Κυριάκος Μητσοτάκης: «Ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση»

Ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι η κυβέρνηση προβληματίστηκε αρκετά σχετικά με το εάν έπρεπε να καταστεί υποχρεωτικός ο εμβολιασμός στους εκπαιδευτικούς.

Κάνοντας έκκληση σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί προκειμένου να κάνουν το εμβόλιο ξεκίνησε την ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου παιδείας στην Ολομέλεια της Βουλής.

«Καθώς πλησιάζει ο Σεπτέμβρης το πρώτο μας μέλημα θα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο στην δια ζώσης εκπαίδευση με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Έχουμε λειτουργήσει για δύο χρονιές με τους περιορισμούς της πανδημίας και όλοι γνωρίζουμε ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες υπουργείου εκπαιδευτικών και μαθητών, η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει την φυσική παρουσία των μαθητών στην ντάξει και τον πυρήνα της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατά συνέπεια θέλουμε να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο και να το κάνουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει όλοι σε αυτή την αίθουσα να συμφωνήσουμε ότι πρέπει πρώτα και πάνω απ’ όλα να πείσουμε τους ανεμβολίαστο τους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βημα και να εμβολιαστούν» ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Μάλιστα, εξήγησε ότι η κυβέρνηση προβληματίστηκε αρκετά σχετικά με το εάν έπρεπε να καταστεί υποχρεωτικός ο εμβολιασμός στους εκπαιδευτικούς. «Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Το συζητήσαμε για τον απλούστατο λόγο την εκπαιδευτική διαδικασία έχει τέτοια χαρακτηριστικά που σημαίνει ότι αν ένας εκπαιδευτικός αρρωστήσει είναι εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν στην παρούσα συγκυρία η ενδεδειγμένη λύση. Άνω του 70% των εκπαιδευτικών έχουν ήδη εμβολιαστεί, υπάρχει όμως ένας σημαντικός αριθμός όποιος δεν έχει κάνει ακόμα αυτή την κίνηση» ανέφερε ο κ. Μητσοτακης ζητώντας από όλα τα κόμματα να προτρέψει τους εκπαιδευτικούς να εμβολιαστούν.

«Πρέπει να στείλουμε όλα τα κόμματα να σαφέστατο μήνυμα για τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί για την ίδια την υγεία των εκπαιδευτικών αρχικά. Βρίσκονται σε ένα χώρο όπως το σχολείο, όπου είμαστε περίπου βέβαιοι ότι ο ιός θα κυκλοφορεί ανάμεσα σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, άρα θα είναι από τη φύση τους πολύ πιο εκτεθειμένοι» εξήγησε και συμπλήρωσε πως «όσοι εκπαιδευτικοί δεν εμβολιαστούν θα υποστούν μια πρόσθετη ταλαιπωρία. Με τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής θα πρέπει να περνούν από εργαστηριακά τεστ, όχι self test, προκειμένου να μπορούν να μπουν στην τάξη. Έχει ανοίξει πλατφόρμα για παιδιά από 15 έως 18 ετών και θα ανοίξει από 12 έως 15 ετών. Αν εγώ είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανένα απολύτως σταθμό να το εμβολιάζω. Και το παιδί θα προστατευθεί και με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσουμε να χτιστεί συνολικά το τείχος ανοσίας το οποίο πρέπει να φτάσουμε προκειμένου εφιάλτης της πανδημίας να αποτελεί οριστικά παρελθόν για τη χώρα. Έχουμε ενθαρρυντικές ενδείξεις από τους εμβολιασμούς τους εφήβους. Πιστεύω οτι μπορούμε να πάμε πολύ καλύτερα. Καταλαβαίνω ότι λόγω της καλοκαιρινής ραστώνης καθυστερούν κάποια πράγματα».

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, ο πρωθυπουργός σχολίασε ότι πρόκειται ουσιαστικά για υλοποίηση του πρόλεξα οφίκιου προγράμματος της ΝΔ. «Ένα μεγάλο κομμάτι του προεκλογικού μας προγράμματος σε σχέση με την παιδεία έχει ήδη ολοκληρωθεί σε επίπεδο νομοθετικού έργου. Προφανώς απομένει και η εφαρμογή όσων έχουμε ψηφίσει για να αλλάξουν ουσιαστικά όψη η δημόσια εκπαίδευση. Μέσα στην πανδημία η χώρα έκανε με επιτυχία το μεγάλο ψηφιακό άλμα, αναγκαστικό ψηφιακό άλμα, της διδασκαλίας από απόσταση. Θέλω με την ευκαιρία αυτή είναι ευχαριστήσω όλους τους εκπαιδευτικούς, που υποστήριξαν αυτή την πρωτόγνωρη διαδικασία, κράτησαν ζωντανή την εκπαίδευση στις δύσκολες εβδομάδες της πανδημίας έτσι ώστε τα παιδιά όλων των οικογένειων να μην αποξενωθουν από το σχολείο».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στήριξε τις αλλαγές στο νομοσχέδιο και αναφερόμενος στην «αυτονόμηση» των σχολικών μονάδων, υπογράμμισε: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται απόλυτα με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Και δυστυχώς όπως παρουσίασε αναλυτικά και υπουργός αλλά και ο εισηγητής μας, εδώ η σύγκριση με τα διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα στον τομέα αυτόν ουραγός, καθώς άνω του 80% των αποφάσεων που έχουν να κάνουν με την λειτουργία του σχολείου λαμβάνονται τελικά από το υπουργείο παιδείας και όχι από τους διδάσκοντες για το διευθυντή τους. Με άλλα λόγια για όσα συμβαίνουν στις τάξεις δεν έχουν λόγο ο σημειωθούν σε αυτές αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία πολύ μακριά από αυτές».

Επιπλέον, αναφέρθηκε σε νέα μαθήματα σποτ θα προστεθούν στα σχολεία, όπως αυτά της σεξουαλικης αγωγής και της επιχειρηματικότητας, ενώ συμπλήρωσε ότι οι μόνες χώρες στην Ευρώπη που διατηρούν το σχολικό εγχειρίδιο είναι η Ελλάδα και η Κύπρος, γεγονός που θα αλλάξει και πλέον το σχολείο θα επιλέγει από ένα μητρώο. Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «αυτονόητες αλλαγές» που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου, υποστηρίζοντας ότι μπορούν να εξασφαλίσουν διακομματική συναίνεση.

«Δικλείδα ασφαλείας» χαρακτήρισε την αξιολόγηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι είναι ένα εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. «Εφαρμόζεται παντού στον ανεπτυγμένο κόσμο, η χρησιμότητα της πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή να αναγνωριστεί καθολικά και στη χώρα μας. Εξελέγη στην οποίες υγεία υπουργείο βράδυ επίπεδα. Την σχολική μονάδα αλλά και τους λειτουργούς της. Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα με τις δράσεις του, ανοιχτές οποιονδήποτε και βέβαια η πρόοδος των προγραμμάτων αποτυπώνεται σε άλλο νόμο τεστ αξιολόγησης των γνώσεων των μαθητών στο τελευταίο έτος του δημοτικού και του γυμνασίου» είπε και εξήγησε ότι και οι αξιολογητές και αξιολογούνται.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here