Εθνική Πινακοθήκη: Η διπλή ζωή του «artfreak» ελαιοχρωματιστή και ο πληροφοριοδότης που τον «έκαψε»


Εθνική Πινακοθήκη: Πώς πιάστηκε στη «φάκα» ο 49χρονος… φιλότεχνος που κατάφερε την «κλοπή του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη – Γιατί συνελήφθη τώρα; – Τα 4 «καυτά» ερωτήματα

Πώς κατάφερε επί 9 χρόνια ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που δήλωνε παθιασμένος με την τέχνη (ενδεικτικό το ψευδώνυμο «artfreak» στο Twitter) να διαφεύγει της σύλληψης.

Σάρωναν κυκλώματα διακίνησης έργων

ΕΛ.ΑΣ. και ΕΥΠ έψαχναν για εννέα χρόνια τον κλεμμένο Πικάσο από την Εθνική Πινακοθήκη σε πολυεθνικά κυκλώματα διακίνησης έργων τέχνης σε Ελλάδα, Γερμανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία.

Όπως αναφέρουν Τα Νέα, οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. που ασχολούνταν με την υπόθεση είχαν θέσει στο «μικροσκόπιο» 30 σεσημασμένους για κλοπές πινάκων μεγάλης αξίας και είχαν δημιουργήσει πληροφοριακό δίκτυο σε τουλάχιστον 20 κυκλώματα λαθρεμπορικής διακίνησης αντικειμένων καλλιτεχνικής αξίας.

Ωστόσο, όλο αυτό τον καιρό ο Πικάσο ήταν σχολαστικά κρυμμένος σε μία αποθήκη στην Κερατέα μέσα σε μία… πλαστική σακούλα.

Ερωτήματα γύρω από την ταυτότητά του

Δράστης της κλοπής του αιώνα ένας 49χρονος… φιλότεχνος (άγνωστος στα λαθρεμπορικά κυκλώματα) φερόμενος ως ελαιοχρωματιστής που διέμενε περίπου 15 χρόνια στη Βρετανία και εσχάτως στο Πόρτο Ράφτη.

Ωστόσο, από το βιογραφικό του συλληφθέντος, όπως αναφέρουν Τα Νέα, που έχουν στα χέρια τους οι Αρχές προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα, καθώς αυτός φέρεται ότι ζούσε σε πόλη της Νοτιοανατολικής Αγγλίας και το 2012, όταν δηλαδή σημειώθηκε η κλοπή και εργαζόταν μάλιστα σε εταιρεία συστημάτων ασφαλείας.

Επίσης, ο ελαιοχρωματιστής – βάσει πάντα του βιογραφικού του – φέρεται ως απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου αλλά και να έχει εργαστεί ως υπεύθυνος (μάνατζερ) μεγάλων βρετανικών σουπερμάρκετ καθώς και σε κορυφαία εταιρεία του κλάδου της παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών και διαχείρισης εγκαταστάσεων.

Θα διέφευγε στο εξωτερικό;

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ασφάλεια, η ΕΛ.ΑΣ., έχοντας ήδη από διμήνου πληροφορίες για ύποπτη δραστηριότητά του παρακολουθούσε τις αναρτήσεις του και προχώρησε στη σύλληψή του τώρα, υπό τον φόβο της φυγής του στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ολλανδία όπου είχε αναπτύξει κύκλο γνωριμιών.

Σημαντικό ρόλο στη σύλληψή του έπαιξε και ένας πληροφοριοδότης, ο οποίος πρόδωσε το «μυστικό» του 49χρονου.

Επιπλέον, ρόλο στον εντοπισμό του δράστη έπαιξαν και τα social media, στα οποία ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής ήταν ιδιαίτερα ενεργός.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, το 2014, δηλαδή δύο μόλις χρόνια μετά τη μεγάλη κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη ο δράστης έκανε συνεχόμενες αναρτήσεις στα social media με έργα τέχνης. Μάλιστα είχε έμμονη να ανεβάζει έργα του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν και πιο συγκεκριμένα ανεμόμυλους. Υπενθυμίζεται πως το έργο το Πιτ Μοντριάν το οποίο είχε κλέψει το 2012 ήταν ο πίνακας «Ανεμόμυλος Στάμμερ».


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