Αυτοάνοση ασθένεια θεραπεία: Ο ρόλος των γενετικών τροποποιημένων Τ κυττάρων

Αυτοάνοση ασθένεια θεραπεία: Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι ένα νέο Τ κύτταρο γενετικά σχεδιασμένο από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Αριζόνα είναι σε θέση να στοχεύσει και να επιτεθεί σε παθογόνα Τ κύτταρα που προκαλούν διαβήτη τύπου 1, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες θεραπείες ανοσοθεραπείας. Το ανοσοποιητικό σύστημα καταπολεμά τα βακτηρίδια, τους ιούς και άλλα παθογόνα χρησιμοποιώντας διάφορους τύπους Τ κυττάρων, τα οποία έχουν υποδοχείς που είναι ειδικοί για συγκεκριμένα αντιγόνα. Σε κύτταρα “δολοφόνων”, ο υποδοχέας συνεργάζεται με τρεις μονάδες σηματοδότησης και έναν πυρήνα υποδοχέα για την καταστροφή του μολυσμένου κυττάρου. Ο Michael Kuhns, Ph.D., αναπληρωτής καθηγητής στο Κολέγιο Ιατρικής UArizona – Τμήμα Ανοσοβιολογίας Tucson, αντιγράφει τον εξελικτικό σχεδιασμό για να δημιουργήσει έναν υποδοχέα χιμαιρικού αντιγόνου πέντε μονάδων ή 5MCAR, Τ κύτταρο.

“Το 5MCAR ήταν μια προσπάθεια να καταλάβουμε αν θα μπορούσαμε να φτιάξουμε κάτι, χρησιμοποιώντας μερικά από τα φυσικά κομμάτια της εξέλιξης και να ανακατευθύνουμε τα Τ κύτταρα για να κάνουμε αυτό που θέλουμε να κάνουν. Κατασκευάσαμε ένα 5MCAR που θα κατευθύνει τα δολοφονικά κύτταρα Τ να στοχεύουν αυτοάνοση Τ κύτταρα που μεσολαβούν στον διαβήτη τύπου 1 “, δήλωσε ο Δρ Kuhns, ο οποίος είναι μέλος του Κέντρου Καρκίνου UArizona, του Ινστιτούτου BIO5 και του Κέντρου Γήρανσης της Αριζόνα. «Τώρα λοιπόν, ένα δολοφονικό κύτταρο Τ θα αναγνωρίσει στην πραγματικότητα ένα άλλο κύτταρο Τ. Πετάξαμε την ανοσία που προκαλείται από Τ κύτταρα στο κεφάλι του».

Ο Δρ. Kuhns συνεργάστηκε με τον Thomas Serwold, Ph.D., του Joslin Diabetes Center που σχετίζεται με το Harvard Medical School, για να δοκιμάσει τα κύτταρα 5MCAR T σε ένα μη παχύσαρκο μοντέλο διαβητικού ποντικού με πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα. Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών.” Όταν είδαμε ότι τα 5MCAR Τ κύτταρα εξαλείφουν εντελώς τα επιβλαβή Τ κύτταρα που εισέβαλαν στο πάγκρεας εντυπωσιαστήκαμε”, δήλωσε ο Δρ Serwold. «Ήταν σαν να τα κυνηγούσαν. Αυτή η ικανότητα είναι ο λόγος που πιστεύουμε ότι τα 5MCAR Τ κύτταρα έχουν τεράστιο δυναμικό για τη θεραπεία ασθενειών όπως ο διαβήτης τύπου 1».

Το 2017, η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων ενέκρινε δύο θεραπείες Τ χιμαιρικού αντιγόνου υποδοχέα (CAR) για συγκεκριμένους τύπους καρκίνου – μία για τη θεραπεία παιδιών με οξεία λεμφοβλαστική λευχαιμία και η άλλη για ενήλικες με προχωρημένα λεμφώματα. Αυτά τα κύτταρα CAR Τ επικεντρώθηκαν αποκλειστικά στον υποδοχέα, όχι στις γύρω μονάδες σηματοδότησης ή στον πυρήνα υποδοχέα. Ο Δρ Kuhns πιστεύει ότι μιμούμενοι τη μορφή και τη λειτουργία ενός φυσικού κυττάρου Τ, συμπεριλαμβανομένης της σύνθετης δομής των πέντε μονάδων, οι ερευνητές θα μπορούν να στοχεύουν πιο συγκεκριμένα αντιγόνα με μεγαλύτερη ευαισθησία στο μέλλον. Αυτός ο τύπος εξατομικευμένης ανοσοθεραπείας αποτελεί βασική πρωτοβουλία των Επιστημών Υγείας της UArizona, καθώς και εστίαση του εργαστηρίου του.

“Είμαι γενικά της πεποίθησης ότι η εξέλιξη συγκλίνει σε σχετικές αρχές για την εκτέλεση σχετικών εργασιών”, δήλωσε ο Δρ Kuhns. “Η βασική έρευνα από εργαστήρια σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και των δικών μας, μας βοήθησε να κατανοήσουμε τη σύνθετη δομή και τη λειτουργία των μοριακών μηχανών πέντε μονάδων που έχουν εξελιχθεί για να οδηγήσουν σε αποκρίσεις Τ κυττάρων. Πιστεύουμε ότι αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι μια προσέγγιση βιομιμητικής υπόσχεται για Μηχανική CAR”. Ο Δρ. Kuhns και ο Serwold έλαβαν πρόσφατα μια επιχορήγηση από το Εθνικό Ινστιτούτο Αλλεργίας και Λοιμωδών Νοσημάτων για να συνεχίσουν την έρευνά τους για τη χρήση κυττάρων 5MCAR T για την πρόληψη αυτοάνοσων νόσων. “Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε ακόμη για αυτήν την τεχνολογία”, δήλωσε ο Δρ Kuhns. “Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι λειτουργεί και μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό σε ένα μοντέλο ποντικού διαβήτη τύπου 1, οπότε αυτό είναι υπέροχο. Τώρα, έχουμε πολύ περισσότερη δουλειά να κάνουμε.”