Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2021: Όλες οι ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2021

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2021: Πρεμιέρα για τις Πανελλήνιες 2021, σήμερα και αύριο, για πάνω από 100.000 υποψήφιους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, οι οποίοι θα διεκδικήσουν 77.415 θέσεις που οδηγούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για τα Γενικά Λύκεια, το μάθημα που θα εξεταστούν την πρώτη ημέρα οι υποψήφιοι είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 

Το πρώτο μάθημα στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Έκθεση (Γενικής Παιδείας) για τα ΓΕΛ και τα Νέα Ελληνικά (Γενικής Παιδείας) για τα ΕΠΑΛ.

Ακολουθεί την Τετάρτη (16/06) τα Αρχαία Ελληνικά για την κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών, τα Μαθηματικά για τις κατευθύνσεις Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και η Βιολογία για τις Σπουδές Υγείας.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2021: Τι πρέπει να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι

Η ώρα έναρξης της εξέτασης έχει οριστεί στις 8:30 π.μ. και οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες μέχρι τις 8.00 π.μ..

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις με βασικό αποδεικτικό στοιχείο το Δελτίο εξεταζομένου και δεν είναι απαραίτητο να έχουν άλλο έγγραφο, όπως ταυτότητα ή διαβατήριο, ενώ των ΕΠΑΛ με το Δελτίο εξεταζομένου και την ταυτότητα ή το διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο ταυτότητας που φέρει φωτογραφία.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2021: Τι ισχύει με τα self test

Επίσης, υποψήφιοι, εκπαιδευτικοί, διοικητικό και λοιπό προσωπικό θα προσέρχονται στα εξεταστικά κέντρα, αφού έχουν πραγματοποιήσει αυτοδιαγνωστικό τεστ (self test) και με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης από την πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr ή χειρόγραφης δήλωσης.

Κατά την διάρκεια των εξετάσεων, θα είναι υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας εντός των εξεταστικών κέντρων και στους εξωτερικούς χώρους τους. Για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, συνιστάται στους συγγενείς των υποψηφίων να μην συνωστίζονται έξω από το χώρο του εξεταστικού κέντρου.

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2021: 8 χρήσιμες συμβουλές

Ο Νεκτάριος Ζουριδάκης, διευθυντής του ΕΠΑΛ Κισάμου, σε άρθρο του στα «Χανιώτικα Νέα», έδωσε οδηγίες που εστιάζουν τόσο σε ψυχολογικές συμβουλές όσο και στις τεχνικές για τη σωστή διαχείριση του γραπτού και του χρόνου της εξέτασης.

Δείτε αναλυτικά τα οκτώ «τρικ»:

1. «Αποφύγετε να διαβάσετε όλα τα θέματα και μετά να αρχίσετε να γράφετε. Αρκετοί μαθητές μόλις πάρουν τα θέματα, κοιτάζουν κατευθείαν το τελευταίο θέμα. Θεωρούν ότι εάν μπορούν να το χειριστούν, τότε θα γράψουν καλά! Αν όμως θεωρηθεί δύσκολο, τότε προφανώς απογοητευμένοι, προσπαθούν να γράψουν με άγχος και κατεστραμμένη ψυχολογία, καθώς συνειδητοποιούν ότι δεν πρόκειται να γράψουν τόσο καλά όσο πίστευαν. Παράλληλα χάνουν την αυτοσυγκέντρωσή τους

Ο κανόνας είναι απλός:

Γνωρίζετε κάποιο ερώτημα; Το απαντάτε.

Δεν το γνωρίζετε; Κρατάτε κάποιες σημειώσεις στο πρόχειρο (βλ. παρακάτω σχετικά με τη χρήση του πρόχειρου) και προχωράτε στο επόμενο. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται σε κάθε ερώτημα διαδοχικά ξεκινώντας από το πρώτο θέμα και καταλήγοντας στο τελευταίο. Όταν εξαντλήσετε τη σειρά των θεμάτων, ακολουθείστε την ίδια τακτική, επιλέγοντας κάθε φορά να ασχοληθείτε με αυτό που θεωρείτε πιο βατό από τα ερωτήματα που απέμειναν.

