Παναγιωτόπουλος: Προτεραιότητα η προστασία της ΕΕ και των πολιτών της από εξωτερικές απειλές

Παρέμβαση του Νίκου Παναγιωτόπουλου στο πολιτικό εργαστήριο για τη «Στρατηγική Πυξίδα» της Ε.Ε

Τη σημασία της προστασίας της Ε.Ε., των κρατών – μελών και των πολιτών της, από εξωτερικές απειλές τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, σε παρέμβασή του, στο πολιτικό εργαστήριο για τη «Στρατηγική Πυξίδα» της Ε.Ε.

Ο Έλληνας υπουργός επεσήμανε ότι κάθε κράτος – μέλος αντιμετωπίζει διαφορετικές απειλές και προκλήσεις, που περιλαμβάνουν σε μερικές περιπτώσεις αμφισβήτηση της εδαφικής ακεραιότητας και κυριαρχίας του, και η αντιμετώπισή των απειλών αυτών πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την Ε.Ε., στο πλαίσιο των αρχών της αμοιβαιότητας και της αλληλεγγύης.

Όπως ανακοινώθηκε, στο περιθώριο της υπουργικής συνάντησης, ο Ν. Παναγιωτόπουλος είχε διμερή συνάντηση με την Γαλλίδα ομόλογό του κυρία Φλοράνς Παρλί, με την οποία συζήτησε θέματα ενίσχυσης της διμερούς αμυντικής συνεργασίας, εξελίξεις ασφαλείας στην ευρύτερη περιοχή και θέματα εξοπλιστικών προγραμμάτων. Ο Ν. Παναγιωτόπουλος συναντήθηκε, επίσης, με την Ολλανδή υπουργό Άμυνας κυρία Ανκ Μπίλεβελντ.

Το εργαστήριο για τη «Στρατηγική Πυξίδα» πραγματοποιήθηκε στη Λισαβόνα, στο πλαίσιο της Πορτογαλικής Προεδρίας της Ε.Ε. Τον Έλληνα υπουργό προσκάλεσε ο Πορτογάλος ομόλογός του Ζοάο Γκόμεζ Κραβίνιο.

Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η ανάπτυξη πολιτικής συζήτησης με προτάσεις και κατευθύνσεις για την προετοιμασία του τελικού κειμένου της «Στρατηγικής Πυξίδας», με το οποίο θα αντικατοπτρίζονται οι απειλές και οι προκλήσεις ασφαλείας που αντιμετωπίζει η Ε.Ε.

Μέσα από το διάλογο, θα χαραχθεί μια συνεκτική προσέγγιση στους τομείς της ‘Άμυνας και της Ασφάλειας, βασιζόμενη στους ακόλουθους τέσσερις πυλώνες:

1. Διαχείριση Κρίσεων (Crisis Management)

2. Ανθεκτικότητα (Resilience)

3. Ανάπτυξη Δυνατοτήτων (Capabilities)

4. Συνεργασία με εταίρους(Partnerships)

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here