Μπρίτνεϊ Σπίαρς: Το «ραγισμένο είδωλο» της ποπ και η ζωή που δεν έζησε – Το παραμύθι που έγινε εφιάλτης


Παιδί-θαύμα της βιομηχανίας του θεάματος. Ποπ είδωλο της δεκαετίας του ‘90. Και πλέον «σύμβολο» ενός ιδιότυπου και άδικου ενίοτε καθεστώτος κηδεμονίας ενηλίκων που εφαρμόζεται στην Αμερική, τη «Γη της Ελευθερίας». Όσα κλισέ και όσες «πολυφορεμένες» εκφράσεις υπερβολής και αν συνοδεύουν το όνομα της Μπρίτνεϊ Σπίαρς, η πραγματικότητα της ζωής της θα είναι πάντα πιο…υπερβολική.

Η Μπρίτνεϊ Σπίαρς -η ποπ σταρ που δεκαετίες πριν άλλαζε τους όρους του «παιχνιδιού» στη μουσική βιομηχανία και τη σόουμπιζ, έγινε πάλι πρωτοσέλιδο.

Τις τελευταίες εβδομάδες οι αποκαλύψεις για την «οδύσσεια» της κηδεμονίας από τον πατέρα της, την απόλυτη αδυναμία της να ελέγξει τη ζωή και την καριέρα της και το τίμημα που φαίνεται να πληρώνει ακόμη για την τεράστια φήμη της, έφεραν στην επιφάνεια άγνωστες πτυχές της ζωής της.

Και μέσα από ένα κίνημα συμπαράστασης που γιγαντώνεται, η Μπρίτνεϊ απ … μία αφελής, πλατινέ στάρλετ περασμένων δεκαετιών, έγινε μία από τις πιο αγαπημένες και παρεξηγημένες σταρ του πλανήτη.

Τα παιδικά χρόνια

Η Μπρίτνεϊ Τζιν Σπίαρς γεννήθηκε στο Μακ Κομπ του Μισισίπι στο βαθύ αμερικανικό νότο. Ήταν το δεύτερο παιδί του Τζέιμι Σπίαρς και της Λιν Μπρίτζες και μεγάλωσε σε ένα ασφυκτικό, συντηρητικό περιβάλλον στη λεγόμενη «Ζώνη της Βίβλου» των ΗΠΑ.

Ως παιδί τραγουδούσε στην εκκλησιαστική χορωδία.

Όταν ο πατέρας της ήταν 13 ετών η μητέρα του –και γιαγιά της Μπρίτνεϊ- αυτοκτόνησε στον τάφο του μικρότερου αδερφού του που είχε πεθάνει σε βρεφική ηλικία, τραγωδία που σημάδεψε τον ίδιο αλλά και ολόκληρη την οικογένεια.

Όμως η Μπρίτνεϊ ήταν το χαριτωμένο, ταλαντούχο κοριτσάκι που τους έκανε να ξεχνιούνται. Και έπρεπε να πετύχει πάση θυσία. Η μικρή άλλωστε ήταν γεννημένη περφόρμερ, έκλεβε πάντα την την παράσταση και χόρευε και τραγουδούσε εντυπωσιακά σε ηλικία μόλις 3 ετών.

Οι γονείς της την πήγαιναν σε τοπικούς διαγωνισμούς χορού, μετά σε μεγαλύτερους στη Νέα Ορλεάνη και σε άλλες πόλεις. Δανείζονταν χρήματα από φίλους για να πληρώσουν τη βενζίνη και την “έτρεχαν” απο οντισιόν σε οντισιόν.

Όταν μεγάλωσε λίγο την έγραψαν σε μαθήματα χορού στη Λουιζίανα και ήταν ένα απο τα παιδάκια που χόρεψε σόλο στο ετήσιο φεστιβάλ της πόλης.

Στα πέντε της έκανε το ντεμπούτο της στη σκηνή, στην αποφοίτηση από το νηπιαγωγείο καταχειροκροτήθηκε και στα χρόνια που ακολούθησαν έκανε μαθήματα φωνητικής και ενόργανης και κέρδισε σε πολλούς τοπικούς διαγωνισμούς.

«Ήμουν στο δικό μου κόσμο. Βρήκα τι ήθελα να κάνω από πολύ μικρή ηλικία» είχε πει για την πρώιμη είσοδό της στον κόσμο του θεάματος, έναν κόσμο που χρόνια αργότερα θα της στερούσε την ελευθερία.

