19 Σεπτεμβρίου 2021

Πατάτες : Υγιεινές η ανθυγιεινές για τον οργανισμό

Οι πατάτες είναι ένα απίστευτα ευέλικτο λαχανικό ρίζας που καταναλώνεται σε μια ποικιλία πιάτων σε όλο τον κόσμο. Ενώ πολλοί άνθρωποι θεωρούν τα λαχανικά υγιή, οι πατάτες έχουν καταφέρει να προκαλέσουν κάποια διαμάχη. Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε άμυλο, πολλοί πιστεύουν ότι πρέπει να περιορίσουν την πρόσληψή τους.

Τι είναι οι πατάτες

  • Οι πατάτες είναι ένας τύπος βρώσιμου φυτικού κονδύλου που τρώγεται σε όλο τον κόσμο.
  • Επιστημονικά γνωστό ως Solanum tuberosum , ανήκουν στην οικογένεια φυτών nighthade .
  • Κατάγονται από τις Άνδεις της Νοτίου Αμερικής, οι πατάτες καλλιεργούνται τώρα σε 160 χώρες παγκοσμίως, με 1.500-2.000 διαφορετικές ποικιλίες που κυμαίνονται σε χρώμα, μέγεθος και περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά .
  • Παρ ‘όλα αυτά, πολλές ποικιλίες έχουν παρόμοια σύνθεση, αποτελούμενη από άμυλο σάρκα που καλύπτεται από λεπτό δέρμα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.
  • Οι πατάτες μπορούν να βράσουν, να βράσουν στον ατμό, να τηγανιστούν, να ψηθούν ή να ψηθούν και να χρησιμοποιηθούν σε μια μεγάλη ποικιλία πιάτων.

Οι πατάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πολλά θρεπτικά συστατικά

  • Υπάρχουν πολλοί τύποι πατάτας που περιλαμβάνουν μια σειρά από διαφορετικά σύνολα θρεπτικών συστατικών.

Ένα μέσο (6,1 ουγκιές ή 173 γραμμάρια) Πατάτα ψητή Russet, συμπεριλαμβανομένης της σάρκας και του δέρματος, παρέχει τα ακόλουθα :

  • Θερμίδες: 168
  • Λίπος: 0 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη: 5 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 37 γραμμάρια
  • Ίνες: 4 γραμμάρια
  • Νάτριο: 24 χιλιοστόγραμμα
  • Βιταμίνη C: 37% της RDI
  • Βιταμίνη Β6: 31% του RDI
  • Κάλιο: 27% του RDI
  • Μαγγάνιο: 20% του RDI
  • Ο τρόπος με τον οποίο προετοιμάζετε τις πατάτες σας μπορεί επίσης να επηρεάσει το θρεπτικό τους περιεχόμενο.
  • Δεδομένου ότι πολλά από τα θρεπτικά τους συστατικά είναι συγκεντρωμένα στο εξωτερικό δέρμα, το ξεφλούδισμα της πατάτας μπορεί να αφαιρέσει ένα σημαντικό μέρος της περιεκτικότητας σε ίνες και ανόργανα συστατικά σε κάθε μερίδα.
  • Το τηγάνισμα των πατατών μπορεί να αυξήσει την περιεκτικότητα σε λίπος και θερμίδες, σε σύγκριση με άλλες μεθόδους μαγειρέματος όπως το ψήσιμο ή το βράσιμο.
  • Τα μεταποιημένα προϊόντα πατάτας είναι επίσης λιγότερο πυκνά σε θρεπτικά συστατικά και περιέχουν περισσότερες θερμίδες , λίπος και νάτριο από ολόκληρες τις πατάτες.

Ακολουθεί βίντεο για τις πατάτες

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here