Οι λίστες των σκανδάλων: Έδωσαν 371.000 ευρώ για υπαίθρια διαφήμιση την περίοδο της καραντίνας!


Στη λίστα του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα (και του άλλου master chef Γρηγόρη Δημητριάδη) με τα ποσά που επιμερίστηκαν στα ΜΜΕ από το σύνολο των 20.000.000 για τη καμπάνια «Μένουμε σπίτι», μεταξύ των άλλων θαυμαστών και εξόχως προκλητικών περιλαμβάνεται και ένα κονδύλι της τάξεως του 1.000.000 σε δύο υπαίθριες διαφημιστικές εταιρίες, σε προγραμματικές πλατφόρμες, καθώς και σε μία υπηρεσία πιστοποίησης ψηφιακών μέσων και τεχνικού προγραμματισμού καταμέτρησης αποτελεσματικότητας μέσων, όπως σημειώνεται σε παρένθεση, της Sizmek.

  • Από την Ντίνα Ιωακειμίδου

Το πρώτο που εκπλήσσει είναι το γεγονός ότι διατέθηκε ένα ποσό της τάξεως των 371.000 ευρώ για υπαίθρια διαφήμιση, την ίδια περίοδο δηλαδή που οι πολίτες αυτής της χώρας είχαν τεθεί σε αυστηρή καραντίνα. Σε ποιους ακριβώς, επομένως, απευθύνονταν οι υπαίθριες διαφημίσεις;

Ακολούθως η έκπληξη γίνεται ισχυρότερη όταν διαπιστώνεται ότι ένα κονδύλι 340.000 ευρώ διατέθηκε στις υπηρεσίες πιστοποίησης ψηφιακών μέσων (μέσω Sizmek) της εξειδικευμένης εν ολίγοις εταιρίας διαφημιστικής τεχνολογίας που δημιουργήθηκε «για να βοηθά εκδότες, διαφημιζόμενους και διαφημιστικές εταιρίες να αντλούν τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από το σύνθετο περιβάλλον του Digital Marketing».

Όμως η εν λόγω εταιρία χρεοκόπησε τον Μάρτιο του περασμένου έτους, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους η Amazon ανακοίνωσε την εξαγορά μέρους της τεχνολογικής εταιρίας και συγκεκριμένα εκτός από τον Ad Server της Sizmek και το τεχνολογικό εργαλείο που διευκολύνει στην προσωποποίηση διαφημίσεων μέσω διάφορων δεδομένων. Μάλιστα, όπως διαβάζουμε, αποκλειστικός συνεργάτης των Sizmek Αdserver στην Ελλάδα είναι η TaiWind, εταιρία του ομίλου ThinkDigital. Τι εννοούν εν πάση περιπτώσει; Οτι η συνεργασία έγινε με την Amazon και διατέθηκε το κονδύλι των 340.000 ευρώ; Ή μήπως ότι έγινε χρήση του λογισμικού της Sizmek; Και αν έγινε αυτό, απαιτήθηκε ποσό 340.000 ευρώ; Εξωφρενική και αδικαιολόγητη διάθεση κονδυλίων σε κάθε περίπτωση και βεβαίως αναιτιολόγητη και με πολλές σκιές.

Και η υπαίθρια διαφήμιση; Διαβάζουμε στη λίστα πως στην εταιρία POO Αττικής διατέθηκαν 245.000 ευρώ! Ο πλήρης τίτλος της εταιρίας είναι Politis Out of Home Media. H εν λόγω εταιρία, που διαφημίζεται για τον μεγάλο και εντυπωσιακό κύκλο των εργασιών της, τον περασμένο Μάιο ανέλαβε την υπαίθρια προβολή των προγραμμάτων της ΕΡΤ.

Συγκεκριμένα, στο δελτίο Τύπου της κρατικής τηλεόρασης σημειώνεται πως «το Δ.Σ. της ΕΡΤ αποφάσισε τη μίσθωση και την τοποθέτηση διαφημιστικού υλικού για την προβολή των προγραμμάτων και, εν γένει, της ΕΡΤ στα ειδικά πλαίσια που είναι εγκατεστημένα στα στέγαστρα αναμονής επιβατών σε στάσεις λεωφορείων σε δήμους εντός Αττικής από την εταιρία Politis ΟΟΗ, που έχει την αποκλειστική εκμετάλλευση αυτών, από 6/6/2020 έως 23/10/2020, αντί του ποσού των 192.500 ευρώ πλέον ΦΠΑ».