Με την παραπάνω τεχνική έχετε επιτύχει

  • καλύτερη ψυχολογία για τη συνέχεια αφού θα έχετε ήδη αντιμετωπίσει επιτυχώς αρκετά ερωτήματα, άρα και συγκεντρώσει ήδη μία σεβαστή βαθμολογία, και
  • σωστότερη διαχείριση χρόνου

2. Διαβάζετε κάθε θέμα ανάπτυξης/επίλυσης προσεκτικά και αργά, ώστε να κατανοήσετε πλήρως τι ζητείται. Καλό θα είναι, αφού κρατήσετε κάποιες σχετικές σημειώσεις στο πρόχειρο, να ελέγξετε πάλι τα ζητούμενα του θέματος. Αποτελούν όντως μέρος της σωστής απάντησης, ή είναι απαντήσεις εκτός θέματος που αρχικά σας φάνηκαν σωστές; Με τον τρόπο αυτό αποφεύγετε το δυσάρεστο γεγονός να έχετε γράψει ολόκληρες σελίδες, και να διαπιστώσετε ότι δεν έχουν σχέση με το θέμα οπότε πρέπει να τις σβήσετε, ξεκινώντας πάλι από την αρχή, με περισσότερο άγχος αυτή τη φορά και πίεση λόγω σαφώς λιγότερου διαθέσιμου χρόνου.

3. Προσοχή στις ερωτήσεις Σωστού-Λάθους.

Συχνά σε ερωτήσεις που σας φαίνονται γνωστές – εύκολες δεν δίνετε την απαραίτητη προσοχή και απαντάτε σχεδόν απερίσκεπτα και γρήγορα.

Έτσι όμως ξεφεύγουν ορισμένες λεπτομέρειες της ερώτησης. Μία λέξη που λείπει ή άλλαξε, ίσως να διαφοροποιεί όλο το πνεύμα της ερώτησης. Κάτι τέτοιο συμβαίνει πολύ συχνά σε ερωτήσεις Σωστού-Λάθους.

4. Χρησιμοποιείστε σωστά το πρόχειρο (τελευταίες σελίδες του τετραδίου). Εάν είσαστε σίγουροι για την απάντηση σε κάποιο θέμα απαντάτε κατ’ ευθείαν στο καθαρό. Αν όχι, χρησιμοποιείστε το πρόχειρο καταγράφοντας τις σκέψεις σας για να ελέγξετε τη χρησιμότητά τους για την επίλυση του ερωτήματος. Έτσι στην έκθεση καταγράφουμε λέξεις κλειδιά καθώς και τα επιχειρήματα που θα χρησιμοποιήσουμε, αλλά και τη σειρά με την οποία θα τα παρουσιάσουμε, ενώ στα μαθηματικά, γράφουμε κάποιο τύπο που ίσως ξεχάσουμε και ελέγχουμε με πράξεις, αν οι σκέψεις μας οδηγούν στο ζητούμενο. Προφανώς και δεν καταγράφουμε ολόκληρη τη λύση του ερωτήματος στο πρόχειρο διότι τότε θα έχουμε σπαταλήσει πολύτιμο χρόνο.

5. Προσέξτε την εμφάνιση του γραπτού σας. Αν και δεν υπάρχουν μονάδες για την εμφάνιση του γραπτού, εντούτοις υπάρχει μια υποσυνείδητη επιρροή για τους βαθμολογητές όταν μέσα στο «χάος» βρεθούν να αξιολογήσουν ένα «προσεγμένο» γραπτό. Τα τετράδια απαντήσεων αποτελούνται από 16 σελίδες οι οποίες είναι υπεραρκετές. Δεν χρειάζεται να προσπαθείτε να κάνετε οικονομία, αξιοποιώντας όλο το χώρο της κάθε σελίδας γράφοντας ακόμα και έξω από τα περιθώρια ή στριμώχνοντας τις λέξεις ώστε να χωρέσουν σε μια γραμμή.

