24 Ιουλίου 2021

Έντερο λειτουργία : Μάθετε από τι επηρεάζετε και τρόπους να την βελτιώσετε

Πολλές μελέτες τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν δείξει συνδέσεις μεταξύ της υγείας του εντέρου και του ανοσοποιητικού συστήματος, της διάθεσης, της ψυχικής υγείας, των αυτοάνοσων ασθενειών , των ενδοκρινικών διαταραχών, των παθήσεων του δέρματος και του καρκίνου.

 Σημάδια ανθυγιεινού εντέρου

1. Αναστατωμένο στομάχι

  • Διαταραχές του στομάχου όπως αέριο, φούσκωμα, δυσκοιλιότητα, διάρροια και καούρα μπορεί να είναι σημάδια ανθυγιεινού εντέρου. Ένα ισορροπημένο έντερο θα έχει λιγότερη δυσκολία στην επεξεργασία τροφίμων και την εξάλειψη των απορριμμάτων.

 Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη

  • Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένα τρόφιμα και πρόσθετα σάκχαρα μπορεί να μειώσει την ποσότητα των καλών βακτηρίων στο έντερο σας. Αυτή η ανισορροπία μπορεί να προκαλέσει αυξημένη επιθυμία για ζάχαρη, η οποία μπορεί να βλάψει ακόμη περισσότερο το έντερο. Υψηλές ποσότητες εξευγενισμένων σακχάρων, ιδιαίτερα σιροπιού καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, έχουν συνδεθεί με αυξημένη φλεγμονή στο σώμα. Η φλεγμονή μπορεί να είναι ο πρόδρομος σε ορισμένες ασθένειες και ακόμη και καρκίνους.

Αθέλητες αλλαγές βάρους

  • Το να αποκτήσετε ή να χάσετε βάρος χωρίς να κάνετε αλλαγές στη διατροφή σας ή στις συνήθειες άσκησης μπορεί να αποτελεί ένδειξη ανθυγιεινού εντέρου. Ένα ανισορροπημένο έντερο μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του σώματός σας να απορροφά θρεπτικά συστατικά, να ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα και να αποθηκεύει λίπος. Η απώλεια βάρους μπορεί να οφείλεται σε υπερανάπτυξη μικρού εντέρου βακτηρίων, ενώ η αύξηση βάρους μπορεί να οφείλεται σε αντίσταση στην ινσουλίνη ή στην επιθυμία υπερβολικής κατανάλωσης λόγω μειωμένης απορρόφησης θρεπτικών ουσιών.

Μειώστε τα επίπεδα άγχους σας

  • Τα χρόνια υψηλά επίπεδα στρες είναι σκληρά σε ολόκληρο το σώμα σας, συμπεριλαμβανομένου του εντέρου σας. Μερικοί τρόποι για να μειώσετε το άγχος μπορεί να περιλαμβάνουν διαλογισμό, περπάτημα, μασάζ, να περνάτε χρόνο με φίλους ή συγγενείς, διάχυση αιθέριων ελαίων, μείωση της πρόσληψης καφεΐνης, γέλιο, γιόγκα ή να έχετε κατοικίδιο.

 Πάρτε αρκετό ύπνο

  • Η έλλειψη επαρκούς ή επαρκούς ποιότητας ύπνου μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία του εντέρου, η οποία με τη σειρά της μπορεί να συμβάλει σε περισσότερα προβλήματα ύπνου. Προσπαθήστε να δώσετε προτεραιότητα στον ύπνο τουλάχιστον 7-8 ωρών ανά διανυκτέρευση. Ο γιατρός σας μπορεί να είναι σε θέση να σας βοηθήσει εάν έχετε πρόβλημα με τον ύπνο .

Φάτε αργά

Το να μασάτε καλά το φαγητό σας και να τρώτε πιο αργά τα γεύματά σας μπορεί να συμβάλει στην πλήρη πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε την πεπτική δυσφορία και να διατηρήσετε ένα υγιές έντερο.

Ακολουθεί βίντεο για το έντερο

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here