Προϊόντα ομορφιάς άρωμα: Γιατί εμπιστευόμαστε περισσότερο προϊόντα που μυρίζουν απαίσια;

Στη δεκαετία του 1980, ο Frank Buckley, ιδρυτής της καναδικής εταιρείας σιροπιών για τον βήχα Buckley’s, επινόησε το σλόγκαν: “Έχει απαίσια γεύση. Και λειτουργεί”. Εκείνη την εποχή, είχε ως αποτέλεσμα μια σημαντική άνοδο στο μερίδιο αγοράς της επωνυμίας του. Η υπόθεση ήταν απλή: Παρόλο που το προϊόν είχε άσχημη γεύση, οι πελάτες το αγόραζαν επειδή το θεωρούσαν τόσο αποτελεσματικό. Υπάρχει μια ευρέως διαδεδομένη, μακροχρόνια αντίληψη ότι η κατανάλωση ή η εφαρμογή φαρμακευτικών προϊόντων δεν πρέπει να είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Η ίδια σχολή σκέψης μπορεί να εφαρμοστεί στη βιομηχανία περιποίησης δέρματος.

Αλλά καθώς η φήμη των προϊόντων έχει σταθεροποιηθεί με τα χρόνια, έχουν πράγματι προστεθεί στην ελκυστικότητά τους οι φαινομενικά μη ελκυστικές μυρωδιές τους; Πάρτε, για παράδειγμα, τα serums βιταμίνης C. Αν έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ ένα σέρουμ (που δεν είναι πολύ γεμάτο με τεχνητό άρωμα), ξέρετε ότι μυρίζουν σαν νερουλό μπαγιάτικο fast food. Η αιτιολογία της οσμής του CE Ferulic παραμένει ένα μυστήριο, καθώς υπάρχουν τόσες άλλες βιταμίνη C και προϊόντα που περιέχουν E στην αγορά [που δεν μοιράζονται τη μυρωδιά τους].

Άλλα προϊόντα ομορφιάς λέγεται ότι μυρίζουν σαν:

  • ληγμένο γιαούρτι
  • ξύδι, εκχύλισμα χρένου και κρεμμυδιού
  • ζυμωμένη μαγιά με funky ξινό άρωμα

Ενώ δεν υπάρχουν συγκεκριμένα δεδομένα σχετικά με τη συσχέτιση μεταξύ του αρώματος ενός προϊόντος και της αντίληψης των καταναλωτών για την αποτελεσματικότητά του, υπάρχει κάτι σχετικά με τη φαρμακευτική ποιότητα ενός προϊόντος που μπορεί να κάνει τον καταναλωτή να πιστέψει ότι λειτουργεί. Τα δεδομένα που υπάρχουν σχετικά με τις μυρωδιές των προϊόντων ομορφιάς επικεντρώνονται στις διαφορές στο πώς αντιλαμβάνονται οι άνδρες και οι γυναίκες τις μυρωδιές σε αυτές τις φόρμουλες. Μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν μια μεγάλη προσέγγιση στη ρουτίνα ομορφιάς τους και είναι πιο πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν κάτι με δυσάρεστη ή καθόλου μυρωδιά αν πιστεύουν (ή βιώνουν ότι) λειτουργεί.

Εάν ισχύει η υπόθεση ότι ένα προϊόν με άρωμα φαρμάκου ωθεί τους χρήστες να βιώσουν ένα προϊόν ως πιο αποτελεσματικό, πώς μπορούν να ανταγωνίζονται οι πολυτελείς, επώνυμες σειρές περιποίησης δέρματος στις μέρες μας; Με την εισροή όμως ανεξάρτητων επωνυμιών που επιδεικνύουν μια προσέγγιση χωρίς περιττά στοιχεία, που τροφοδοτείται από bloggers του YouTube και του Instagram, οι καταναλωτές είναι πλέον πιο ενημερωμένοι για την επιστήμη πίσω από τη φροντίδα του δέρματος από ποτέ. Η παραγωγή τους περιστρέφεται γύρω από φρουτώδη αρώματα. Ακόμη και οι καταναλωτές που προσελκύονταν περισσότερο από φρουτώδεις νότες στο παρελθόν αρχίζουν να τις αποφεύγουν, αντί να αναζητούν πιθανές λιγότερο ερεθιστικές φόρμουλες με λιγότερα πρόσθετα.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here