Βρώμη: Αποδεδειγμένα οφέλη της κατανάλωσης βρώμης στην υγεία [vid]

Η βρώμη τρώγεται κυρίως ως χυλός τα πρωϊνά και χρησιμοιείται επίσης σε αρτοσκευάσματα (κέικ βρώμης, μπισκότα βρώμης και ψωμί βρώμης), ενώ τις τελευταίες δεκαετίες, έχει γίνει ένα πολύ δημοφιλές «υγιεινό superfood».

Η βρώμη είναι γεμάτη με διαιτητικές ίνες και έχει μια σειρά από οφέλη για την υγεία, όπως μείωση του κινδύνου στεφανιαίας νόσου, μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου του παχέος εντέρου.

  • Βρώμη και στεφανιαία νόσος

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση μελετών που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Lifestyle Medicine το 2008, η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε πηγές διαλυτών φυτικών ινών ολικής αλέσεως (βρώμη, πίτουρο βρώμης και αλεύρι βρώμης) μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου στεφανιαίας νόσου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τους ερευνητές:

«Η κατανάλωση βρώμης και προϊόντων με βάση τη βρώμη μειώνει σημαντικά τις συγκεντρώσεις χοληστερόλης και λιποπρωτεϊνών χαμηλής πυκνότητας χωρίς δυσμενείς επιπτώσεις στις συγκεντρώσεις λιποπρωτεϊνών υψηλής πυκνότητας ή τριγλυκεριδίων».

  • Καρκίνος του παχέος εντέρου

Ερευνητές στη Βρετανία και την Ολλανδία συγκέντρωσαν δημοσιευμένα στοιχεία που κάλυψαν σχεδόν 2 εκατομμύρια άτομα για να αξιολογήσουν εάν μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες (κυρίως από δημητριακά ολικής αλέσεως και βρώμη) συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Τα ευρήματά τους δημοσιεύθηκαν στο BMJ.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι για κάθε επιπλέον 10 γραμμάρια ημερησίως φυτικών ινών στη διατροφή κάποιου, σηματοδοτούν 10 % μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. Οι συγγραφείς κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι: «Η υψηλή πρόσληψη διαιτητικών ινών, συγκεκριμένα, φυτικών ινών και δημητριακών ολικής αλέσεως, συσχετίστηκε με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου».

  • Αρτηριακή πίεση

Ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μια διατροφή που περιλαμβάνει άφθονα δημητριακά ολικής αλέσεως (όπως βρώμη ή ψωμί ολικής αλέσεως) είναι εξίσου αποτελεσματική με τη λήψη αντιυπερτασικών φαρμάκων στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Ειδικότερα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τρεις μερίδες την ημέρα μπορούν «να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου σε μεσήλικες κυρίως μέσω μηχανισμών μείωσης της αρτηριακής πίεσης».

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here