Εκπτώσεις Black Friday 2020: Οι προσφορές ξεκίνησαν – «Πυρετός» στα e-shops


Black Friday 2020: «Αγωνία» υπάρχει στον τομέα του λιανεμπορίου, για το τι μέλλει γενέσθαι αναφορικά με το διπλό εμπορικό γεγονός της τελευταίας Παρασκευής και Δευτέρας του φετινού Νοεμβρίου, «Black Friday» και «Cyber Monday» – Τα e-shops θα σηκώσουν το βάρος της αγοράς

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης, εξέφρασε τον προβληματισμό όλων των «μικρών» λιανεμπόρων, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για το τι μέλλει γενέσθαι για τον τομέα τους, λόγω του διπλού εμπορικού γεγονότος της τελευταίας Παρασκευής και Δευτέρας του φετινού Νοεμβρίου, «Black Friday και Cyber Monday».

Η ημερομηνία – «κλειδί», είναι η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου και όπως όλα δείχνουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις, έχουν ήδη ξεκινήσει στα e-shop της αγοράς.

Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, βρίσκονται ήδη σε πυρετό εκπτώσεων, ούτως ώστε να προσελκύσουν την μεγαλύτερη μερίδα του καταναλωτικού κοινού.

Οι προσφορές θα πραγματοποιηθούν κατά βάση εκείνη την ημέρα, μέσω πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου και όπως τόνισε ο πρόεδρος, Βασίλης Κορκίδης «στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε «black out», ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων».

Αναλυτικά δήλωσε τα εξής ο κ. Κορκίδης: «το διπλό αυτό «market event», είναι αναμενόμενο να μην έχει το ενδιαφέρον προηγούμενων ετών, αφού θα λάβει χώρα με κλειστά τα φυσικά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της «Black Friday και Cyber Monday» να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς lockdown, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop. Με όσα όμως δραματικά συμβαίνουν στο μέτωπο της πανδημίας τίποτα δεν είναι το ίδιο. Η πρόταση για «απαγόρευση λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού» και για μετάθεση σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν θα μπορούσε να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου γιατί κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις για «νέα» εμπορεύματα, κατά τη διάρκεια της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων.

Η Black Friday με «προ πανδημίας» τζίρο κοντά στο 1 δις ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δις ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων.

Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε «black out», ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των διαδικτυακών πωλήσεων, που ακόμα και υπό τις φετινές ειδικές συνθήκες θα επιβεβαιώσουν πως σε κάθε μορφή λιανικού εμπορίου και άλλων υπηρεσιών της αγοράς, το «αφεντικό» είναι πάντα, ο τελικός καταναλωτής!».

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές.

Μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

  • Την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.).
  • Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:

  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