Πανελλήνιες 2020: Το λάθος στα θέματα της Βιολογίας


Θέματα Πανελληνίων 2020 (ΓΕΛ): Με καθυστέρηση δόθηκαν στη δημοσιότητα την Παρασκευή (19/06) τα θέματα της Βιολογίας.

Ο λόγος ήταν ένα λάθος στα θέματα της Βιολογίας που δόθηκαν στους υποψηφίους των Εσπερινών που εξετάστηκαν με το παλαιό σύστημα.

Τα συγκεκριμένα υποερωτήματα που αποσύρθηκαν δεν αντικαταστάθηκαν από άλλα και κατά συνέπεια, σύμφωνα με την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής η βαθμολογία θα εξαχθεί μόνο με βάση τα υπόλοιπα θέμα.

Χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις κύλησε η τρίτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους υποψήφιους των ΓΕΛ, καθώς τα θέματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν στα μαθήματα Προσανατολισμού, της Κοινωνιολογίας και της Βιολογίας, ήταν βατά και άφηναν περιθώριο και στους μέτρια προετοιμασμένους μαθητές να γράψουν καλά.

Κοινωνιολογία

Για το μάθημα της Κοινωνιολογίας, το οποίο εντάχθηκε από φέτος στο πρόγραμμα των Πανελλαδικών για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, τα θέματα ήταν σχετικά προβλέψιμα, όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Αναστασία Σταματίου, καθηγήτρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου. «Δεν υπήρξε κάποιος ιδιαίτερος βαθμός δυσκολίας, εκτός από το θέμα Δ, το οποίο ήταν συνδυαστικό», σημείωσε.

Σύμφωνα με την κ. Σταματίου, τα ερωτήματα του θέματος Α χαρακτηρίζονται «βατά και κατανοητά» και «είναι εύκολο να εντοπιστούν οι απαντήσεις τους στο βιβλίο». Το ίδιο ισχύει και για το θέμα Β, στο οποίο ήταν σαφείς οι εκφωνήσεις. Η καθηγήτρια τόνισε ότι το θέμα Γ3 ήθελε αρκετά μακροσκελή απάντηση και χρειαζόταν σε έναν βαθμό κριτική σκέψη από τους υποψήφιους.

Ως προς το Δ θέμα επισήμανε ότι ήταν συνδυαστικό και αναμενόμενο. «Συνδύαζε το πρώτο, το τρίτο και το έβδομο κεφάλαιο του βιβλίου. Ακόμα και ο μέτρια προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να γράψει καλό βαθμό».

Βιολογία

Όσον αφορά το μάθημα της Βιολογίας και την εξέταση των υποψηφίων με το νέο σύστημα, τα θέματα ήταν, επίσης, βατά και κλιμακούμενης δυσκολίας.

«Η δομή της εξέτασης ήταν καλά δομημένη, με αναμενόμενη έκταση από κάθε κεφάλαιο και με συνδυαστική ύλη», υπογράμμισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Τάνια Βασιλοπούλου, βιολόγος, επίσης καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου. Όπως ανέφερε, έως το Γ θέμα τα θέματα ήταν «αρκετά βατά» και μόνο το Δ θέμα «ενδεχομένως να δυσκόλεψε τους υποψήφιους, καθώς ήταν πιο απαιτητικό».

Ωστόσο, όπως σημείωσε, η νέα δομή εξέτασης του μαθήματος έκανε «περισσότερο καλό» στους μαθητές, αφού είχαν περισσότερο χρόνο να αφιερώσουν στη λύση του Δ θέματος. «Ο σωστά προετοιμασμένος υποψήφιος θα έχει ανταποκριθεί πολύ καλά και πιστεύω ότι θα δούμε σχετικά καλούς βαθμούς», τόνισε.

Όσον αφορά τους υποψήφιους που εξετάστηκαν σήμερα με το παλαιό σύστημα, τα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας ήταν αρκετά εύκολα, ενώ εκείνα του Προσανατολισμού ήταν βατά, με το Γ θέμα μόνο να έχει δυσκολέψει, ενδεχομένως, τους υποψηφίους, καθώς ήθελε περισσότερο χρόνο για να λυθεί, σύμφωνα με την κ. Βασιλοπούλου.

