγμένες μέρες που βίωσε η Ελλάδα, πρόσθεσε ότι προσπαθεί να κατανοήσει τα γεγονότα «χωρίς έτοιμες ιδέες και χωρίς να θέλει να ταυτιστεί με τους νέους, παριστάνοντας τον δεκαεξάρη».

Η πρώτη δημοσίευση ποιήματός του έγινε το 1943 στο περιοδικό Ξεκίνημα της Νιότης. Ήταν ιδρυτικό μέλος του περιοδικού Επιθεώρηση Τέχνης. Έργα του μεταφράστηκαν στα γαλλικά, τα φλαμανδικά, τα γερμανικά και τα ολλανδικά. Το 1994 τιμήθηκε με το Ειδικό Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του.

Δείτε τα θέματα που έπεσαν στη Νεοελληνική Γλώσσα

Το θέμα της Έκθεσης για τους υποψηφίους των ΓΕΛ είναι η «Ανάγνωση Βιβλίων».

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα – Έκθεση (νέο σύστημα) (them_glo_gen_neo_sys_200615.pdf | 242.01 KB | application/pdf)

Τα θέματα για όσους εξετάστηκαν με το παλαιό σύστημα:

Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα – Έκθεση (παλαιό σύστημα) (them_glo_gen_pal_sys_200615.pdf | 174.93 KB | application/pdf)

Οι υποψήφιοι που θα εξεταστούν με το νέο σύστημα, στις 17/6 θα εξεταστούν στα Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) και στα Μαθηματικά (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Στη συνέχεια, στις 19/6 θα εξεταστούν στη Βιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας) και στην Κοινωνιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών).

Ακολουθούν, η εξέταση στη Φυσική στις 22/6 (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και στις 24/6 στην Ιστορία και την Πληροφορική, των Ομάδων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής αντίστοιχα.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2020

Για μία ακόμη χρονιά, το Νewsbomb.gr θα βρίσκεται στο πλευρό των υποψηφίων.

Το Νewsbomb.gr, σε συνεργασία με τα φροντιστήρια «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ» θα ενημερώνει έγκυρα και έγκαιρα για τα θέματα των Πανελληνίων 2020 και τις απαντήσεις τους, καθώς και όλες τις εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2020, έως ότου ανακοινωθούν στα τέλη Αυγούστου.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: Αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης στην Έκθεση

Mεταβάλλεται η βαθμολόγηση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, το οποίο είναι το μόνο κοινό για όλα τα επιστημονικά πεδία.

Το διαγώνισμα χωρίζεται σε τέσσερα ερωτήματα, εκ των οποίων το πρώτο βαθμολογείται με 15 μονάδες, το δεύτερο με 40 μονάδες, με τα υποερωτήματα -ανάλογα με τη βαρύτητά τους- να βαθμολογούνται με 15, 15 και 10 μονάδες, το τρίτο θέμα με 15 μονάδες και το τέταρτο με 30 μονάδες.

Η βαθμολόγηση θα είναι πιο ενισχυμένη στις ερωτήσεις που αφορούν τη Γλώσσα και ελαφρώς χαμηλότερη στα ζητούμενα που αφορούν τη Λογοτεχνία, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας.

Οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν για τη βαθμολόγηση του κάθε ερωτήματος με το που λάβουν το διαγώνισμα.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: Το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ με το νέο σύστημα

ΤΕΤΑΡΤΗ 17-6-2020
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19-6-2020
ΒΙΟΛΟΓΙΑ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 22-6-2020
ΦΥΣΙΚΗ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24-6-2020
ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-6-2020
ΧΗΜΕΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: Το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ με το παλαιό σύστημα

ΤΕΤΑΡΤΗ 17-6-2020
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19-6-2020
ΒΙΟΛΟΓΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 22-6-2020
ΦΥΣΙΚΗ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΛΑΤΙΝΙΚΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24-6-2020
ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-6-2020
ΧΗΜΕΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: Το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ

ΤΡΙΤΗ 16-6-2020: ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΠΕΜΠΤΗ 18-6-2020: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)

ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020: ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II
ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020: ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΤΡΙΤΗ 23-6-2020: ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ – ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ – ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΤΡΙΤΗ 23-6-2020: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΤΡΙΤΗ 23-6-2020: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΤΡΙΤΗ 23-6-2020: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020: ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2
ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020: ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)
ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020: ΥΓΙΕΙΝΗ
ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020: ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020: ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020: ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020: ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ

ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020: ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020: ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ

ΤΡΙΤΗ 30-6-2020: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΤΡΙΤΗ 30-6-2020: ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
ΤΡΙΤΗ 30-6-2020: ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: Πώς θα γίνει φέτος ο υπολογισμός στα μόρια

Οι Πανελλήνιες 2020 έχουν μία σημαντική διαφορά, καθώς με τον νόμο 4610/2019 καταργήθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας. Ως εκ τούτου, τα συνολικά μόρια προκύπτουν από το μέσο όρο των βαθμών στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, πολλαπλασιαζόμενο επί 1.000. Ο αντίκτυπος που θα έχει αυτή η αλλαγή στις Πανελλαδικές 2020, αναλύθηκε από τον μαθηματικό – σύμβουλο σταδιοδρομίας κ. Στράτο Στρατηγάκη, σε άρθρο του στη «Ναυτεμπορική», όπου δημοσίευσε και τους σχετικούς πίνακες.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: Πόσα μόρια δίνει κάθε μονάδα

Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, πλέον «δεν υπάρχουν μαθήματα που δίνουν περισσότερα μόρια, όπως υπήρχαν μέχρι και το 2019 τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Έτσι κάθε μάθημα δίνει τώρα 250 μόρια σε αντίθεση με το 2019, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα».

