Πανελλαδικές εξετάσεις: Αδικούνται οι υποψήφιοι του 3ου πεδίου με το παλαιό σύστημα – Τι λένε γονείς


Νέο κύμα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η απάντηση του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με το αποδιδόμενο ποσοστό εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων με το παλαιό σύστημα, η οποία δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα (20/07/2020).

Απόφοιτοι της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις με το σύστημα που ίσχυε μέχρι πέρσι, καταγγέλλουν ότι αδικούνται στο ποσοστό εισαγωγής τους για τις σχολές του 3ου πεδίου (Επιστημών Υγείας και Ζωής).

Γονείς και υποψήφιοι υποστηρίζουν ότι το ποσοστό εισαγωγής για το 3ο πεδίο θα έπρεπε να είναι 16,9 % με το παλαιό σύστημα και 83,1 % με το νέο, επικαλούμενοι το ν. 4365 στο ΦΕΚ 167 τ.Α΄/30.10.2019 σύμφωνα με τον οποίο «θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς». Τελικά, όμως, το ποσοστό που απέδωσε το υπουργείο Παιδείας με την Υπουργική Απόφαση Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853), ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο συμμετείχαν, είναι 9,51% με το παλαιό σύστημα και 90,49 % με το νέο.

Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας στα ερωτήματα και στις επιστολές διαμαρτυρίας που απέστειλαν γονείς και μαθητές είναι: «Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του αρ. 166 του Ν. 4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α’), σαφώς ορίζεται ότι το αποδιδόμενο ποσοστό παλαιού συστήματος προκύπτει από την αριθμητική σύγκριση των δύο κατηγοριών υποψηφίων, παλαιού και νέου συστήματος.

Η σύγκριση γίνεται μεταξύ του συνόλου των υποψηφίων των δύο διαφορετικών συστημάτων, παλαιού και νέου, και όχι ομάδων προσανατολισμού, καθώς αυτές ορίζονται με διαφορετικό τρόπο στο κάθε σύστημα εισαγωγής.

Πχ. το Επιστημονικό Πεδίο “Επιστήμες Υγείας και Ζωής” μπορεί να προσεγγιστεί και από τις τρεις (3) ομάδες προσανατολισμού του παλαιού συστήματος, ανάλογα με την επιλογή 4ου ή 5ου μαθήματος, ενώ στο νέο σύστημα το Επιστημονικό Πεδίο “Επιστήμες Υγείας και Ζωής” προσεγγίζεται μόνο από την ομάδα προσανατολισμού “Σπουδών Υγείας”.

Στην αρ. Φ.253.1/67067/Α5 (ΦΕΚ 2221 Β’) Υπουργική Απόφαση αριθμού εισακτέων, δημοσιοποιήθηκε ο αριθμός των υποψηφίων που δήλωσαν συμμετοχή για το κάθε ένα σύστημα, σύμφωνα με τις αιτήσεις τους, και καθορίστηκε το ποσοστό διεκδίκησης του αριθμού εισακτέων στη βάση της ακριβούς αναλογίας μεταξύ του αριθμού των υποψηφίων των δύο συστημάτων.

Το 2016, με όμοια διάταξη διαχωρισμού παλαιού και νέου συστήματος εισαγωγής, είχε ακολουθηθεί ακριβώς η ίδια διαδικασία επιμερισμού του ποσοστού συμμετεχόντων παλαιού και νέου συστήματος.

Σημειώνεται, επίσης, ότι οι υποψήφιοι παλαιοτέρων ετών είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποιο σύστημα εισαγωγής θα διαγωνισθούν».

Γονείς υποψηφίων, όμως, υποστηρίζουν ότι η απάντηση του Υπουργείου «δεν εξηγεί τις λανθασμένες επιλογές και την οργανωτική προχειρότητα αλλά αντιθέτως φανερώνει εγωισμό, ακαμψία, έλλειψη σεβασμού και αστείους ελιγμούς» ενώ «καλύπτεται πίσω από αστείες δικαιολογίες για άστοχες επιλογές». Σε επιστολή διαμαρτυρίας, ένας γονέας καταγγέλλει «την οριζόντια λογική του Υπουργείου, που γίνεται ολοφάνερη στην άποψη ότι “η σύγκριση γίνεται μεταξύ του συνόλου των υποψηφίων των δύο διαφορετικών συστημάτων, παλαιού και νέου, και όχι ομάδων προσανατολισμού”, δηλαδή αν οι υποψήφιοι του 3ου πεδίου με το παλαιό σύστημα ήταν ακόμα περισσότεροι πάλι 9,51% θα τους αποδίδατε;»

Κατηγορεί, επίσης, το Υπουργείο για «έλλειψη ορθολογικής σκέψης και σύγχυσης με τους αριθμούς, η οποία γίνεται προφανής στην τοποθέτηση σχετικά με το ότι το 3ο Επιστημονικό Πεδίο μπορεί να προσεγγιστεί και από τις τρεις (3) ομάδες προσανατολισμού του παλαιού συστήματος, ανάλογα με την επιλογή 4ου ή 5ου μαθήματος, ενώ στο νέο σύστημα το 3ο Επιστημονικό Πεδίο προσεγγίζεται μόνο από την ομάδα προσανατολισμού Σπουδών Υγείας. Από έγκριτους αναλυτές έχει προσδιοριστεί με μεγάλη ακρίβεια η επιρροή του παραπάνω. Η εφαρμογή της πιο απλής μεθόδου στατιστικής επεξεργασίας των αιτήσεων συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις καταδεικνύει την λανθασμένη διαδικασία που ακολουθήσατε και οδηγεί σε δίκαιο και αντικειμενικό ποσοστό κατανομής που είναι σχεδόν διπλάσιο από αυτό του 9,51%. Αφαιρείτε δηλαδή από τους υποψηφίους του 3ου πεδίου του παλαιού συστήματος σχεδόν τις μισές από τις θέσεις που πραγματικά δικαιούνται, δείχνοντας έλλειψη σεβασμού απέναντι στην προσπάθεια τους. Που είναι ή ίση μεταχείριση για την οποία όλοι σύσσωμοι κόπτεστε;»

Επισημαίνει και «την παλαιοκομματική τοποθέτηση σχετικά με το ότι “το 2016, με όμοια διάταξη διαχωρισμού παλαιού και νέου συστήματος εισαγωγής, είχε ακολουθηθεί ακριβώς η ίδια διαδικασία επιμερισμού του ποσοστού συμμετεχόντων παλαιού και νέου συστήματος”. Οι διευκρινήσεις που δόθηκαν αποδεικνύουν όχι μόνο προχειρότητα στις επιλογές αλλά επιπλέον φανερώνουν αδιαφορία στο αίτημα των υποψηφίων του 3ου πεδίου για ίση μεταχείριση και έλλειψη σεβασμού στην προσπάθεια τους».

Τέλος, γονείς και μαθητές προειδοποιούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ότι θα δώσουν δυναμική απάντηση, με κάθε μέσο.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