Μάλιστα, τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους η εταιρία, που δεν δραστηριοποιείται μόνο στον κλάδο της υπαίθριας διαφήμισης αλλά και στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, δημιούργησε και διεύθυνση έρευνας και consumer Insights. Κατά τη διάρκεια δε της καραντίνας η εταιρία διαφήμιζε με υπερηφάνεια πως στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «ο οργανισμός μας διαθέτει από σήμερα στο υπουργείο Υγείας 1.000 θέσεις προβολής σε στάσεις λεωφορείου, προκειμένου να επικοινωνήσει ακόμα πιο αποτελεσματικά το μήνυμα “Μένουμε σπίτι” και να ευαισθητοποιήσει περισσότερο κόσμο». Προστίθεται δε πως «ως όμιλος πιστεύουμε βαθιά πως η κοινωνική ευθύνη πηγάζει από την ατομική υπευθυνότητα. Μέσα από πράξεις και παραδείγματα οφείλουμε να δείξουμε πως λειτουργούμε με ευθύνη, αλληλεγγύη και διάθεση συνεισφοράς. Εμείς θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες προκειμένου να αμβλυνθούν οι σημαντικές συνέπειες της εξάπλωσης του κορωνοϊού»!

Εξαιρετικό δείγμα, πράγματι, συνεισφοράς. Μόνο που μας κόστισε κάτι παραπάνω όταν ήρθε ο λογαριασμός. Επικεφαλής της εταιρίας είναι ο Χάρης Πολίτης, υιός του επιχειρηματία Γιώργου Πολίτη, που υπήρξε ιδιοκτήτης των ραδιοφωνικών σταθμών Sfera και Derti, καθώς και ιδιοκτήτης νυχτερινών κέντρων, ενώ δημιούργησε και την εταιρία με τις υπαίθριες διαφημίσεις. Ο Γιώργος Πολίτης απεβίωσε το 2014 ύστερα από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο. Στην κηδεία του παρευρέθηκε και ο πρόεδρος, όπως διαβάζουμε, του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης.

Στο μεγάλο φαγοπότι και οι προγραμματικές πλατφόρμες

Στις προγραμματικές πλατφόρμες της λίστας συναντάμε και το Premium Publisher’s Network (PPN) που έλαβε το ποσό των 40.000 ευρώ. Το 2014 ανακοινώθηκε η έναρξη της λειτουργίας της πλατφόρμας σε beta version, σημειώνοντας πως «με την τεχνολογική πλατφόρμα ADTECH marketplace™ της AOL το ΡΡΝ θα διαθέτει αποκλειστικά στην αγορά της Ελλάδος και του εξωτερικού το κοινό σημαντικών Ψηφιακών Ελλήνων Εκδοτών. Η 24 Media, η DPG Digital Media, η Olive Media και η Adweb δημιουργούν το μεγαλύτερο private market place στην ελληνική αγορά με εξαιρετικά αναπτυγμένες δυνατότητες στόχευσης, διαθέσιμο inventory που θα ξεπερνά το 1 δισ. impressions ανά μήνα και με ένα 100% “brand-safe” και αναβαθμισμένο περιβάλλον».

Στις υπόλοιπες πλατφόρμες περιλαμβάνονται η Exit Bee που έλαβε και αυτή το ποσό των 40.000 ευρώ. Η εταιρία που δραστηριοποιείται από το 2016 «αναλύει τη συμπεριφορά των χρηστών, προβλέποντας τη στιγμή που ο επισκέπτης θα εγκαταλείψει την ιστοσελίδα ώστε εκείνη τη στιγμή να του “σερβίρει” στοχευμένα έξυπνα διαφημιστικά μηνύματα (smart exit ads)».

Οι υπόλοιπες εταιρίες που περιλαμβάνονται στη λίστα είναι η Adomium network, που έλαβε 30.000 και ειδικεύεται στις online καμπάνιες, η engageya content discovery platform, αναπτυσσόμενη και διεθνής εταιρία που έλαβε 20.000.

Τρελά λεφτά για πολλούς εις υγείαν των κορόιδων!

Πηγή: εφημερίδα «δημοκρατία»


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