Σύκα: Γλυκά στη γεύση και ωφέλιμα στην υγεία [vid]

Η κατανάλωση σύκων έχει συσχετιστεί με καλύτερη υγεία και ευημερία ήδη από την αρχαιότητα. Τα πεντανόστιμα αυτά φρούτα, συνδέονται μυθολογικά με τη θεά Δήμητρα, τη θεότητα της γεωργίας και της γονιμότητας, ενώ προσφέρθηκαν στον θεό Βάκχο στην αρχαία Ρώμη.

Τα σύκα αναπτύσσονται συνήθως στη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή – περιοχές που είναι ζεστές, ηλιόλουστες και ξηρές για μεγάλο μέρος του έτους.

Σύκα: Τα οφέλη τους στην υγεία

  • Μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση

Η υψηλή αρτηριακή πίεση, γνωστή και ως υπέρταση, μπορεί να οδηγήσει σε επιπλοκές όπως καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό επεισόδιο. Ένας παράγοντας που οδηγεί σε υψηλή αρτηριακή πίεση είναι μια ανισορροπία καλίου που προκαλείται από την κατανάλωση υπερβολικού νατρίου και όχι αρκετού καλίου.

Τα σύκα είναι τροφή πλούσια σε κάλιο και μπορούν να βοηθήσουν στη διόρθωση αυτής της ανισορροπίας. Εν τω μεταξύ, τα υψηλά επίπεδα φυτικών ινών στα σύκα μπορούν να βοηθήσουν στην αποβολή του περιττού νατρίου από τον οργανισμό.

  • Βελτιώνουν την πέψη

Τα πεπτικά προβλήματα κυμαίνονται από δυσκοιλιότητα έως διάρροια. Και στα δύο άκρα του φάσματος, η αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών μπορεί να βοηθήσει. Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, ωστόσο, τα σύκα βοηθούν την πέψη και με άλλο τρόπο. Αποτελούν εξαιρετική πηγή πρεβιοτικών, τα οποία βελτιώνουν τη γενική υγεία του εντέρου.

  • Αυξάνουν την πυκνότητα των οστών

Τα σύκα αποτελούν καλή πηγή ασβεστίου και καλίου. Αυτά τα μέταλλα μπορούν να συνεργαστούν για να βελτιώσουν την οστική πυκνότητα, η οποία με τη σειρά της μπορεί να αποτρέψει καταστάσεις όπως η οστεοπόρωση.

Μελέτες δείχνουν ότι μια διατροφή πλούσια σε κάλιο, συγκεκριμένα, μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών. Εν τω μεταξύ, το ασβέστιο είναι ένα βασικό δομικό συστατικό των οστών και η αύξηση της πρόσληψης ασβεστίου έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη δομή των οστών σε παιδιά και εφήβους.

Aκολουθεί σχετικό βίντεο:

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here