Ολλανδία: Επιχείρηση Roboat – Αυτόνομα ρομποτικά σκάφη «θα βολτάρουν» στα κανάλια του Άμστερνταμ

Ένα μέλλον με στολίσκους αυτόνομων πλεούμενων, που θα κινούνται στα κανάλια, μεταφέροντας αγαθά και ανθρώπους, συλλέγοντας σκουπίδια και σχηματίζοντας εξέδρες και γέφυρες, επεξεργάζεται η πόλη του Άμστερνταμ.

Το φιλόδοξο εγχείρημα Roboat που βρίσκεται στο τελικό στάδιο της υλοποίησης είναι η δημιουργία ενός στόλου αυτόνομων ρομποτικών σκαφών, εξοπλισμένων με αισθητήρες, συστήματα προώθησης, GPS, κάμερες που θα μπορούν να κινούνται «έξυπνα» στο νερό με στόχο να αποσυμφορήσουν τους δρόμους της πόλης.

Περίπου το 1/4 της επιφάνειας του Άμστερνταμ σημειωτέον καλύπτεται από νερό. Συνολικού μήκους περίπου 100 χιλιομέτρων, τα 165 κανάλια της ολλανδικής πρωτεύουσας χρησιμοποιούνταν για λόγους μεταφοράς πολύ καιρό πριν τα ρυπογόνα αυτοκίνητα και τα φορτηγά αρχίσουν να φράζουν τους στενούς δρόμους της. Το Roboat στοχεύει να αναπτύξει νέους τρόπους περιήγησης στις πλωτές οδούς του Άμστερνταμ…χωρίς ανθρώπινο χέρι στο τιμόνι.

Ο Στέφαν Βαν Ντάικ, διευθυντής καινοτομίας στο Ινστιτούτο Advanced Metropolitan Solutions του Άμστερνταμ, το οποίο συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), δήλωσε ότι η τεχνολογία είναι ιδιαίτερα αποδοτική «σε πολύπλοκες λιμενικές επιχειρήσεις, όπου υπάρχουν πολλά σκάφη και πλεούμενα σε πολλές αποβάθρες και προβλήτες.

«Εκεί μπορεί πραγματικά να βελτιωθεί η ασφάλεια με αυτόνομα συστήματα, αλλά και να γίνουν πιο αποτελεσματικά με μία συνεχιζόμενη λειτουργίας 24 ώρες το 24ωρο» πρόσθεσε.

Σε μια πρόσφατη επίδειξη, ένα ηλεκτρικό σκάφος τεσσάρων μέτρων πέρασε μπροστά από ένα πλήρες αντίγραφο εμπορικού ιστιοφόρου του Άμστερνταμ του 18ου αιώνα, προσφέροντας ένα στιγμιότυπο από το ναυτικό παρελθόν αλλά και το μέλλον της πόλης.

Θα απο-συμφορήσουν τους δρόμους της πόλης

Τα ρομπο-σκάφη πρέπει να «μάθουν» να κάνουν ελιγμούς μέσω της κυκλοφορίας στα κανάλια του Άμστερνταμ, τα οποία είναι ήδη γεμάτα με ιδιωτικά σκάφη και κρουαζιερόπλοια. Φέρουν πορτοκαλί έλικες και τέσσερις προωθητήρες που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική μπαταρία.

Μπορούν να διανύσουν περίπου 4 μίλια / ώρα και μπορούν να «βολτάρουν» από 12 έως 24 ώρες, ανάλογα με τον τύπο της μπαταρίας και το είδος του φορτίου.
Ελέγχονται εξ’ αποστάσεως από έναν υπολογιστή, ο οποίος επεξεργάζεται δεδομένα από κάμερες και αισθητήρες που σαρώνουν τις περιοχές γύρω από το σκάφος, εντοπίζοντας στατικά και κινούμενα αντικείμενα.

Δύο μέχρι τέσσερα χρόνια για να τελειοποιηθεί η τεχνολογία

Οι προγραμματιστές λένε ότι χρειάζονται ακόμη δύο έως τέσσερα χρόνια για να τελειοποιήσουν την τεχνολογία.
«Κυρίως επειδή θέλουμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι μπορούμε να περιηγηθούμε με ασφάλεια στα κανάλια», δήλωσε ο υπέυθυνος μηχανικός Rens Doornbusch.

«Αυτήν τη στιγμή έχουμε την αυτονομία, αλλά ένα από τα επόμενα βήματα είναι να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε πραγματικά να χειριστούμε κάθε κατάσταση που μπορεί να συναντήσουμε στα κανάλια».

Νομοθετικά εμπόδια και ζητήματα ιδιωτικότητας

Πριν τεθούν σε λειτουργία τα σκάφη, οι προγραμματιστές τους πρέπει επίσης να ξεπεράσουν νομοθετικά εμπόδια και ζητήματα προστασίας απορρήτου. «Συνεργαζόμαστε ενεργά με τα υπουργεία και τους νομοθέτες για να προσδιορίσουμε ποιες συγκεκριμένες νομικές πτυχές πρέπει να αλλάξουν για να επιτρέψουν μια πλήρως αυτόνομη λειτουργία», δήλωσε ο Βαν Ντάικ.

Η χρήση δεδομένων από τις κάμερες και τους σαρωτές των πλοίων έχει αναπτυχθεί «με τέτοιο τρόπο ώστε να μην εντοπίζονται τα άτομα που περπατούν στους δρόμους. Υπό την έννοια αυτή, προστατεύεται το απόρρητο, λέει.

Το σύστημα αυτό εκτιμάται πως θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο για τη συλλογή σκουπιδιών τη νύχτα: Τα σκάφη θα μπορούσαν να κινούνται στα κανάλια, να συνδέονται σε πλατφόρμες με δοχεία απορριμμάτων και να τα μεταφέρουν στις ειδικές εγκαταστάσεις.

Οι τεχνολογίες αυτόνομης κίνησης μπορούν επίσης να εξοικονομήσουν χρόνο, κόστη και ενέργεια, και να βοηθήσουν την πόλη να ενταχθεί στη νέα εποχή.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here