Η αλλαγή θα επηρεάσει το συνολικό αριθμό μορίων που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές 2020, αφού δεν γράφουν σε όλα τα μαθήματα τον ίδιο βαθμό. «Αν, δηλαδή, ένας υποψήφιος έγραφε και στα 4 μαθήματα 15, τότε θα συγκέντρωνε 15.000 μόρια είτε με το ένα σύστημα είτε με το άλλο. Όμως αυτό δεν συμβαίνει στην πράξη», διευκρινίζει.

Οι υποψήφιοι «συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια με το νέο σύστημα», παρατηρεί ο κ. Στρατηγάκης, εξηγώντας ότι «αυτό οφείλεται στο ότι στο Μάθημα 1 και το Μάθημα 2, που είναι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι υποψήφιοι γράφουν χαμηλότερους βαθμούς, γιατί είναι δυσκολότερα μαθήματα από τα άλλα, με αποτέλεσμα όταν έχουν αυξημένη βαρύτητα να οδηγούν τους υποψηφίους στη συγκέντρωση λιγότερων μορίων από όταν δεν έχουμε αυξημένη βαρύτητα στα μαθήματα με χαμηλότερες επιδόσεις».

Στον πίνακα 2 αποτυπώνονται 4 παραδείγματα που δείχνουν τη διαφοροποίηση των μορίων ανάλογα με τις επιδόσεις των υποψηφίων:

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: Οι τάσεις που θα προκύψουν από την κατάργηση των συντελεστών

Με την κατάργηση των συντελεστών, η εξέλιξη θα δημιουργήσει μια γενική τάση, αυξητική στα μόρια. Ωστόσο, η αύξηση δεν θα είναι ίδια σε όλη την γκάμα, «αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά των βαθμών από το μέσο όρο των βαθμών του υποψηφίου τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά μορίων μεταξύ του παλαιού και του νέου συστήματος» υπογραμμίσει ο εκπαιδευτικός αναλυτής.

«Ο υποψήφιος 1 θα συγκέντρωνε τα ίδια μόρια και με τα δύο συστήματα, αλλά αυτό δεν είναι πραγματικό, γιατί κανείς υποψήφιος δεν γράφει τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα. Οι άλλοι υποψήφιοι είναι πιο πραγματικές περιπτώσεις και βλέπουμε ότι όσο μεγαλύτερη απόκλιση έχουν οι βαθμοί τους από το μέσο όρο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά των μορίων. Αυτό μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι θα έχουμε άνοδο των βάσεων των χαμηλόβαθμων σχολών, εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού μορίων. Δεν γνωρίζουμε βέβαια πώς θα επηρεάσει τη διαμόρφωση των βάσεων η δυσκολία των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων στις εξετάσεις», προσθέτει.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2020: «Να μην κοιτάζουν οι υποψήφιοι τις περσινές βάσεις»

Ο κ. Στρατηγάκης σημειώνει ότι τους υποψηφίους δεν τους ενδιαφέρει πόσα μόρια θα έβγαζαν με το ένα ή το άλλο σύστημα. «Η μελέτη αυτή είναι χρήσιμη για να καταλάβουν ότι δεν έχει κανένα νόημα να κοιτάζουν τις περσινές βάσεις, γιατί πέρα από τη διαφοροποίηση που θα υπάρχει από τις επιδόσεις των υποψηφίων, υπάρχει και η κρίσιμη διαφορά του διαφορετικού τρόπου υπολογισμού των μορίων, που επί της ουσίας κάνει πράξη χωρίς νόημα να κοιτάζει ο υποψήφιος τις περσινές βάσεις».

Όπως εξηγεί, ο υποψήφιος νούμερο 3 που με το παλιό σύστημα συγκέντρωνε 9.950 μόρια και αν υπήρχε η βάση του 10 θα κοβόταν ενώ με το νέο σύστημα θα συγκέντρωνε 10.250 μόρια και δεν θα κοβόταν. Άλλη μία απόδειξη ότι η βάση του 10 είναι ένα κινητό φράγμα χωρίς νόημα. «Συνεπώς δεν κοιτάζουμε τις περσινές βάσεις και δεν κάνουμε υπολογισμούς ότι για να πετύχουμε στη σχολή των ονείρων μας πρέπει να συγκεντρώσουμε τόσα μόρια, συνεπώς πρέπει να γράψουμε αυτή τη βαθμολογία», λέει καταλήγοντας ο Στράτος Στρατηγάκης.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here