Μίκης Θεοδωράκης: Άνοιξε η διαθήκη του – Πού αφήνει την περιουσία του, η τελευταία επιθυμία του

Δημοσιεύθηκε η διαθήκη του κορυφαίου Έλληνα μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη και οι εμπλεκόμενες πλευρές έλαβαν γνώση της τελευταίας επιθυμίας του.

Στο Ειρηνοδικείο της Αθήνας δημοσιεύθηκε η διαθήκη του Μίκη Θεοδωράκη, με τα συγγενικά του πρόσωπα και το κοντινό του περιβάλλον να έχει ήδη λάβει αντίγραφα. Ο αείμνηστος μουσικοσυνθέτης φαίνεται πως συνέταξε την πρώτη διαθήκη του το 2011 και ακολούθησαν τέσσερις ακόμη προσθήκες και τροποποιήσεις με την τελευταία να λαμβάνει χώρα τον Απρίλιο του 2021.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην διαθήκη του γίνεται αναφορά στο Νίκο Κούρη, ως «αυτοαποκαλούμενο Νίκο Θεοδωράκη», τον οποίο ευχαριστεί για τη διάδοση του έργου του. Μάλιστα, φαίνεται πως προτρέπει τους δικούς του ανθρώπους να τον αφήσουν να συνεχίσει να το κάνει χωρίς εμπόδια. Ωστόσο, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως σε κανένα σημείο της διαθήκης δεν υπάρχει αναφορά σε συγγενική σχέση μεταξύ τους. Την ίδια στιγμή πάντως, ο μουσικοσυνθέτης προτρέπει το συγγενικό του περιβάλλον να επιτρέπει ανεμπόδιστα και άλλα πρόσωπα εδώ στην Ελλάδα και στον εξωτερικό να διαδίδουν το έργο του, αναφερόμενος ονομαστικά και στον Γιώργο Αγοραστάκη.

Σχετικά με την περιουσία του, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είχε μοιράσει όσο βρισκόταν στην ζωή, ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης φαίνεται πως σχετικά με το σπίτι του στην οδό Επιφανούς ζητά να γίνει μουσείο, ενώ το αυτοκίνητό του ζητά να περάσει στην κατοχή ενός ιδρύματος.

Τα ασφαλιστικά μέτρα

Το άνοιγμα της διαθήκης έρχεται 1,5 μήνα πριν την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει η Μαργαρίτα Θεοδωράκη προκειμένου ο Νίκος Κουρής να σταματήσει να χρησιμοποιεί το επώνυμο «Θεοδωράκης». Η συζήτηση αναμένεται στις 30 Νοεμβρίου 2021, ενώ έχει προηγηθεί η έκδοση προσωρινής διαταγής για το ίδιο θέμα. Μάλιστα, η προσωρινή διαταγή που εξέδωσε η πρόεδρος Πρωτοδικών, Ουρανία Φλεριανού, αναφέρει ότι το δικαστήριο «απαγορεύει στον καθ’ ου (σ.σ: Νίκο Κουρή) να χρησιμοποιεί το όνομα «Μίκης Θεοδωράκης» με την επίκληση ότι είναι γνήσιο τέκνο του, τούτο δε έως τη συζήτηση της αίτησης κατά την ορισθείσα δικάσιμο και υπό τον όρο αυτής».

Υπενθυμίζεται, ότι με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει η Μαργαρίτα Θεοδωράκη ζητά μεταξύ άλλων «να εκδοθεί προσωρινή διαταγή απαγορεύουσα τη συνέχεια της παράνομης χρήσης του ονόματος (κύριου, πατρώνυμου και επωνύμου Μίκης Θεοδωράκης) με επίκληση της ιδιότητας του δήθεν γιου του και την παράλειψη να επαναλάβει αυτή στο μέλλον μέχρι εκδόσεως αποφάσεως επί της παρούσας αίτησης».

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης πριν δύο περίπου εβδομάδες, παραστάθηκε κανονικά η Μαργαρίτα Θεοδωράκη, συνοδευόμενη από το δικηγόρο της Αλέξανδρο Λυκουρέζο. «Αυτοπροβάλλεται και αναμειγνύεται σε διάφορες εκδηλώσεις και καταστάσεις της ρέουσας κοινωνικής ζωής ως ο γιος του Μίκη Θεοδωράκη. Εμφανίζεται ως πρόσωπο –γόνος ενός Πνευματικού ανθρώπου που έχει αναγνωρίσει η υφήλιος, δήθεν εκπρόσωπος και συνεχιστής της Ιστορίας και του βάρους του μουσουργού Μίκη Θοδωράκη, προσποιούμενος ότι εκπροσωπεί όλη την οικογένειά του και δη εμένα και χρησιμοποιεί το επίθετο “Θεοδωράκης” ως απόρροια σχέσης πατρός προς τέκνο, επιχειρώντας να προσδώσει κύρος και βαρύτητα στο πρόσωπό του, και συγχρόνως να προσδώσει κύρος και ποιότητα στην εκδήλωση που συμμετέχει αλλά συγχρόνως προσπαθώντας να προσχωρήσει και να εγκριθεί από την οικογένεια του μουσουργού Μίκη Θεοδωράκη. Σε κάθε περίπτωση αποβλέπει στη δημιουργία κληρονομικού δικαιώματος επί κάθε στοιχείου της κληρονομιαίας περιουσίας του αποβιώσαντος» ανέφερε μεταξύ άλλων η κυρία Θεοδωράκη στην αίτησή της προς το δικαστήριο.

Στον αντίποδα, ο κ. Κουρής υποστήριξε πως είναι γιος του μουσικοσυνθέτη και θα κάνει τεστ DNA προκειμένου αυτό να αποδειχθεί και τυπικά. Η επόμενη «μάχη» μεταξύ των δύο πλευρών, αναμένεται να δοθεί στη δικαστική αίθουσα στο τέλος Νοεμβρίου, αν και δεν αποκλείεται να δοθεί λύση μέσω της διαθήκης, σε περίπτωση που υπάρχει αναφορά για το Νίκο Κουρή σε αυτή.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here