Το πρώτο συμβόλαιο και οι τρελές πωλήσεις

Με την καθοδήγηση της μητέρας της και τη βοήθεια του οικογενειακού φίλου και δικηγόρου Λάρι Ρούντολφ η Μπρίτνεϊ μπήκε στον χώρο της δισκογραφίας και υπέγραψε το πρώτο της συμβόλαιο στην εφηβεία.

Ο «αιώνιος μάνατζέρ» της Ρούντολφ, ο σημαντικότερος άνθρωπος στην καριέρα της τα τελευταία 25 χρόνια ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι παραιτείται μετά την ανακοίνωσή της ότι σκοπεύει να μην τραγουδήσει ξανά.

Είχε προηγηθεί μία λαμπρή καριέρα, με την «πελάτισσά» του να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η Μπρίτνεϊ πούλησε εκατομμύρια δίσκους, έκανε εκατοντάδες περιοδείες και τραγούδησε «χιτ» με τεράστια εμπορική επιτυχία.

Το 1998, το βίντεο που συνόδευσε την πρώτη της επιτυχία με τίτλο “Baby One More Time” με τη 16χονη τότε Μπρίτνεϊ με στολή Καθολικής μαθήτριας, “εξερράγη στην αμερικανική ποπ κουλτούρα, σαν τα πυροτεχνήματα της 4ης Ιουλίου “έγραφαν τότε οι κριτικοί.

Το διαζύγιο των γονιών της

Οι γονείς της, Τζέιμι και Λιν “κλέφτηκαν” στα 21 τους, ο γάμος τους όμως ήταν προβληματικός απο την αρχή.

Στα έγγραφα διαζυγίου που κατατέθηκαν και στη συνέχεια αποσύρθηκαν το 1980, λιγότερο από δύο χρόνια πριν από τη γέννηση της Μπρίτνεϊ, η μητέρα της κατηγορούσε τον πατέρα της ότι την απάτησε την ημέρα των Χριστουγέννων. Εκείνος την ίδια στιγμή έδινε μάχη με τον αλκοολισμό.

Η Μπρίτνεϊ παρέμεινε κοντά στη μητέρα της και, το 2000, της έχτισε ένα σπίτι αξίας 4,5 εκατομμυρίων δολαρίων στο Κέντγουντ. Εκείνη τη χρονιά, σύμφωνα με το “Through the Storm”, τα απομνημονεύματα που δημοσίευσε η Λιν Σπίαρς το 2008, η κόρη της την παρότρυνε να χωρίσει τον πατέρα της.

“Ήξερε ότι χρόνια και χρόνια λεκτικής κακοποίησης, εγκατάλειψης, παραβατικής συμπεριφοράς και το γεγονός ότι δεν ήταν ποτέ εκεί για εμένα μου είχαν δημιουργήσει τεράστιο βάρος», γράφει η μητέρα της.

Το ζεύγος Σπίαρς χώρισε τον Μάιο του 2002 και η Μπρίτνεϊ έλεγε στο People ότι ήταν «το καλύτερο πράγμα που συνέβη ποτέ στην οικογένειά μου».

Οι παπαράτσι και η «δυσβάσταχτη» φήμη

Και μέσα σε όλο αυτό «οι παπαράτσι ήταν εκτός ελέγχου κάθε φορά που την αντίκριζαν», θυμάται η Πάρις Χίλτον, μετά από μία νύχτα με τη Μπρίτνεϊ Σπίαρς στο Beverly Hills Hotel.

«Πάλευαν για να τραβήξουν ένα κλικ, έσπρωχναν ο ένας τον άλλον στο αυτοκίνητό μου, το έγδερναν με τις κάμερες τους. Ήταν συγκλονιστικό και τρομακτικό ταυτόχρονα».

Ο κομμωτής Κιμ Βo, ο άνθρωπος που για χρόνια έβαφε τα μαλλιά της Μπρίτνεϊ θυμάται ότι μία μέρα ένας φωτογράφος που προσπαθούσε να την απαθανατίσει, έσπασε τη βιτρίνα του καταστήματός του.

Η Σπίαρς υπέφερε από όλο αυτό και προσπαθούσε διαρκώς να ξεχαστεί με τη δουλειά της – μέσα απο αδιάκοπες πρόβες χορού, προπονήσεις, φωτογραφίσεις, παραστάσεις, ατελείωτες ώρες σε μετακινήσεις και check-in σε ξενοδοχεία καλά προγραμματισμένα, να γίνουν πριν ξημερώσει και καταφθάσουν οι παπαράτσι.

Το «πρόγραμμά της γινόταν όλο και πιο τρελό» λέει η μακιγιέζ Julianne Kaye, που συνεργάστηκε με την Μπρίτνεϊ τα πρώτα χρόνια της καριέρας της. «Κατέρρεε πολύ συχνά. Έκλαιγε και έλεγε: Θέλω να είμαι φυσιολογική».

