Θάλασσα Περπάτημα: Μια 20λεπτη βόλτα στην παραλία είναι ιδανική για την ψυχική σας υγεία [vid]

Το γρήγορο περπάτημα συνιστάται ως μια εξαιρετική μορφή άσκησης με πολλαπλά οφέλη για την σωματική και ψυχική υγεία. Αποδεδειγμένα, η σωματική δραστηριότητα όχι μόνο βοηθά την καρδιά σας, αλλά και τη συνολική σας ευημερία. Εάν δε ασκείστε τακτικά κοντά σε υδάτινα στοιχεία, τότε τα οφέλη για την ψυχική σας υγεία και ευεξίας είναι ακόμη περισσότερα.

Σύμφωνα με μια μελέτη με επικεφαλής το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης (ISGlobal) που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Environmental Research, οι συχνές, σύντομες βόλτες κοντά σε υδάτινα σώματα, όπως παραλίες, λίμνες, ποτάμια ή ακόμη και συντριβάνια μπορεί να έχουν θετική επίδραση στην ευημερία των ανθρώπων και να λειτουργήσουν βελτιωτικά για τη διάθεση.

Η μελέτη παρακολούθησε 59 ενήλικες. Κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας, οι συμμετέχοντες πεερπατούσαν 20 λεπτά κάθε μέρα δίπλα σε έναν μπλε χώρο. Εντωμεταξύ, οι συμμετέχοντας δοκίμασαν να περπατήσουν 20 λεπτά για μία ακόμη εβδομάδα μέσα στο αστικό περιβάλλον, κατά μήκος των δρόμων της πόλης. Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε δραστηριότητα, οι ερευνητές μέτρησαν την αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό των συμμετεχόντων και χρησιμοποίησαν ερωτηματολόγια για να αξιολογήσουν την ευημερία και τη διάθεσή τους και στις δύο περιπτώσεις. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, όταν οι άνθρωποι περπατούσαν δίπλα σε μπλε χώρους, και ειδικότερα στην παραλία, αυτό έφερνε μια σημαντική βελτίωση στην ευεξία και τη διάθεση των συμμετεχόντων, συγκριτικά με τα οφέλη του περιπάτου μέσα στους δρόμους της πόλης.

«Είδαμε μια σημαντική βελτίωση στην ευεξία και τη διάθεση των συμμετεχόντων αμέσως μετά την βόλτα τους στον μπλε χώρο, σε σύγκριση με το περπάτημα σε αστικό περιβάλλον», σχολίασε ο Mark Nieuwenhuijsen, Διευθυντής Αστικού Σχεδιασμού, Περιβάλλοντος, και Health Initiative στο ISGlobal και συντονιστής της μελέτης.

Το περιβάλλον έχει μεγάλη σημασία για την ψυχική ευεξία

Τα αποτελέσματά δείχνουν ότι τα ψυχολογικά οφέλη της σωματικής δραστηριότητας ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του περιβάλλοντος στο οποίο πραγματοποιείται και ότι οι μπλε χώροι είναι καλύτεροι από τους αστικούς χώρους από αυτήν την άποψη. Ειδικότερα για τους πράσινους χώρους, σύμφωνα με το ISG, οι παγκόσμιες μελέτες έχουν εντοπίσει οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένου του χαμηλότερου κινδύνου παχυσαρκίας, της καλύτερης ικανότητας προσοχής στα παιδιά και της βραδύτερης σωματικής γήρανσης σε ηλικιωμένους ενήλικες. Η νέα μελέτη παρέχει στοιχεία που δείχνουν ότι οι μπλε χώροι είναι ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την ψυχική υγεία.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here