Σουηδία Μελέτη: Μη επανδρωμένα  drones ξεπερνούν τα ασθενοφόρα πετώντας απινιδωτές σε ασθενείς με καρδιακή προσβολή

Σουηδία Μελέτη: Στη μελέτη τα drones στάλθηκαν σε 12 περιστατικά καρδιακής ανακοπής, παρέδωσαν με επιτυχία AED κοντά στον ασθενή σε 11 περιπτώσεις και τυπικά χτύπησαν ασθενοφόρα σε μόλις λιγότερο από δύο λεπτά. Ενώ μπορεί να ονειρευόμαστε ένα μέλλον όπου ιπτάμενα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου και θα ικανοποιούν τη λαχτάρα για φαγητό σε λίγα λεπτά, οι ερευνητές στη Σουηδία ελπίζουν ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ξεπεράσουν ασθενοφόρα καθώς ανταποκρίνονται σε περιστατικά καρδιακής προσβολής.

Σε αυτό που περιγράφουν ως η πρώτη πραγματική μελέτη σκοπιμότητας στον κόσμο για παραδόσεις απινιδωτή με βάση drone, οι πρώτοι ανταποκριτές έδειξαν ότι η πτήση με αεροπλάνο βοήθησε να αφαιρεθούν τα λεπτά, όπου ο χρόνος έχει μεγαλύτερη σημασία-ρίχνοντας τις σωστικές συσκευές στα κατώφλια των σπιτιών που έχουν ανάγκη.

«Όταν ένα drone έφτασε πριν από το ασθενοφόρο ήταν σχεδόν μόλις δύο λεπτά πιο γρήγορα», ανέφερε σε δήλωσή της η συγγραφέας της μελέτης Sofia Schierbeck, του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Karolinska της Στοκχόλμης.

“Καθώς η τεχνολογία των drones βελτιώνεται, θα πρέπει να είναι δυνατή η αύξηση του αριθμού των ασθενών και των ωφελειών του χρόνου”.

Κατά τη διάρκεια μιας καρδιακής ανακοπής, κάθε λεπτό που περνά χωρίς CPR ή ηλεκτροσόκ από έναν αυτοματοποιημένο εξωτερικό απινιδωτή, γνωστό και ως AED, μειώνει τις πιθανότητες επιβίωσης, ενώ τα ποσοστά θνησιμότητας για πολλές καρδιακές προσβολές έξω από το νοσοκομείο μπορεί να φτάσουν το 90%.

“Οι χρόνοι ανταπόκρισης των ιατρικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης γίνονται μεγαλύτεροι και οι άνθρωποι σπάνια έχουν AED στο σπίτι”, δήλωσε η Schierbeck.

«Πιστεύουμε ότι χρειάζονται νέοι τρόποι παροχής AED για να αυξηθεί η πιθανότητα επιβίωσης σε αυτούς τους ασθενείς».

Η μελέτη διεξήχθη σε μια ορισμένη ακτίνα του αεροδρομίου κοντά στην πόλη Γκέτεμποργκ, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σουηδίας, με πληθυσμό περίπου 580.000 κατοίκους. Δημιουργήθηκαν τρεις σταθμοί μη επανδρωμένων αεροσκαφών, ο καθένας με δυνατότητα πτήσης 5 χιλιομέτρων, με αυτοματοποιημένα προγράμματα πτήσης που επιβλέπονται από εκπαιδευμένους πιλότους μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Αφού οι αποστολείς έκτακτης ανάγκης έλαβαν κλήση για καρδιακή ανακοπή, θα έστελναν ασθενοφόρα καθώς και μη επανδρωμένα αεροσκάφη – τα οποία, αφού έφταναν στο σημείο, θα αιωρούνταν στα 100 πόδια και θα κατέβαζαν ένα AED στο έδαφος με ένα βαρούλκο. Μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου 2020, στάλθηκαν drones σε 12 περιστατικά καρδιακής ανακοπής, μεταφέροντας με επιτυχία AED κοντά στον ασθενή σε 11 περιπτώσεις, καλύπτοντας μια μέση απόσταση πτήσης 3,1 χιλιομέτρων.

Περίπου στα δύο τρίτα του χρόνου τα drones έφτασαν πριν από το ασθενοφόρο. Ωστόσο, 39 περιπτώσεις καρδιακής προσβολής δεν συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη λόγω παραγόντων όπως η βροχή και οι ισχυροί άνεμοι, καθώς και οι τοποθεσίες που βρίσκονταν σε πολυώροφα κτίρια ή ο περιορισμένος εναέριος χώρος.

«Μέχρι το 2022 θα πρέπει να έχουμε drones ικανά να πετούν στο σκοτάδι και σε μέτρια βροχή. Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας θα μπορούσε να αυξήσει το εύρος πτήσεων και τον αριθμό των κατοίκων που καλύπτονται από ένα drone », δήλωσε η Schierbeck.

Η μελέτη παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας και δημοσιεύτηκε επίσης στο European Heart Journal.

«Η παράδοση προϊόντων με μη επανδρωμένα Drones θα μπορούσε να είναι συνήθης πρακτική τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε.

«Θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί σε άλλα ιατρικά σενάρια στο εγγύς μέλλον, όπως η χορήγηση επινεφρίνης σε ασθενείς με αναφυλακτικό σοκ ή η χορήγηση γλυκόζης σε διαβητικούς ασθενείς με χαμηλό σάκχαρο στο αίμα».

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here