Η πρωτόγονη τεχνική του υφυπουργού Αθλητισμού

«Ingenio maximus, arte rudis». Η περίφημη φράση του Οβίδιου που στα ελληνικά αποδίδεται ως «μέγιστη διάνοια, πρωτόγονη τεχνική», περιγράφει χαρακτηριστικά όλα όσα συμβαίνουν με την αθλητική πολιτική της κυβέρνησης τα τελευταία δύο χρόνια.

Η κυβέρνηση εμφανίσθηκε εξ αρχής ενημερωμένη και με επίγνωση των προβλημάτων που χρόνια μαστίζουν τον ελληνικό επαγγελματικό και ερασιτεχνικό αθλητισμό και κατήρτισε ένα ισορροπημένο νόμο, τον νόμο 4726/2020, που έδειξε ότι πράγματί έχει και τη διάνοια και τη βούληση να ρυθμίσει το τοπίο.

Μέχρι που κατά την ρήση του Οβίδιου παρενέβη ο «πρωτόγονος», ήτοι ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος έχει σε πλήθος περιπτώσεων δείξει πως αδυνατεί να εφαρμόσει τους κανόνες που είτε ισχύσουν, είτε ο ίδιος έχει εισηγηθεί.

Η δε «πρωτόγονη τεχνική» του κ. Αυγενάκη συνήθως εκφράζεται μέσα από ad hoc παρεμβάσεις που καταστρατηγούν κάθε έννοια μονιμότητας και λειτουργούν βλαπτικά για ολόκληρους αθλητικούς κλάδους. Και μπορεί στην αρχή αυτές οι συμπεριφορές να αποδίδονταν σε απειρία, πλέον όμως δεν υπάρχει το συγκεκριμένο ελαφρυντικό για τον υφυπουργό Αθλητισμού.

Καθώς οι ad hoc παρεμβάσεις του λειτουργούν ως Λερναία Ύδρα και πολλαπλασιάζουν τα προβλήματα, είτε ομιλούμε για το επαγγελματικό ποδόσφαιρο, είτε για το εγχώριο μπάσκετ, είτε ακόμη και για τον κλασικό αθλητισμό, η συσσωρευμένη δυσαρέσκεια διοχετεύεται πλέον προς τους πολιτικούς του προϊσταμένους. Και δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, καθώς η αθλητική πολιτική της κυβέρνησης δεν πρέπει και ούτε μπορεί να είναι «ενός ανδρός αρχή».

Διαρκή ολισθήματα

Τα θεσμικά ολισθήματα του Λευτέρη Αυγενάκη – και της κυβέρνησης – είναι το τελευταίο διάστημα τόσα πολλά που δεν υπάρχει αθλητικός παράγοντάς ή απλός φίλαθλος που να μην γνωρίζει κάποια εξ αυτών.

Αυτά που έχουν συμβεί το τελευταίο 24ωρο με την ωμή παρέμβαση του υφυπουργού Αθλητισμού στις εκλογές της ΕΟΚ, με την «επιβολή» ηλεκτρονικών αρχαιρεσιών στις 30 Ιουλίου αντί της δια ζώσης εκλογικής διαδικασίας που είχε νόμιμα προκηρυχθεί από το ΔΣ της Ομοσπονδίας για τις 12 Σεπτεμβρίου, είναι μόνο ένα ενδεικτικό παράδειγμα του τρόπου που παρεμβαίνει ο Λευτέρης Αυγενάκης στα εσωτερικά των ομοσπονδιών.

Εξίσου ενδεικτικά είναι και όσα είχαν συμβεί τον Ιανουάριο του 2020 και τα οποία είχαν οδηγήσει το σύνολο των μεγάλων ποδοσφαιρικών ομάδων να στραφούν κατά της κυβέρνησης.

Αρχικά ο κ. Αυγενάκης είχε αναθέσει στην Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού να κρίνει την υπόθεση της πολυϊδιοκτησίας και τοποθέτησε ο ίδιος τους αντικαταστάτες εκείνων των μελών της Επιτροπής που είχαν προηγούμενος παραιτηθεί.

Αφού η ΕΕΑ εξέδωσε τη γνωστή απόφαση για τον υποβιβασμό ΠΑΟΚ και Ξάνθης, ο ίδιος έκανε κυβίστηση αδειάζοντας τις αποφάσεις εκείνων που είχε τοποθετήσει, δηλώνοντάς πως διαφωνεί με τον υποβιβασμό ιστορικών ομάδων.

Και λειτουργώντας με τις γνωστές ad hoc αποφάσεις αλλάξει τον νόμο περί πολυϊδιοκτησίας, αποσύροντάς την ποινή του υποβιβασμού κάτι που ουσιαστικά ακύρωσε συνολικά το ρόλο και τις αποφάσεις της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού.

