Τελικά είναι πιο υγιεινά τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως;

Σε τι ποσότητες πρέπει να τα καταναλώνουμε; Σε όλους μας αρέσουν τα ζυμαρικά και στην πλειοψηφία μάλιστα αποτελούν το αγαπημένο μας φαγητό. Ωστόσο πόσο καλό κάνουν τελικά; Μήπως είναι πιο υγιεινά τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως και αξίζει να κάνεις μία προσπάθεια να αλλάξεις τις προτιμήσεις σου;

Τελικά είναι πιο υγιεινά τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως;
Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως έχουν συνήθως υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, μαγγάνιο, σελήνιο, χαλκό και φώσφορο, ενώ τα εμπλουτισμένα ζυμαρικά τείνουν να είναι υψηλότερα σε βιταμίνες σιδήρου και Β. Επίσης είναι χαμηλότερα σε θερμίδες και υψηλότερα σε φυτικές ίνες και σε ορισμένα θρεπτικά συστατικά από τα εξευγενισμένα ζυμαρικά.

Οι ίνες μετακινούνται μέσω του γαστρεντερικού σωλήνα και δεν έχουν υποστεί πέψη βοηθώντας με αυτό τον τρόπο στην προώθηση της πληρότητας. Για αυτόν τον λόγο, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικά από τα εξευγενισμένα ζυμαρικά στη μείωση της όρεξης και της λιγούρας.

Τα ζυμαρικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες διασπώνται γρήγορα σε γλυκόζη στην κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα την απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Τα εξευγενισμένα ζυμαρικά, ωστόσο, είναι υψηλότερα σε υδατάνθρακες και χαμηλότερα σε φυτικές ίνες από τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως κάτι που τα καθιστά υγιεινότερα.

Πόσους υδατάνθρακες πρέπει να καταναλώνεις καθημερινά;
Εδώ δε μπορεί να υπάρξει συγκεκριμένη απάντηση καθώς εξαρτάται από πολλές ατομικές συνθήκες όπως για παράδειγμα η άσκηση. Κάθε άνθρωπος είναι μία ξεχωριστή “μηχανή” με ξεχωριστές ανάγκες όπως αντίστοιχο παράδειγμα είναι και οι θερμίδες που χρειάζεται η κάθε “μηχανή” για να λειτουργήσει σωστά σε καθημερινή βάση.

Ως πλαίσιο αναφοράς, οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες (όπως η δίαιτα Atkins ή η LCHF) γενικά περιλαμβάνουν οπουδήποτε από 20 έως 100 γραμμάρια υδατανθράκων ανά ημέρα. Η κετογονική δίαιτα είναι μια δίαιτα πολύ χαμηλών υδατανθράκων (περίπου 10 τοις εκατό των συνολικών θερμίδων που προέρχονται από υδατάνθρακες) με μέτριες ποσότητες πρωτεΐνης (περίπου 20 τοις εκατό) και υψηλά λιπαρά (περίπου 70 τοις εκατό). Για κάποιον που χρειάζεται να καταναλώνει 2.000 θερμίδες ημερησίως, αυτό που θα πρέπει να καταναλώνει σε υδατάνθρακες είναι περίπου 20 γραμμάρια ανά ημέρα το οποίο αντικατοπτρίζεται περίπου στο μέγεθος μιας μεγάλης φέτας ψωμιού. Αν αυτό σου ακουστεί πολύ λίγο έχεις δίκιο! Είναι.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here