Καταλήψεις: Τα 4 μέτρα για να «σπάσουν» – Τι ισχύει για απουσίες και τηλεκπαίδευση


Τι προβλέπει απόφαση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την τηλεκπαίδευση, με αφορμή τις καταλήψεις σε σχολεία όλης της χώρας.

Τα τέσσερα μέτρα για το «σπάσιμο» των καταλήψεων στα σχολεία προβλέπει απόφαση της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως και της υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση, σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.

Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

Υποχρεωτική η εξ’αποστάσεως τηλεκπαίδευση για τους μαθητές σχολείων που τελούν υπό κατάληψη

Υπενθυμίζεται, ότι από σήμερα, Πέμπτη, υποχρεωτική είναι η εξ’ αποστάσεως τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των οποίων τα σχολεία τελούν υπό κατάληψη.

Η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική και οι μαθητές θα παίρνουν απουσίες, σε περίπτωση που δεν δίνουν το διαδικτυακό παρών.

«Ξεκινάει υποχρεωτικά για όλους, με παρουσίες», δήλωσε συγκεκριμένα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο Mega. Όσον αφορά τους μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη, αυτοί «δεν μπορούν να μπουν στην τηλεκπαίδευση».

Σχετικά με τις χαμένες διδακτικές ώρες, η υπουργός διευκρίνισε πως όλες οι χαμένες ώρες μαθημάτων θα καλυφθούν μέσω διδασκαλίας τις ημέρες σχολικών εορτών, αργιών, Σαββάτων, σχολικών περιπάτων.

Ο διευθυντής, σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου Παιδείας, καταρτίζει πλήρες ωρολόγιο, εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα, στο οποία γράφει όλους τους μαθητές στις ψηφιακές πλατφόρμες.

«Διάλογος με ανοιχτά σχολεία»

Η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι κατανοεί τους προβληματισμούς των μαθητών και είναι ανοιχτή σε συζητήσεις, ωστόσο αυτές θα πρέπει να γίνουν με ανοιχτά τα σχολεία.

«Κατανοώ τους προβληματισμούς, αλλά ο διάλογος δεν μπορεί παρά να γίνεται με ανοιχτά σχολεία».

Αναφερόμενη στις καταλήψεις, η υπουργός τόνισε ότι δε νοείται μια μειοψηφία να κλείνει τα σχολεία και να σταματά την εκπαιδευτική διαδικασία.

«Κανείς, και πόσο μάλλον μια μειοψηφία, δεν μπορεί να παρεμποδίσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση για τους άλλους. Δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία».

Η κ. Κεραμέως σημείωσε πως υπάρχουν προβλήματα στην εκπαίδευση, ωστόσο η ίδια είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους μαθητές, ενώ δεν αποτελεί λύση το κλείσιμο σχολικών μονάδων.

«Είμαι στη διάθεση οποιουδήποτε θέλει να συζητήσει».

Τι ισχύει για την τηλεκπαίδευση

Διευκρινίσεις αναφορικά με την πρόσβαση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση έδωσε η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη.

«Έχουμε αναβαθμίσει τα ψηφιακά συστήματα του Υπ. Παιδείας για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης. Έχουμε εξασφαλίσει δωρεάν χρήση πλατφόρμας για την τηλεκπαίδευση η οποία έχει ήδη συνδεθεί από την αρχή του σχολικού έτους με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Έχουμε εξασφαλίσει δωρεάν δεδομένα (data) για τη χρήση πλατφορμών που χρησιμοποιεί το ΥΠΑΙΘ για την τηλεκπαίδευση», δήλωσε η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος.

Ακόμη, όπως είπε, «έχουμε ενισχύσει τα σχολεία με πάνω από 20.00 φορητές συσκευές οι οποίες διατίθενται ήδη, με απόφαση του Διευθυντή, σε αυτούς που τις έχουν ανάγκη. Αναμένονται άλλες περίπου 50.000 συσκευές μέσω ΕΣΠΑ».

Σημειώνεται, πως υπάρχει η δυνατότητα να συνδεθεί κανείς στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης ακόμη και τηλεφωνικά, με απλή τηλεφωνική κλήση με αστική χρέωση.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