Προσπαθούσε να εκτονώσει την ένταση με ατελείωτα πάρτι, αλκοόλ και ναρκωτικά. Στο μεταξύ «το σύστημα» γύρω της όλο και μεγάλωνε, καθώς την περιτριγύριζε ένας στρατός ολόκληρος από βοηθούς και παρατρεχάμενους.

Μάνατζερ, ατζέντηδες, παραγωγοί, δικηγόροι, υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων, ολοι διεκδικούσαν…ένα κομμάτι απο το “χρυσό κορίτσι” που όπως είχε πει παλιότερα “απλά δεν ήξερε τι να κάνει πια με τη ζωή της”.

Η προσωπική ζωή

Σταθμός στα προσωπικά της ήταν η σχέση της με τον Τζάστιν Τίμπερλέϊκ, επίσης είδωλο της ποπ στην εφηβεία του, τον οποίο γνώρισε όταν ήταν έντεκα ετών σε ένα τηλεοπτικό σόου που πρωταγωνιστούσαν και οι δύο.

Το τέλος της σχέσης τους την αποσταθεροποίησε, περιγράφουν άνθρωποι από το περιβάλλον της. «Το να αποτελεί μέρος ενός χρυσού ζευγαριού είχε γίνει αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητάς της και μετά το χωρισμό η ερωτική της ζωή έγινε αγαπημένο θέμα στις ειδήσεις και τις ταμπλόιντ.

To κίνημα “Ελευθερώστε τη Μπρίτνεϊ” μεγαλώνει | Α.Ρ.

Άρχισε να βγαίνει περισσότερο έξω και να κάνει παρέα με τις Λίντσει Λόχαν και Πάρις Χίλτον “σχηματίζοντας μια ιερή τριάδα για τον πολιτισμό των ταμπλόιντ στο απόγειο της δόξας τους στις αρχές του 2000” γράφει ο Νew Yorker.

Την άνοιξη του 2004, η Μπρίτνεϊ συνάντησε έναν χορευτή ονόματι Κέβιν Φεντερλάιν σε ένα νυχτερινό κέντρο. Παντρεύτηκαν μέσα σε έξι μήνες. Το γεγονός ότι εκείνη δεν φρόντισε να εξασφαλίσει προγαμιαίο συμβόλαιο, προκάλεσε πανικό στην οικογένειά της.

Εκείνη όμως ήθελε πάση θυσία τη δική της οικογένεια. «Είχα καριέρα από τα 16 μου, έχω ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και πίσω και μάλιστα φίλησα τη Μαντόνα!» έγραψε στον ιστότοπό της, δύο μήνες μετά το γάμο της.

«Το μόνο πράγμα που δεν έχω κάνει μέχρι τώρα είναι να βιώσω το πιο κοντινό πράγμα στον Θεό και να έχεις ένα μωρό. Δεν μπορώ να περιμένω! “

Η Μπρίτνεϊ και το όνειρο της οικογένειας

Ο πρώτος γιος τους, ο Σον Πρέστον, γεννήθηκε δέκα μήνες μετά το γάμο. «Η ζωή μας έτρεχε με 150.000 μίλια την ώρα», έλεγε αργότερα ο Φέντερλαιν.

«Μπορούσα να μπω σε ένα κλαμπ και να κλείσω ένα τραπέζι αξίας 15.000 δολαρίων τη βραδιά με απεριόριστο δωρεάν ποτό… Αλλά όλα είχαν αρχίσει να γίνονται τόσο τρελά».

Η Μπρίτνεϊ είχε να διαχειριστεί τις ορμονικές διακυμάνσεις της πρώιμης μητρότητας, την ώρα που οι παπαράτσι, έτοιμοι να κερδίσουν χρήματα από τα λάθη και τα ατοπήματά της, την κυνηγούσαν, άναβαν προβολείς έξω από το σπίτι της και την προκαλούσαν λεκτικά κάθε φορά που εμφανιζόταν.

Όταν τη φωτογράφισαν να οδηγεί με το μωρο στην αγκαλιά, εξήγησε ότι προσπαθούσε να ξεφύγει από τους φωτογράφους- και επιπλέον, πρόσθεσε, είχε μεγαλώσει στην αγκαλιά του μπαμπά της σε επαρχιακούς δρόμους.

Λίγους μήνες αργότερα, έγκυος και πάλι και κρατώντας τον Πρέστον, σκόνταψε ενώ περιβαλλόταν από φωτογράφους. Οι παπαράτσι συνέχισαν να την τραβούν, καθώς εκείνη κατέφυγε σε ένα καφέ, κουνούσε το μωρό της και έκλαιγε.

