22 Ιουνίου 2021

Αυτοφροντίδα : 6 + 1 πυλώνες οργάνωσης της

 Για παράδειγμα, έχει παράγει τρεις πολύ αναφερόμενους ορισμούς (το 1983, το 1998 και το 2009). Ο ορισμός του ΠΟΥ 1998 είναι:«Η αυτοεξυπηρέτηση είναι αυτό που κάνουν οι άνθρωποι για να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν την υγεία τους, καθώς και για την πρόληψη και την αντιμετώπιση ασθενειών Είναι μια ευρεία έννοια που περιλαμβάνει την υγιεινή (γενική και προσωπική), τη διατροφή (τύπος και ποιότητα φαγητού που τρώγεται), τον τρόπο ζωής (αθλητικές δραστηριότητες, αναψυχή κ.λπ.), περιβαλλοντικούς παράγοντες (συνθήκες διαβίωσης, κοινωνικές συνήθειες κ.λπ.) κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες (εισόδημα επίπεδο, πολιτισμικές πεποιθήσεις κ.λπ.) και αυτοθεραπεία. 

Διαφορετικοί ορισμοί

  • Διαφορετικοί ορισμοί περιλαμβάνουν ή τονίζουν διαφορετικές πτυχές της αυτο-φροντίδας. Έχει δημοσιευτεί μια συζήτηση για τους διαφορετικούς ορισμούς της αυτο-φροντίδας (Webber et al . Self-Care in Health: Μπορούμε να το ορίσουμε, αλλά πρέπει επίσης να το μετρήσουμε; SelfCare 2013 4 (5): 101-106). Το φάσμα των ορισμών της αυτο-φροντίδας, μαζί με τις ευρείες και ανόμοιες δραστηριότητες που αποτελούν μέρος της αυτο-φροντίδας, μπορεί να οδηγήσει σε ορισμούς αυτού του είδους να γίνουν δύσκολοι για πρακτικούς σκοπούς.

Τι απαιτείται για την εφαρμογή της

Αυτό που απαιτείται για την πρακτική εφαρμογή της αυτο-φροντίδας είναι μια περιγραφή όλων των στοιχείων που τοποθετούνται από την άποψη του ατόμου. Ως εκ τούτου, η ISF προτείνει ότι ένα πλαίσιο για αυτο-φροντίδα μπορεί εύκολα να οπτικοποιηθεί και να οργανωθεί γύρω από επτά «πυλώνες» ή «τομείς»:

  1. Αλφαβητισμός για την υγεία – περιλαμβάνει: την ικανότητα των ατόμων να αποκτούν, να επεξεργάζονται και να κατανοούν βασικές πληροφορίες και υπηρεσίες υγείας που απαιτούνται για τη λήψη κατάλληλων αποφάσεων για την υγεία
  2. Ψυχική ευεξία – περιλαμβάνει: γνώση του δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), επίπεδο χοληστερόλης, αρτηριακή πίεση. συμμετέχει στον έλεγχο υγείας.
  3. Φυσική δραστηριότητα – άσκηση φυσικής δραστηριότητας μέτριας έντασης όπως περπάτημα, ποδηλασία ή συμμετοχή σε αθλήματα σε επιθυμητή συχνότητα.
  4. Υγιεινή διατροφή – περιλαμβάνει: να έχετε μια θρεπτική, ισορροπημένη διατροφή με κατάλληλα επίπεδα πρόσληψης θερμίδων.
  5. Αποφυγή κινδύνου ή μετριασμός – περιλαμβάνει: διακοπή του καπνού, περιορισμό της χρήσης αλκοόλ, εμβολιασμό, εξάσκηση ασφαλούς σεξ, χρήση αντηλιακών.
  6. Καλή υγιεινή – περιλαμβάνει: τακτικά πλύσιμο των χεριών, βούρτσισμα των δοντιών, πλύσιμο των τροφίμων.
  7. Ορθολογική και υπεύθυνη χρήση προϊόντων, υπηρεσιών , διαγνωστικών και φαρμάκων – περιλαμβάνει: επίγνωση των κινδύνων, χρήση υπευθυνότητας όταν είναι απαραίτητο.

Ακολουθεί βίντεο για την Αυτοφροντίδα

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here