Αϋπνία συναισθήματα: Η έλλειψη ύπνου δεν επηρεάζει την ερμηνεία των συναισθημάτων, σύμφωνα με νέα μελέτη

ΣΔεν είναι μυστικό ότι οι άυπνες νύχτες μπορεί να επηρεάσουν τη διάθεση των ανθρώπων. Ωστόσο, μια νέα μελέτη δείχνει ότι δεν επηρεάζει την ικανότητά τους να αξιολογούν συναισθηματικές καταστάσεις. Συχνά υποτίθεται ότι το να νιώθουμε αρνητικά γεμίζει τις εμπειρίες των ανθρώπων με συναισθηματικές εικόνες και γεγονότα στο περιβάλλον γύρω τους. Ωστόσο, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ενώ το 24ωρο χωρίς ύπνο επηρέασε τη διάθεση των συμμετεχόντων στη μελέτη. Δεν άλλαξε την απόδοσή τους σε δοκιμές που αξιολογούν την ικανότητά τους να επεξεργάζονται συναισθηματικές λέξεις και εικόνες.

“Οι άνθρωποι γίνονται λιγότερο ευτυχισμένοι λόγω της στέρησης ύπνου. Όμως δεν επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται συναισθηματικά ερεθίσματα στο περιβάλλον τους”. Αυτό δήλωσε ο Anthony Stenson, διδάκτορας ψυχολογίας του WSU και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης στο Plos One. Τα ευρήματα έχουν επιπτώσεις για τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης. Επίσης στην επιβολή του νόμου και τα άτομα σε άλλα μακροχρόνια επαγγέλματα που πρέπει να είναι σε θέση να ελέγχουν τα δικά τους συναισθήματα κατά τη διάρκεια αγχωτικών και συναισθηματικά δύσκολων καταστάσεων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η απώλεια ύπνου δεν θα τους κάνει να νιώθουν συναισθηματικές καταστάσεις. Όμως είναι πιθανό να τους κάνει λιγότερο ικανούς να ελέγξουν τις δικές τους συναισθηματικές αντιδράσεις.

Λεπτομέρειες για τη μελέτη

Για τη μελέτη, περίπου 60 ενήλικες συμμετέχοντες πέρασαν τέσσερις συνεχόμενες ημέρες στο Κέντρο Έρευνας Ύπνου και Απόδοσης στο Ιατρικό Κολλέγιο WSU Elson S. Floyd. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να κοιμηθούν κανονικά την πρώτη νύχτα. Στη συνέχεια τους δόθηκε μια σειρά βασικών τεστ για να κρίνουν τη διάθεσή τους. Έκριναν επίσης τη συναισθηματική τους ρύθμιση και ικανότητα επεξεργασίας. Στη συνέχεια, οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες. Μια ομάδα 40 ατόμων πέρασε τη δεύτερη νύχτα ξύπνιοι. Ενώ σε μια ομάδα ελέγχου 20 ατόμων επιτράπηκε μια κανονική περίοδος ύπνου. Οι δοκιμές στη συνέχεια χορηγήθηκαν ξανά σε διαφορετικά διαστήματα.

Η διάκριση μεταξύ της επεξεργασίας του συναισθηματικού περιεχομένου του κόσμου γύρω σας και της ικανότητας ρύθμισης των δικών σας συναισθηματικών αντιδράσεων είναι σημαντική. Ειδικά για ορισμένα επαγγέλματα. Δεν θέλουμε οι πρώτοι ανταποκριτές να είναι μουδιασμένοι στη συναισθηματική φύση των καταστάσεων που αντιμετωπίζουν και φαίνεται ότι δεν είναι. Από την άλλη πλευρά, το να μην μπορείς να ελέγξεις τα συναισθήματά σου, θα μπορούσε να είναι ένας λόγος που η απώλεια ύπνου προκαλεί μερικές φορές καταστροφικά λάθη σε αγχωτικές καταστάσεις.

Πολλές προηγούμενες έρευνες έχουν εξετάσει πώς η στέρηση ύπνου επηρεάζει τις αποκαλούμενες “ψυχρές” γνωστικές εργασίες. Υποτιθέμενα συναισθηματικά ουδέτερες εργασίες όπως η ανάκληση γεγονότων. Αυτές οι μελέτες έχουν επίσης διαπιστώσει ότι η ρύθμιση, η οποία θεωρείται «από πάνω προς τα κάτω» γνωστική διαδικασία, είναι ένα σημαντικό πρόβλημα με ψυχρές γνωστικές εργασίες. Για παράδειγμα, η διανοητική ευελιξία διακυβεύεται από την έλλειψη ύπνου. Αυτή είναι η ικανότητα που μπορεί να χρειαστεί ο γιατρός του τμήματος έκτακτης ανάγκης για να αλλάξει γρήγορα τακτική εάν ο ασθενής δεν ανταποκρίνεται σε μια θεραπεία.

Συμπεράσματα

Η τρέχουσα μελέτη δείχνει ότι η ρύθμιση από πάνω προς τα κάτω είναι επίσης πρόβλημα με “καυτές” ή συναισθηματικές γνωστικές διαδικασίες. Χρειάζεται μελλοντική έρευνα για να κατανοηθεί εάν οι επιδράσεις της απώλειας ύπνου στις δύο διαδικασίες από πάνω προς τα κάτω συνδέονται. Αυτή η μελέτη είναι το αποτέλεσμα μιας συνεχούς συνεργασίας μεταξύ ερευνητών ψυχολογίας του WSU και ειδικών ύπνου στο WSU College of Medicine. Άλλοι συγγραφείς περιλαμβάνουν τον μεταδιδακτορικό συνεργάτη ψυχολογίας Courtney Kurinec καθώς και τον καθηγητή ψυχολογίας John Hinson και τον καθηγητή College of Medicine Hans Van Dongen. Όλα είναι επίσης συνδεδεμένα με το Κέντρο Έρευνας Ύπνου και Απόδοσης WSU.

 

 

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here