Απέκτησε το δεύτερο παιδί της, τον Τζέιντεν Τζέιμς, τον Σεπτέμβριο του 2006. Τρεις εβδομάδες αργότερα, ο Φέντερλαιν πήρε ένα ιδιωτικό τζετ και πήγε στο Λας Βέγκας για να κάνει πάρτι με τους φίλους του.

Η Μπρίτνεϊ κατέθεσε αίτηση διαζυγίου τον Νοέμβριο, ειδοποιώντας τον μέσω γραπτού μηνύματος. Εκείνος ζήτησε πλήρη επιμέλεια.

Τον Φεβρουάριο του 2007, ξύρισε τα μαλλιά της. Πέντε ημέρες αργότερα, επιτέθηκε στο αυτοκίνητο ενός φωτογράφου με μια ομπρέλα. Τα δύο περιστατικά εδραίωσαν την εικόνα της ως «ψυχικά διαταραγμένη» σε πολλά αμερικανικά μίντια.

Η απώλεια της επιμέλειας

Πολλοί άνθρωποι που ήταν κοντά της εκείνη την περίοδο λένε ότι υπέφερε απο επιλόχειο κατάθλιψη, ενώ έκανε χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ.

Η μητέρα της και ο πρώην σύζυγός της επέμεναν ότι αν ήθελε να περάσει περισσότερο χρόνο με τα παιδιά της, θα έπρεπε να πάει για αποτοξίνωση.

Στις αρχές του 2007, έκανε check in σε ένα κέντρο θεραπείας στην Αντίγκουα, το οποίο εγκατέλειψε μετά απο ένα 24ωρο.

O πατέρας της και η Μπρίτνεϊ Σπίαρς | Α.Ρ.

Ο δικαστής στην υπόθεση της επιμέλειας αναφέρθηκε στη «συχνή χρήση ουσιών και αλκοόλ» και έδωσε την πρωταρχική επιμέλεια των παιδιών στον Φέντερλαιν και στη Μπρίτνεϊ την άδεια να τα επισκέπτεται τέσσερις ημέρες την εβδομάδα, υπό την επίβλεψη δικαστή.

Κάπου εκεί η σταρ άρχισε να καταρρέει. Σταμάτησε να κοιμάται και άρχισε να συμπεριφέρεται ακόμη πιο απρόβλεπτα. «Οι μέρες που δεν είχε παιδιά μαζί της ήταν δύσκολες», λέει η πρώην οικονόμος της. Ένιωθε τόσο μόνη που μερικές φορές την ρωτούσε αν μπορούσε να φέρει τα δικά της παιδιά της στο σπίτι και να μείνουν τη νύχτα.

Τον Ιανουάριο του 2008, καθώς τελείωνε μια επίσκεψη απο τα αγόρια της, η Μπρίτνεϊ άρχισε να κλαίει. «Θέλω απλώς να κρατήσω τα παιδιά μου μαζί μου. Γιατί πρέπει να φύγουν;» έλεγε και ξανάλεγε.

Ένας σωματοφύλακας είχε φτάσει για να πάρει τα παιδιά πίσω στο σπίτι του πρώην συζύγου της. Κάθε επιπλέον λεπτό μαζί τους παραβιάζε τη συμφωνία επιμέλειας: θα έπρεπε ή να αφήσει τα παιδιά να φύγουν ή να παραιτηθεί από το δικαίωμα να τα δει αργότερα.

Τελικά, έδωσε τον Πρέστον στον σωματοφύλακα, αλλά κλείστηκε στο μπάνιο με τον μικρό της γιο και αρνήθηκε να βγει. Ο Φέντερλάϊν κάλεσε την αστυνομία και την πυροσβεστική, τα κανάλια άρχισαν να μαζεύονται και σε λίγο το σπίτι της θύμιζε “σκηνή εγκλήματος”.

Ελικόπτερα πετούσαν πάνω απο το σημείο και τα κανάλια μετέδιδαν “λάιβ” το περιστατικό. Ο Φέντερλάϊν έλαβε την άμεση αποκλειστική επιμέλεια των παιδιών και τα δικαιώματα επίσκεψης της Μπρίτνεϊ ανεστάλησαν.

Η ποπ σταρ σε πάρτι το 2012 | Α.Ρ.

