ΚΕΠ: Τα 52 πιστοποιητικά που θα εκδίδονται από τον υπολογιστή σου

Τέλος στη γραφειοκρατία, καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και αποκατάσταση των σχέσεων τους με το Δημόσιο υπόσχεται ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Μέσα στις επόμενες μέρες τα ΚΕΠ ξεκινούν να λειτουργούν η ψηφιακή πύλη myKEPlive για την εξυπηρέτηση των πολιτών µέσω τηλεδιάσκεψης, η ψηφιακή θυρίδα για την καταχώριση των πιστοποιητικών και των αιτημάτων που έχει υποβάλει κάθε πολίτης αλλά και η επέκταση των υπηρεσιών που θα παρέχονται ηλεκτρονικά.

Μέσω της νέας πλατφόρμας myKEPlive, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν από το ΚΕΠ μέσω βιντεοκλήσης.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται:

• Στο gov.gr παρέχεται στους πολίτες και στις επιχειρήσεις, η δυνατότητα εξυπηρέτησης για συγκεκριμένες διαδικασίας από υπαλλήλους των ΚΕΠ μέσω τηλεδιάσκεψης

• Στην εν λόγω πλατφόρμα, ο πολίτης ή επιχειρηματίας θα μπορεί να ζητήσει ραντεβού σε συγκεκριμένα μέρα και ώρα που υπάρχει διαθεσιμότητα για την διεκπεραίωση του αιτήματός του

• Ο πολίτης ή επιχειρηματίας εισέρχεται στην ειδική πλατφόρμα (mykeplive.gov.gr) χρησιμοποιώντας του κωδικούς της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ (taxisnet). Μετά την εισαγωγή στην ειδική πλατφόρμα επιλέγει το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυμεί και κλείνει ραντεβού. Κατά την ημερομηνία του προγραμματισμένου ραντεβού ο αιτών επιδεικνύει στον υπάλληλο του ΚΕΠ στοιχείο της ταυτοποίησής του και στην συνέχεια διεκπεραιώνει το αίτημά του

• Τα θεματικά πεδία υπηρεσιών είναι α. διεκπεραίωση αίτηση (το θεματικό αυτό πεδίο περιέχονται οι διοικητικές διαδικασίες που εισάγονται στα ΚΠΕ με τα αντίστοιχα έντυπά τους, οι οποίες δεν απαιτούν αυτοπρόσωπη φυσική παρουσία β. υπηρεσίες προς επιχειρηματίες γ. εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία δ. εξυπηρέτηση από τον δήμο σας. «Όποιος επιλέξει το συγκεκριμένο πεδίο θα απευθύνεται σε υπάλληλο του συγκεκριμένου δήμου όπου ανήκει» εξηγεί ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Αρμόδιος για Θέματα

Έχει γίνει η κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού. οι οποίοι μάλιστα θα ενημερώνουν και θα παραπέμπουν τους πολίτες να αιτηθούν τα πιστοποιητικά που χρειάζονται και μέσω της ψηφιακής πύλης του gov.gr.

Τη δυνατότητα αυτή θα έχουν σε πρώτη φάση 52 ΚΕΠ από 38 δήµους της χώρας. Σε αυτούς, αν και συγκαταλέγονται πολλοί Δήμοι δεν περιλαμβάνεται στο αρχικό στάδιο ο Δήμος Αθηναίων, καθώς οι υπεύθυνοι επέλεξαν να δοκιμαστεί το σύστημα σε μικρότερες δομές πριν τεθεί σε λειτουργία στον μεγαλύτερο δήμο της χώρας.

Έως τώρα έχουν ήδη ολοκληρωθεί τέσσερα σεµινάρια, έχουν εκπαιδευτεί 224 εργαζόμενοι στα ΚΕΠ και έχουν ξεκινήσει οι δοκιµές της πλατφόρµας. Συνολικά από τις περίπου 1.000 διαδικασίες που διεκπεραιώνουν τα ΚΕΠ, οι 52 θα μπορούν να προχωρήσουν πλέον και µε τηλεδιάσκεψη. Πρόκειται για ορισμένες από τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες, οι οποίες είτε δεν απαιτούν την κατάθεση συνημμένων δικαιολογητικών από τους πολίτες είτε αυτά µπορούν αυτεπάγγελτα να ζητηθούν από τον υπάλληλο του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών χωρίς τη φυσική παρουσία του πολίτη. Μεταξύ των βασικών πιστοποιητικών που θα μπορούν να λαμβάνουν οι πολίτες µέσω της νέας διαδικασίας είναι αντίγραφα πτυχίων από Πανεπιστήμια, πιστοποιητικά σπουδών ή αναλυτικής βαθμολογίας, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας για τους καθηγητές, βεβαιώσεις χρόνου ανεργίας, πιστοποιητικά περί µη δίωξης πολιτών ως φυγόποινων κ.λπ. Με το νέο σύστημα η πλατφόρμα επιλέγει τον υπάλληλο που θα εξυπηρετήσει τον πολίτη που αιτείται κράτηση µε τέτοιον τρόπο ώστε να µη συµπίπτουν τα ραντεβού του µε τα ραντεβού µε άλλον πολίτη. Πρακτικά ο πολίτης θα µπορεί να εξυπηρετηθεί και από υπάλληλο ΚΕΠ άλλης περιοχής από τη δική του, εκτός εάν πρόκειται για δηµοτικές υπηρεσίες του ΟΤΑ στον οποίο ανήκει.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here