Amazon Google: Πώς αντιμετωπίζουν τη νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών


Η βρετανική αρχή ανταγωνισμού ξεκίνησε την Παρασκευή έρευνα για το κατά πόσο η Amazon και η Google αντιμετώπισαν αποτελεσματικά τις ψεύτικες κριτικές προϊόντων στα ηλεκτρονικά καταστήματά τους.

«Η ανησυχία μας είναι ότι εκατομμύρια αγοραστές μπορεί να παραπλανηθούν διαβάζοντας ψεύτικες κριτικές και να ξοδέψουν τα χρήματά τους βάσει αυτών των προτάσεων» δήλωσε ο Άντρια Κοσκέλι, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA).

Οι γίγαντες του Διαδικτύου βρίσκονται το τελευταίο διάστημα στο στόχαστρο τόσο της CMA όσο και των αντιμονοπωλιακών αρχών της ΕΕ και των ΗΠΑ.

Η βρετανική αρχή, μεταδίδει το Reuters, θα συλλέξει στοιχεία για να διαπιστώσει αν οι δύο εταιρείες παραβίασαν τη νομοθεσία αποτυγχάνοντας να λάβουν μέτρα για την προστασία των καταναλωτών.

Έπειτα από παρέμβαση της CMA το 2020, το Facebook, το Instagram και το eBay απαγόρευσαν σε χιλιάδες χρήστες να πωλούν και να αγοράζουν fake κριτικές.

Η CMA θα εξετάσει επίσης το κατά πόσο τα συστήματα Amazon επιτρέπουν στους πωλητές να χειραγωγούν την κατάταξη των προϊόντων τους στο διαδικτυακό κατάστημα της εταιρείας.

«Είναι απλά άδικο να μπορούν κάποιες επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν ψεύτικες κριτικές 5 αστέρων για να δώσουν περισσότερη προβολή στα προϊόντα τους, ενώ οι επιχειρήσεις που σέβονται το νόμο βγαίνουν χαμένες» συνέχισε στη δήλωσή του ο Κοσκέλι.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η Amazon και η Google παραβίασαν τη νομοθεσία προστασίας του καταναλωτή, η CMA μπορεί να απαιτήσει ρητή δέσμευση για βελτιώσεις ή να προσφύγει στη δικαιοσύνη.

Και οι δύο εταιρείες διαβεβαίωσαν ότι θα συνεργαστούν με τη CMA για την έρευνα.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