Ο δικαστής έκρινε ότι θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τα παιδιά της, αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα, ωστόσο όλοι όσοι τη γνώριζαν καλά διαφωνούσαν. Ο Ρόμπιν Τζόνσον, ο άνθρωπος που κλήθηκε απο το δικαστήριο να την επιβλέπει τέσσερις φορές την εβδομάδα, είπε:

«Τίποτα από αυτά δεν ήταν δικό της λάθος. Υπήρχαν τόσο πολλοί άνθρωποι που εμπλέκονταν στη ζωή της και προκάλεσαν όλη αυτή την τρέλα. Δεν έχω τίποτα αρνητικό να πω για αυτήν… Ήταν πιθανώς μια από τις πιο θλιβερές περιπτώσεις που έχω αναλάβει σε όλη μου τη ζωή. “

Η κηδεμονία και η κραυγή απελπισίας

Λίγο μετά ξεκίνησε η οδύσσεια της Μπρίτνεϊ. Απο το 2008 ζει υπό ένα καθεστώς κηδεμονίας, σύμφωνα με το οποίο η προσωπική, οικονομική και νομική εξουσία λήψης αποφάσεων ενός ατόμου εκχωρείται σε άλλους.

Ονομάζεται κηδεμονία στις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ και απευθύνεται σε άτομα που δεν μπορούν να φροντίσουν τον εαυτό τους.

Απο τότε μέχρι σήμερα η Μπρίτνεϊ κυκλοφόρησε τέσσερα άλμπουμ, πρωτοστάτησε σε μια παγκόσμια περιοδεία που απέδωσε εκατόν τριάντα ένα εκατομμύρια δολάρια και έπαιξε για τέσσερα χρόνια στη σειρά με τεράστια επιτυχία στο Λας Βέγκας.

Οι “κηδεμόνες” της, ωστόσο -στους οποίους πρωτοστατεί ο πατέρας της- ελέγχουν ασφυκτικά τις δαπάνες, τις επικοινωνίες και τις προσωπικές της αποφάσεις. Ακόμη και τις αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους φίλους της, το αν θα ξαναπαντρευτεί η αν θα κάνει άλλο παιδί.

“Θέλω πίσω τη ζωή μου”

Στις 23 Ιουνίου η Μπρίτνεϊ Σπίαρς έσπασε κατά κάποιο τρόπο τα δεσμά της, εκπλήσσοντας τους πάντες και εγκαινιάζοντας ένα πρωτοφανές κύμα συμπαράστασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τίτλο #Free Britney.

Επί 20 λεπτά περιέγραφε πώς την είχαν απομονώσει, εκμεταλλευτεί οικονομικά και κακοποιήσει συναισθηματικά. Επέκρινε εκτός των άλλων το νομικό σύστημα της Καλιφόρνια, το οποίο όπως είπε επέτρεψε να συμβούν όλα αυτά.

Πρόσθεσε ότι είχε προσπαθήσει να παραπονεθεί στο δικαστήριο στο παρελθόν, αλλά την είχαν αγνοήσει, γεγονός που την έκανε «να νιώθει σαν νεκρή», είπε – «σαν να μην έχει καμία σημασία»

Στα βραβεια MTV το 2016 Α.Ρ.

Ήθελε να μοιραστεί την ιστορία της δημοσίως, είπε για να ωφεληθούν και άλλοι άνθρωποι. «Το μόνο που θέλω είναι να έχω τα χρήματά μου, να τελειώσει όλο αυτό, και να με πάρει ο φίλος μου στο γ…ο αυτοκίνητό του (…) Θέλω απλά τη ζωή μου πίσω”.

Λίγα 24ωρα αργότερα δικαστήριο του Λος Άντζελες αποφάσιζε να συνεχιστεί η κηδεμονία από τον πατέρα της. Μια κηδεμονία ασφυκτική και καταπιεστική που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, παρ’ ολα αυτά συνεχίζεται.

Στο πλευρό της και η Μαντόνα

Τη φωνή της με τους διάσημους και μη που ζητούν την “απελευθέρωση” της Μπρίτνεϊ απο τη…φυλακή ένωσε και η Μαντόνα.

Η βασίλισσα της ποπ δημοσίευσε στο Instagram μία φωτογραφία της ίδιας από το παρελθόν, στην οποία φαίνεται να φοράει ένα μπλουζάκι που γράφει “Μπρίτνεϊ Σπίαρς”.

Και έγραψε: “Δώστε σε αυτή τη γυναίκα τη ζωή της πίσω. Η δουλεία έχει καταργηθεί εδώ και τόσο καιρό! Θάνατος στην άπληστη πατριαρχία που το έκανε αυτό στις γυναίκες επί αιώνες.

Πρόκειται για παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων! Μπρίτνεϊ, ερχόμαστε να σε βγάλουμε από τη φυλακή!”.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