Η ιστορία του σαπουνιού στην Ελλάδα «ακούει» στο όνομα Παπουτσάνης

Όταν πίσω στο μακρινό 1870 ο Δημήτρης Παπουτσάνης πήρε την απόφαση να κατασκευάσει στη Μυτιλήνη το πρώτο ατμοκίνητο εργοστάσιο παραγωγής ελαιόλαδου και σαπωνοποιείο της περιοχής του, ενδεχομένως δεν μπορούσε να φανταστεί την εξέλιξή του.

Γνώριζε την αξία και την ποιότητα των προϊόντων του όμως, πιθανότατα δεν γινόταν να αναλογιστεί πως η σαπωνοποιία του, όχι μόνο θα κατάφερνε να επιβιώσει μέχρι το 2021, αλλά θα εξελισσόταν σε μια από τις πιο επιτυχημένες ελληνικές βιομηχανίες και δη, μια από τις λίγες υπεραιωνόβιες της χώρας, με ισχυρό αποτύπωμα διεθνώς.

Για την ακρίβεια, η επιχείρηση του Δημήτρη Παπουτσάνη έμελλε να γίνει η πρώτη εταιρεία παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα, μία βιομηχανία που ξεχωρίζει σήμερα στην παραγωγή σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη και η οποία βρίσκεται πίσω από την παραγωγή κάποιων από των πλέον εμβληματικών brands στον τομέα της καθημερινής φροντίδας και της υγιεινής των Ελλήνων. Από το θρυλικό πράσινο σαπούνι μπουγάδας και την παραγωγή κύβων σαπουνιού Μασσαλίας το 1917, το ιστορικό σαπούνι «Φλώρα» -το πρώτο σε συσκευασία ζελατίνας- το 1936, το εμβληματικό «Καραβάκι» στις αρχές της δεκαετίας του ‘50 μέχρι το πρώτο σαπούνι γλυκερίνης με την υπογραφή Παπουτσάνης τη δεκαετία του 1970 και πιο πρόσφατα, την σειρά αφρόλουτρων Παπουτσάνης Aromatics και τη σειρά αντισηπτικών Natura, που αναδείχτηκαν Προϊόντα της Χρονιάς 2021.

Επενδύοντας σταθερά στην ελληνικότητα, την ποιότητα και την αγνότητα

Από τη Μυτιλήνη του 1870, λοιπόν, το όραμα του Δημήτρη Παπουτσάνη κατάφερε να «ταξιδέψει» μέχρι τη δεκαετία του 2020, να κατακτήσει τις διεθνείς αγορές και να συνδεθεί άρρηκτα με την ίδια την ιστορία της Ελλάδας και την καθημερινότητα των Ελλήνων, μέσα από προϊόντα που τα αρώματά τους αφυπνίζουν τη μνήμη. Διότι η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει ελληνικό σπίτι, στο οποίο δεν έχουν μπει τα προϊόντα Παπουτσάνης.

Πώς τα κατάφερε όμως, και ποια ήταν και παραμένει η συνταγή της επιτυχίας πίσω από το όνομα «Παπουτσάνης», που συνιστά αναμφίβολα ένα παράδειγμα προς μίμηση στον κόσμο του επιχειρείν;

Αγνότητα, καθαρότητα, ελληνικότητα. Αυτά είναι τα στοιχεία-«κλειδιά», οι αξίες πάνω στις οποίες βασίστηκε ο Δημήτρης Παπουτσάνης για να ξεκινήσει την επιχείρησή του. Και αυτές ακριβώς οι αξίες, αποτελούν τις βάσεις πάνω στις οποίες συνεχίζει να στηρίζεται μέχρι σήμερα η κορυφαία βιομηχανία, η οποία παραμένει 100% ελληνική και την χρονιά που πέρασε, συμπλήρωσε 150 χρόνια από την ίδρυσή της.

Αυτή η επέτειος δίνει την αφορμή για μία ξεχωριστή ενέργεια, με κοινωνικό πρόσημο, που λαμβάνει χώρα τη φετινή χρονιά. Συγκεκριμένα, η εταιρεία προχώρησε στην δημιουργία μιας εορταστικής συσκευασίας με λευκό σαπούνι υψηλής ποιότητας -το δημοφιλές προϊόν που κυκλοφόρησε αρχικά τη δεκαετία του ‘80- προκειμένου να ενισχύσει το έργο του ΜΚΣ ΔΕΣΜΟΣ. Για κάθε επετειακή συσκευασία που πωλείται, η Παπουτσάνης προσφέρει ένα προϊόν προσωπικής φροντίδας σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, σε συνεργασία με το Δεσμό. Επιπλέον, μέσα από μία οικονομική ενίσχυση η εταιρεία στηρίζει τη βελτίωση της λειτουργίας του ΔΕΣΜΟΣ και την αποτελεσματικότερη προσφορά στις ευπαθείς ομάδες που στηρίζει.

