Διατροφή για ενέργεια: Οι τροφές σύμμαχοι κατά της κούρασης

Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται κουρασμένοι κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η έλλειψη ενέργειας θα μπορούσε να επηρεάσει τις καθημερινές σας δραστηριότητες και να σας κάνει λιγότερο παραγωγικούς. Ίσως δεν αποτελεί έκπληξη, ότι ο τύπος και η ποσότητα των φαγητών που τρώτε παίζουν βασικούς ρόλους στον καθορισμό των επιπέδων ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Παρόλο που όλα τα τρόφιμα σας δίνουν ενέργεια, ορισμένα τρόφιμα περιέχουν θρεπτικά συστατικά που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τα ενεργειακά σας επίπεδα και να διατηρήσετε την εγρήγορση και την εστίασή σας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

1. Μπανάνες

Οι μπανάνες μπορεί να είναι ένα από τα καλύτερα τρόφιμα για ενέργεια. Είναι μια εξαιρετική πηγή σύνθετων υδατανθράκων, καλίου και βιταμίνης Β6, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση των ενεργειακών σας επιπέδων.

2. Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και ο τόνος είναι καλές πηγές πρωτεϊνών, λιπαρών οξέων και βιταμινών Β, καθιστώντας τα υπέροχα τρόφιμα για να συμπεριληφθούν στη διατροφή σας. Μια μερίδα σολομού ή τόνου σας παρέχει τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και βιταμίνης Β12. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή, η οποία είναι μια κοινή αιτία κόπωσης. Στην πραγματικότητα, μερικές μελέτες διαπίστωσαν ότι η λήψη συμπληρωμάτων ωμέγα-3 θα μπορούσε να μειώσει την κόπωση, ειδικά σε ασθενείς με καρκίνο και σε αυτούς που αναρρώνουν από καρκίνο. Επιπλέον, η βιταμίνη Β12 συνεργάζεται με το φολικό οξύ για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και βοηθά το σίδηρο να λειτουργεί καλύτερα στο σώμα σας. Τα βέλτιστα επίπεδα ερυθρών αιμοσφαιρίων και σιδήρου μπορούν να μειώσουν την κόπωση και να αυξήσουν την ενέργεια.

3. Καστανό ρύζι

Το καστανό ρύζι είναι ένα πολύ θρεπτικό φαγητό. Σε σύγκριση με το λευκό ρύζι, είναι λιγότερο επεξεργασμένο και διατηρεί περισσότερη θρεπτική αξία με τη μορφή φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων. Το μισό φλιτζάνι (50 γραμμάρια) καστανό ρύζι περιέχει 2 γραμμάρια ινών και παρέχει ένα μεγάλο μέρος της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης (RDI) μαγγανίου, ένα ορυκτό που βοηθά τα ένζυμα να διαλύσουν τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες να παράγουν ενέργεια. Επιπλέον, χάρη στην περιεκτικότητα σε ίνες, το καστανό ρύζι έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Επομένως, θα μπορούσε να βοηθήσει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και να προωθήσει σταθερά τα επίπεδα ενέργειας καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας.

6. Αυγά

Τα αυγά δεν είναι μόνο ένα εξαιρετικά ικανοποιητικό φαγητό, αλλά και γεμάτα ενέργεια που μπορεί να βοηθήσει στην τροφοδότηση της ημέρας σας. Είναι γεμάτα με πρωτεΐνη, η οποία μπορεί να σας δώσει μια σταθερή και διαρκή πηγή ενέργειας. Επιπλέον, η λευκίνη είναι το πιο άφθονο αμινοξύ στα αυγά και είναι γνωστό ότι διεγείρει την παραγωγή ενέργειας με διάφορους τρόπους. Η λευκίνη μπορεί να βοηθήσει τα κύτταρα να προσλαμβάνουν περισσότερο σάκχαρο στο αίμα, να διεγείρουν την παραγωγή ενέργειας στα κύτταρα και να αυξάνουν την κατανομή του λίπους για να παράγουν ενέργεια. Επιπλέον, τα αυγά είναι πλούσια σε βιταμίνες Β. Αυτές οι βιταμίνες βοηθούν τα ένζυμα να εκτελούν τους ρόλους τους στη διαδικασία της διάσπασης της τροφής για ενέργεια.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here