6. Δεν έχει σημασία η σειρά απάντησης των ερωτημάτων. Σαφώς και δεν χρειάζεται να γράφουμε τις απαντήσεις με τη σειρά. Μπορείτε να ξεκινήσετε από το “Θέμα 1γ” , να συνεχίσετε στο “Θέμα 4β” και μετά να επιστρέψετε στο “Θέμα 1α”. Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να αναφέρετε το θέμα το οποίο αναπτύσσετε.

7. Αφήνετε 3-4 κενές σειρές ανάμεσα στα ερωτήματα που απαντάτε. Μετά από την απάντηση κάθε ερωτήματος αφήνετε 3-4 κενές γραμμές αφού έτσι

  • θα μπορείτε εύκολα να βρείτε τα ερωτήματα που έχετε ήδη απαντήσει και, αν σας έχει μείνει χρόνος, να τα ελέγξετε, και κυρίως
  • θα έχετε διαθέσιμο – αξιοποιήσιμο χώρο να συμπληρώσετε κάποια παραπομπή για το σημείο συνέχειας επίλυσης/συμπλήρωσης/διόρθωσης κάποιου ημιτελούς ερωτήματος σε μη συνεχόμενο σημείο του γραπτού σας. Έτσι , αν για παράδειγμα αφού απαντήσατε το “θέμα 3β”, θυμηθήκατε κάτι που θέλετε να συμπληρώσετε στο “θέμα 2α” δεν χρειάζεται να προσπαθήσετε να στριμώξετε τις προτάσεις που θυμηθήκατε με μικρά γράμματα σε μία σειρά. Επιστρέψτε στο τέλος στο “Θέμα 2α” και αξιοποιήστε τις 3-4 κενές γραμμές που αφήσατε γράφοντας κάποια παραπομπή όπως “συνεχίζεται μετά το θέμα 3β” ή κάτι παρόμοιο. Μετά το θέμα 2α ξεκινήστε καινούργια παράγραφο και σημειώστε ότι πρόκειται για τη ‘Συνέχεια του ερωτήματος 2α’.

8. Μην αφήνετε αναπάντητα ερωτήματα. Στα ερωτήματα για τα οποία έχετε κάποιες ιδέες, αλλά δεν είσαστε σίγουροι εάν αυτές οι ιδέες είναι σωστές γράψτε τις αφού, εάν αποτελούν μέρος της απάντησης, είναι πιθανό να προσφέρουν τις μονάδες που τους αναλογούν. Έτσι δε θα μείνετε με το παράπονο, ότι ενώ αυτό που είχατε δοκιμάσει στο πρόχειρο ήταν τελικά σωστό. Και μην ξεχνάτε ότι οι πανελλήνιες είναι απλά μία δοκιμασία στη μεγάλη διαδρομή της ζωής σας. Σε αυτή τη διαδρομή οι δοκιμασίες αλλά και οι ευκαιρίες θα είναι πολλές».

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2021: Το πρόγραμμα για τα ΓΕΛ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 14-6-2021

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

  • ΤΕΤΑΡΤΗ 16-6-2021

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18-6-2021

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ – Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΧΗΜΕΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

  • ΤΡΙΤΗ 22-6-2021

ΙΣΤΟΡΙΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΦΥΣΙΚΗ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Θέμα Έκθεση – Θέματα Νεοελληνική Γλώσσα 2021: Το πρόγραμμα για τα ΕΠΑΛ
  • ΤΡΙΤΗ 15-06-2021 ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
  • ΠΕΜΠΤΗ 17-06-2021 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ – ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ -ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
  • ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 ΥΓΙΕΙΝΗ
  • ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  • ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)
  • ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ
  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here