Πηγαίνοντας μπροστά με όχημα την εξωστρέφεια και την καινοτομία

Το πλέον αξιοσημείωτο στοιχείο, βέβαια, σε ό,τι αφορά στην Παπουτσάνης είναι -κατά την άποψή μας- ότι δεν μένει στάσιμη, ούτε επαναπαύεται στην επιτυχία της. Αντιθέτως, εξελίσσεται συνεχώς μέσα από το ερευνητικό της έργο, μέσα από νέες επενδύσεις και έχοντας συνεχώς το βλέμμα της στραμμένο στην εξωστρέφεια, την καινοτομία και φυσικά, στο αύριο.

Διότι η εταιρεία δεν έμεινε μόνο στο πράσινο σαπούνι μπουγάδας, αλλά προχώρησε και στα αρωματικά σαπούνια και τα σαπούνια γλυκερίνης και την ίδια ώρα, εξελίχθηκε και σε έναν πολύτιμο «σύμμαχο» για την προστασία της προσωπικής μας υγιεινής μέσα από την σειρά αντισηπτικών προϊόντων Natura, φέρνοντας ταυτόχρονα στη διάθεσή μας κάποια από τα πλέον δημοφιλή και αγνά προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς. Κάπως έτσι, από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα, παραμένει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής φροντίδας των Ελλήνων -και όχι μόνο.

papoutsanis-2.jpg
Η επιχειρηματική μονάδα της εταιρείας Παπουτσάνης

Πράγματι, εν έτει 2021 η Παπουτσάνης συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών μεγαλύτερων παραγωγών σαπουνιών στην Ευρώπη, διαθέτει τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής του είδους της στα Βαλκάνια και εξάγει καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο, όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία. Όλα αυτά ενώ επεκτείνει διαρκώς την παρουσία της σε ακόμη περισσότερα σημεία λιανικής πώλησης και ξενοδοχειακές μονάδες διεθνώς.

Όταν η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί το «κλειδί» για ένα καλύτερο μέλλον

Ποια είναι όμως, τα σχέδια της Παπουτσάνης για το μέλλον και ποια αναμένεται να είναι τα αμέσως επόμενα βήματά της; Παραμένοντας πιστή στις αξίες που τη χαρακτηρίζουν και επενδύοντας συνεχώς στην ποιότητα των προϊόντων της, η εταιρεία εστιάζει στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Έτσι, λοιπόν, από το 2020 η Παπουτσάνης άλλαξε σε χάρτινη την παραδοσιακή συσκευασία «σελοφάν» του πράσινου σαπουνιού της, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στη μείωση του πλαστικού στα υλικά συσκευασίας, ενώ επενδύει συνεχώς στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και συνταγών με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τα υλικά που χρησιμοποιεί στις συσκευασίες των προϊόντων της είναι 100% ανακυκλώσιμα και σχεδιάζει ήδη τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού της, με στόχο τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών ρύπων, αλλά και την ορθολογική διαχείριση του νερού.

Από την μπάρα σαπουνιού στα waterless καλλυντικά

Η Παπουτσάνης προσανατολίζεται σε φιλικές για το περιβάλλον συνθέσεις και επενδύει στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων περιποίησης σε στερεά μορφή, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση της χρήσης πλαστικού, συντηρητικών και νερού. Αξίζει να σημειώσουμε πως τα αφρόλουτρα, τα σαμπουάν και τα ενυδατικά προϊόντα σώματος σε στερεά μορφή περιλαμβάνονται σήμερα στη λίστα με τα πλέον δημοφιλή trends στον τομέα της ομορφιάς, αφού συνδυάζουν την καινοτομία με τη βιωσιμότητα.

Πράγματι, οι μπάρες σαπουνιού -όχι μόνο για τα χέρια, αλλά για το σώμα και τα μαλλιά- αναμένεται να κερδίσουν σημαντικό έδαφος σε ό,τι αφορά στην προσωπική μας περιποίηση τα επόμενα χρόνια. Διότι για την παραγωγή τους απαιτούνται πολύ λιγότερα υλικά συσκευασίας και καθόλου πλαστικό, ενώ τείνουν να διαρκούν περισσότερο, αφήνοντας πολύ μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Σε ό,τι αφορά στην προσωπική μας περιποίηση και τη φροντίδα της υγιεινής μας, η Παπουτσάνης συνεχίζει να κάνει τη διαφορά από το 1870, αποδεικνύοντας πως όταν μια εταιρεία μένει πιστή στις αξίες της και βάζει σε πρώτο πλάνο την ποιότητα και την αγνότητα των προϊόντων της, έχοντας παράλληλα το βλέμμα της στραμμένο σε ένα καλύτερο μέλλον, τότε η επιτυχία αποτελεί μονόδρομο.


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here