Black Friday: Πότε πέφτει και τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Black Friday: Πότε πέφτει και τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στις ηλεκτρονικές μας αγορές. Στις 27 Νοεμβρίου είναι φέτος η ημέρα προσφορών, την περίοδο του 2ου καθολικού lockdown που έχει επιβληθεί στη χώρα. 

Η «Black Friday» είθισται να πραγματοποιείται στις ΗΠΑ την πρώτη Παρασκευή μετά τις Ευχαριστίες (Thanksgiving) και, φέτος, αυτή είναι η 27η Νοεμβρίου. Στην Ελλάδα, αλυσίδες καταστημάτων έχουν ήδη αρχίζει να διαφημίζουν την εκπτωτική ημέρα, υποσχόμενες μεγάλες προσφορές. Ωστόσο, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές σε ανακοίνωσή της να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται μία σειρά από πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Συγκεκριμένα, ενόψει των εμπορικών προσφορών της Black Friday, τονίζεται ότι πρέπει να αναφέρονται τα εξής:

  • Ταυτότητα προμηθευτή. Απαιτείται η πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμός ΓΕΜΗ.
  • Κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Συνολική τιμή, στην οποία συμπεριλαμβάνονται φόροι, επιβαρύνσεις, έξοδα αποστολής, τυχόν έξοδα επιστροφής και άλλα.
  • Τιμή. Αυτή που καλείστε να πληρώσετε να είναι ίδια με αυτή που αναγράφεται στην ιστοσελίδα.
    Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή σε προϊόντα που πωλούνται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή. Να αποφεύγονται οι προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστότοπους.


Παράλληλα:

  • Διαθεσιμότητα, τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Οι συναλλαγές μέσω πιστωτικής και χρεωστικής δίνουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • Δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος σε μία περίοδο 14 ημέρων από την ημέρα της παραλαβής. Προσοχή απαιτείται στην πολιτική επιστροφής των προϊόντων.
  • Σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
    Οι πληροφορίες ασφαλείας του εκάστοτε ιστότοπου. Σημαντική είναι η εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας – πρόκειται για μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser και το να ξεκινά η ηλεκτρονική διεύθυνση με το «https://».

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνιστά, ακόμη, στους καταναλωτές να:

  • Μην παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Προτιμούν συναλλαγές με ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία γνωρίζουν.
  • Διερευνούν άγνωστα ηλεκτρονικά καταστήματα από τα οποία επιθυμούν να προμηθευτούν κάποιο προϊόν.
  • Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
  • Καταληκτικά, σημειώνεται πως όποιος επιθυμεί να κάνει κάποια καταγγελία μπορεί να απευθύνεται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here