Πώς οι σύγχρονες λύσεις μετακίνησης οδηγούν τη βιωσιμότητα στο περιβάλλον, τις πόλεις, την ασφάλεια


Παροχή κινήτρων, αξιοποίηση των τεχνολογιών, αλλά και αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας είναι τα σημεία-κλειδιά για την ενίσχυση της αυτοκίνησης στην Ελλάδα, προκειμένου να οδηγηθούμε σε πιο σύγχρονες λύσεις, που θα συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον για το περιβάλλον, τις πόλεις αλλά και την ασφαλή οδήγηση.

Γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς

Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα της διαδικτυακής συζήτησης με θέμα τις σύγχρονες λύσεις και εφαρμογές της τεχνολογίας στην αυτοκίνηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη με πρωτοβουλία της Interamerican και της Anytime και με την υποστήριξη του Παρατηρητήριου Οδικής Ασφάλειας (ΕΜΠ) με τη μετάδοση να γίνεται μέσω του CNN Greece υπό τον συντονισμό της δημοσιογράφου Σοφίας Μαυραντζά.

Στη συζήτηση συμμετείχε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στα σημαντικά οφέλη που υπάρχουν από την ηλεκτροκίνηση και τις κινήσεις της κυβέρνησης, εστιάζοντας στο σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή. Ο υπουργός εστίασε στα σημαντικά κίνητρα που υπάρχουν για την απόκτηση ηλεκτροκίνητου οχήματος, αλλά και στην ανάγκη για τη δημιουργία των σχετικών υποδομών, όπως είναι οι ποδηλατόδρομοι. Επεσήμανε δε πως οι πράσινες μεταφορές αποτελούν βασική συνιστώσα του Ταμείου Ανάκαμψης, προσθέτοντας πως τα κονδύλια από το Ταμείο θα χρησιμοποιηθούν για να υπάρξουν και άλλες σχετικές πρωτοβουλίες.

Αναφερόμενη στο νομοσχέδιο, η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, επεσήμανε πως θα χρειαστεί να έχουμε υπομονή και επιμονή προκειμένου να δούμε τα αποτελέσματά του, ενώ τόνισε ότι στόχος του είναι η προσέλκυση επενδύσεων, αλλά και η δημιουργία μίας αγοράς που θα σχετίζεται με την ηλεκτροκίνηση και θα λειτουργεί σωστά.

Βιώσιμες πόλεις

Στη βιώσιμη κινητικότητα σημαντικό ρόλο «παίζουν» και οι έξυπνες πόλεις και σε αυτό το θέμα αναφέρθηκαν ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων (ΚΕΔΕ), Δήμητρης Παπαστεργίου αλλά και ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, οι οποίοι τόνισαν ότι πρέπει να ξαναδούμε την πόλη και μάλιστα, οι παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνονται με όραμα το μέλλον και όχι με βάση το παρελθόν.

Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε αρκετές φορές στην ανάγκη για αλλαγή νοοτροπίας, ενώ σημείωσε ότι πρέπει να επιδείξουμε μεγαλύτερο βαθμό ωριμότητας. Επίσης, σημείωσε ότι δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι για την ηλεκτροκίνηση, αλλά τα σχέδια που εκπονούνται θα μας βοηθήσουν να πάμε προς τα εκεί.

Από την πλευρά του, ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε στις κινήσεις που γίνονται στην Αθήνα και επεσήμανε πως οδηγούμαστε προς ένα νέο μοντέλο μετακινήσεων και τα επόμενα χρόνια θα είναι καθοριστικά. Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι εξελίσσεται η τοποθέτηση 25 διπλών φορτιστών, ενώ υπάρχει διαγωνισμός για ακόμη μερικές δεκάδες.

Τεχνολογία και οδήγηση

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της Interamerican, επεσήμανε ότι ο κλάδος της ασφάλειας αλλάζει με τις ασφαλιστικές εταιρείες να αλλάζουν σε εταιρείες παροχής και άλλων υπηρεσιών. Σύμφωνα με τον κ. Καντώρο, η Interamerican θέλει να βρίσκεται στο πλευρό των ανθρώπων και να βοηθά στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους και η προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και η ασφαλής οδήγηση, είναι μεταξύ αυτών των τομέων.

Ο κ. Καντώρος αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών για την ενίσχυση της ασφαλούς οδήγησης, επισημαίνοντας πως πλέον μπορούμε να γνωρίζουμε με ποιον τρόπο οδηγεί ένας άνθρωπος και να τον επιβραβεύουμε με ένα πιο δίκαιο ασφάλιστρο. Όπως είναι εφικτό να επιβραβεύεις τη μη χρήση αυτοκινήτου με υπηρεσίες που βασίζονται στη χρήση του οχήματος.

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας ήταν ένα από τα βασικά θέματα της συζήτησης με τον Παναγιώτη Κούβαλη, διευθυντή της Anytime, να επισημαίνει ότι οδηγούμαστε προς νέα μοντέλα αυτοκίνησης και εναλλακτικές επιλογές όσον αφορά στην ιδιοκτησία του οχήματος που θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία αλλά και οικονομία όπως και καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. Ο κ. Κούβαλης επεσήμανε ακόμη τη σημασία της τηλεματικής όσον αφορά στην «έξυπνη» οδήγηση και τη δυνατότητα για πιο προσωποποιημένη τιμολόγηση, αλλά έσπευσε να προσθέσει ότι απαιτείται και αλλαγή κουλτούρας.

Ένα τέτοιο παράδειγμα εφαρμογής είναι εκείνο της OSeven, στην οποία αναφέρθηκε ο συνιδρυτής της εταιρείας, Πέτρος Φορτσάκης. Πρόκειται για μία εφαρμογή που καταλαβαίνει την οδηγική συμπεριφορά με τη χρήση του smartphone και βοηθά τους οδηγούς να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο οδηγούν, μέσα από εκπαιδευτικά εργαλεία και gamification.

Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην ασφαλή οδήγηση υποστήριξε ο Γιώργος Γιαννής, διευθυντής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΕΜΠ. Ο καθηγητής του ΕΜΠ έσπευσε, πάντως, να τονίσει ότι το «κλειδί» είναι η παροχή κινήτρων για νέα και ασφαλή οχήματα, αλλά και για αναβάθμιση της υποδομής στις μεταφορές με στοχευμένες επεμβάσεις που θα επηρεάσουν θετικά τη συμπεριφορά των οδηγών.

Αντίστοιχη ήταν και η άποψη του Παναγιώτη Παπαντωνίου, προέδρου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο οποίος τόνισε πως η χρήση τεχνολογίας μπορεί να βοηθήσει στη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Δείτε το βίντεο της εκδήλωσης με τις τοποθετήσεις όλων:


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