Συνέχεια με Φυσική

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα συνεχιστούν για τους υποψήφιους των ΓΕΛ των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας τη Δευτέρα, 22 Ιουνίου, με το μάθημα της Φυσικής (νέο σύστημα).

Για τους υποψήφιους που εξετάζονται με το παλαιό σύστημα, τη Δευτέρα θα εξεταστούν στη Φυσική (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών).

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2020

Για μία ακόμη χρονιά, το Νewsbomb.gr θα βρίσκεται στο πλευρό των υποψηφίων.

Το Νewsbomb.gr, σε συνεργασία με τα φροντιστήρια «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ» θα ενημερώνει έγκυρα και έγκαιρα για τα θέματα των Πανελληνίων 2020 και τις απαντήσεις τους, καθώς και όλες τις εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2020, έως ότου ανακοινωθούν στα τέλη Αυγούστου.

Βιολογία – Θέματα Πανελληνίων 2020 (ΓΕΛ): Το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ με το νέο σύστημα

ΔΕΥΤΕΡΑ 22-6-2020
ΦΥΣΙΚΗ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24-6-2020
ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-6-2020
ΧΗΜΕΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Βιολογία – Θέματα Πανελληνίων 2020 (ΓΕΛ): Το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ με το παλαιό σύστημα

ΔΕΥΤΕΡΑ 22-6-2020
ΦΥΣΙΚΗ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΛΑΤΙΝΙΚΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24-6-2020
ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-6-2020
ΧΗΜΕΙΑ – Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Βιολογία – Θέματα Πανελληνίων 2020 (ΓΕΛ): Το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020: ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II
ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 20-6-2020: ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΤΡΙΤΗ 23-6-2020: ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ – ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ – ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΤΡΙΤΗ 23-6-2020: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΤΡΙΤΗ 23-6-2020: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΤΡΙΤΗ 23-6-2020: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020: ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2
ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020: ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)
ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020: ΥΓΙΕΙΝΗ
ΠΕΜΠΤΗ 25-6-2020: ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020: ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020: ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27-6-2020: ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ

ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020: ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020: ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ 29-6-2020: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ

ΤΡΙΤΗ 30-6-2020: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΤΡΙΤΗ 30-6-2020: ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
ΤΡΙΤΗ 30-6-2020: ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

Βιολογία – Θέματα Πανελληνίων 2020 (ΓΕΛ): Πώς θα γίνει φέτος ο υπολογισμός στα μόρια

Οι Πανελλήνιες 2020 έχουν μία σημαντική διαφορά, καθώς με τον νόμο 4610/2019 καταργήθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας. Ως εκ τούτου, τα συνολικά μόρια προκύπτουν από το μέσο όρο των βαθμών στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, πολλαπλασιαζόμενο επί 1.000. Ο αντίκτυπος που θα έχει αυτή η αλλαγή στις Πανελλαδικές 2020, αναλύθηκε από τον μαθηματικό – σύμβουλο σταδιοδρομίας κ. Στράτο Στρατηγάκη, σε άρθρο του στη «Ναυτεμπορική», όπου δημοσίευσε και τους σχετικούς πίνακες.

Βιολογία – Θέματα Πανελληνίων 2020 (ΓΕΛ): Πόσα μόρια δίνει κάθε μονάδα

Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, πλέον «δεν υπάρχουν μαθήματα που δίνουν περισσότερα μόρια, όπως υπήρχαν μέχρι και το 2019 τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Έτσι κάθε μάθημα δίνει τώρα 250 μόρια σε αντίθεση με το 2019, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα».

Η αλλαγή θα επηρεάσει το συνολικό αριθμό μορίων που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές 2020, αφού δεν γράφουν σε όλα τα μαθήματα τον ίδιο βαθμό. «Αν, δηλαδή, ένας υποψήφιος έγραφε και στα 4 μαθήματα 15, τότε θα συγκέντρωνε 15.000 μόρια είτε με το ένα σύστημα είτε με το άλλο. Όμως αυτό δεν συμβαίνει στην πράξη», διευκρινίζει.