Η επιλογή του Λευτέρη Αυγενάκη να φορτώνει τις δικές του λανθασμένες αποφάσεις σε διάφορες επιτροπές τρίτους, αποκαλύφθηκε και σχετικά προσφάτως στην περίπτωση των ερασιτεχνικών πρωταθλημάτων, μια ακόμη περίπτωση που ο υφυπουργός Αθλητισμού «ξεσήκωσε το σύμπαν» κατά της κυβέρνησης.

Στα μέσα Μαρτίου και ενώ τα ερασιτεχνικά πρωταθλήματα είχαν δρομολογήσει την κεκλεισμένων των θυρών επανεκκίνησή τους, αιφνιδίως, με επίκληση της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων ανακοινώθηκε νέο «λουκέτο».

Μετά τις οργισμένες αντιδράσεις ομάδων και αθλητών κατά της κυβέρνησης ο κ. Αυγενάκης ανακάλυψε πως η απόφαση των Λοιμωξιολόγων είχε βασισθεί σε λάθος δεδομένα, καθώς μπέρδεψαν τα κρούσματα στο βόλεϊ ανδρών με το βόλεϊ γυναικών.

Θεωρώντας ότι οι γυναίκες (ερασιτεχνικό) είχαν τα περισσότερα κρούσματα αποφάσισαν να αναστείλουν όλα τα ερασιτεχνικά πρωταθλήματα, με την αιτιολογία ότι δεν εφαρμόζουν αυστηρά τα υγειονομικά πρωτόκολλα, όπως οι επαγγελματικές κατηγορίες. Και για το συγκεκριμένο φιάσκο το λάθος ήταν της Επιτροπής και όχι της πολιτικής ηγεσίας (που τροφοδοτεί τους επιστήμονες με τα σχετικά στοιχεία).

Τα παθήματα από ΣΕΓΑΣ και ΕΠΟ

Αλλά η αποτυχία της «μικροπολιτικής Αυγενάκη» – που για ακόμη μια φορά είχε αρνητικό αποτύπωμα στην Κυβέρνηση – έγινε ορατή σε όλο της το εύρος τον Απρίλιο κατά τις εκλογές για τη διοίκηση του ΣΕΓΑΣ.

Ο υφυπουργός Αθλητισμού κατηγορείται πως ενεπλάκη σε ένα κλίμα πολιτικής πόλωσης που έλαβε χαρακτηριστικά «δολοφονίας χαρακτήρα» κατά της Σοφίας Σακοράφα. Συγκεκριμένα, λίγες εβδομάδες πριν από τις εκλογές στην ομοσπονδία στίβου η κ. Σακοράφα δέχτηκε μια άνευ προηγουμένου επίθεση, μη συμβατή με το ήθος και την αισθητική των ανθρώπων του κλασικού αθλητισμού, με τους αντιπάλους της να υποστηρίζουν πως η εκλογή της θα καθιστούσε τον ΣΕΓΑΣ «άντρο του Κουφοντίνα και του Covid-19!».

Ο Λευτέρης Αυγενάκης, οι επιλογές του οποίου γνώρισαν την ήττα σχεδόν σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις των ομοσπονδιών, μπορεί τελικώς να συνεχάρη τη νέα πρόεδρο του ΣΕΓΑΣ -πρώτη γυναίκα που ανέλαβε αυτό το πόστο-, αλλά οι ανεπίτρεπτες διεργασίες στο παρασκήνιο των εν λόγω αρχαιρεσιών φέρουν κατά τους γνωρίζοντες το όνομά του.

Άλλωστε την ίδια αποτυχία είχε γνωρίσει ο ίδιος και λίγες εβδομάδες νωρίτερα, μη επιτυγχάνοντάς να επιβάλει στην ΕΠΟ πρόσωπα που ο ίδιος προωθούσε. Αυτό έγινε με τρόπου που εξέθεσε πολιτικά την κυβέρνηση, καθώς ο υφυπουργός Αθλητισμού είχε δείξει συγκεκριμένη προτίμηση υπέρ υποψηφίων που τελικά δεν εξελέγησαν.

Ο κ. Αυγενάκης έχει δώσει την εντύπωση από όσα προαναφέρθηκαν πως διεκδικεί για τον εαυτό του τον ρόλο του «αυτόκλητου πορθητή» που επιδιώκει , μεταξύ άλλων, την άλωση της ΕΠΟ, της ΕΟΚ και του ΣΕΓΑΣ. Δεδομένου ότι η πολιτική του δεν έχει αποδοκιμαστεί από την κυβέρνηση, εξάγεται το συμπέρασμα πως οι επιχειρήσεις εκπόρθησης των αθλητικών ομοσπονδιών υποστηρίζονται και από το Μέγαρο Μαξίμου.

Οπότε δεν ομιλούμε για αποτυχία της πολιτικής Αυγενάκη, αλλά για αποτυχία μιας κεντρικής κυβερνητική στρατηγικής.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here