Οι υποψήφιοι «συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια με το νέο σύστημα», παρατηρεί ο κ. Στρατηγάκης, εξηγώντας ότι «αυτό οφείλεται στο ότι στο Μάθημα 1 και το Μάθημα 2, που είναι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι υποψήφιοι γράφουν χαμηλότερους βαθμούς, γιατί είναι δυσκολότερα μαθήματα από τα άλλα, με αποτέλεσμα όταν έχουν αυξημένη βαρύτητα να οδηγούν τους υποψηφίους στη συγκέντρωση λιγότερων μορίων από όταν δεν έχουμε αυξημένη βαρύτητα στα μαθήματα με χαμηλότερες επιδόσεις».

Στον πίνακα 2 αποτυπώνονται 4 παραδείγματα που δείχνουν τη διαφοροποίηση των μορίων ανάλογα με τις επιδόσεις των υποψηφίων:

Βιολογία – Θέματα Πανελληνίων 2020 (ΓΕΛ): Οι τάσεις που θα προκύψουν από την κατάργηση των συντελεστών

Με την κατάργηση των συντελεστών, η εξέλιξη θα δημιουργήσει μια γενική τάση, αυξητική στα μόρια. Ωστόσο, η αύξηση δεν θα είναι ίδια σε όλη την γκάμα, «αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά των βαθμών από το μέσο όρο των βαθμών του υποψηφίου τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά μορίων μεταξύ του παλαιού και του νέου συστήματος» υπογραμμίσει ο εκπαιδευτικός αναλυτής.

«Ο υποψήφιος 1 θα συγκέντρωνε τα ίδια μόρια και με τα δύο συστήματα, αλλά αυτό δεν είναι πραγματικό, γιατί κανείς υποψήφιος δεν γράφει τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα. Οι άλλοι υποψήφιοι είναι πιο πραγματικές περιπτώσεις και βλέπουμε ότι όσο μεγαλύτερη απόκλιση έχουν οι βαθμοί τους από το μέσο όρο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά των μορίων. Αυτό μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι θα έχουμε άνοδο των βάσεων των χαμηλόβαθμων σχολών, εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού μορίων. Δεν γνωρίζουμε βέβαια πώς θα επηρεάσει τη διαμόρφωση των βάσεων η δυσκολία των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων στις εξετάσεις», προσθέτει.

Βιολογία – Θέματα Πανελληνίων 2020 (ΓΕΛ): «Να μην κοιτάζουν οι υποψήφιοι τις περσινές βάσεις»

Ο κ. Στρατηγάκης σημειώνει ότι τους υποψηφίους δεν τους ενδιαφέρει πόσα μόρια θα έβγαζαν με το ένα ή το άλλο σύστημα. «Η μελέτη αυτή είναι χρήσιμη για να καταλάβουν ότι δεν έχει κανένα νόημα να κοιτάζουν τις περσινές βάσεις, γιατί πέρα από τη διαφοροποίηση που θα υπάρχει από τις επιδόσεις των υποψηφίων, υπάρχει και η κρίσιμη διαφορά του διαφορετικού τρόπου υπολογισμού των μορίων, που επί της ουσίας κάνει πράξη χωρίς νόημα να κοιτάζει ο υποψήφιος τις περσινές βάσεις».

Όπως εξηγεί, ο υποψήφιος νούμερο 3 που με το παλιό σύστημα συγκέντρωνε 9.950 μόρια και αν υπήρχε η βάση του 10 θα κοβόταν ενώ με το νέο σύστημα θα συγκέντρωνε 10.250 μόρια και δεν θα κοβόταν. Άλλη μία απόδειξη ότι η βάση του 10 είναι ένα κινητό φράγμα χωρίς νόημα. «Συνεπώς δεν κοιτάζουμε τις περσινές βάσεις και δεν κάνουμε υπολογισμούς ότι για να πετύχουμε στη σχολή των ονείρων μας πρέπει να συγκεντρώσουμε τόσα μόρια, συνεπώς πρέπει να γράψουμε αυτή τη βαθμολογία», λέει καταλήγοντας ο Στράτος Στρατηγάκης.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