Σνούπι-gate: Κάποιοι που είδαν το επεισόδιο για το Thanksgiving πρώτη φορά το κατηγορούν για ρατσισμό (vid)

Ο Τσάρλι Μπράουν είναι ένας απ’ τους πιο αναγνωρίσιμους χαρακτήρες στην ιστορία της ποπ κουλτούρας, αλλά κάποιοι πιστεύουν ότι ένα επεισόδιο της φημισμένης σειράς κινούμενων σχεδίων χρειάζεται ιστορική αναθεώρηση.

Κάθε χρόνο, την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, το ABC μεταδίδει το επεισόδιο που δείχνει τους χαρακτήρες της σειράς να απολαμβάνουν ένα ευχαριστήριο γεύμα στο σπίτι του Charlie και της Sally.

Ωστόσο, η σκηνή αυτή δέχθηκε επικρίσεις από κάποιους νεαρότερους θεατές που είδαν το επεισόδιο για πρώτη φορά, λέει ο Independent.

Ο λόγος είναι ότι ο μόνος μαύρος χαρακτήρας, ο Franklin, κάθεται μόνος του σε μια καρέκλα στην αντίθετη πλευρά του τραπεζιού από τους άλλους, όπως φαίνεται και στο απόσπασμα:

Πολλοί θέλησαν να εκφράσουν την απορία τους και την οργή τους μέσω του Twitter για να επισημάνουν την εμφανή διάθεση διάκρισης που ένιωσαν βλέποντας την επίμαχη σκηνή.

«Το Τσάρλι Μπράουν είναι ρατσιστικό»

«Δεν πρόκειται να το ξαναδώ μέχρι να βάλουν κάποιον να κάτσει δίπλα στον Φράνκλιν»

«Γιατί κάθεται ο Φράνκλιν μόνος του στο τραπέζι; Δεν το είχα παρατηρήσει ως παιδί»

«Κάθησα να δω το επεισόδιο με την οικογένεια μου και μόλις συνειδητοποίησα ότι έβαλαν τον Φράνκλιν (τον μόνο μαύρο χαρακτήρα) να καθήσει μόνος του»

Άλλοι δεν ήταν και τόσο σίγουροι για τις κατηγορίες

«Ποτέ δεν το παρατήρησα. Μάλλον μερικοί ασχολούνται πολύ με τις λεπτομέρειες. Αν έβαζαν τον Φράνκλιν σε άλλο τραπέζι, αυτό θα ήταν κάτι που θα παρατηρούσα»

«Δεν βλέπω γιατί το κάνουν μεγάλο θέμα. Από την δική μου οπτική κάθεται στην κορυφή του τραπεζιού»

«Μην αντιδράτε απλώς στους τίτλους των ειδήσεων. Διαβάστε την ιστορία και θα δείτε ότι ο δημιουργός του Τσάτλι Μπράουν ήταν ακριβώς το αντίθετο από ρατσιστής»

Ο Charles M. Schulz, που δημιούργησε το comic strip «Peanuts» το 1950, εισήγαγε τον χαρακτήρα του Franklin το 1968 εν μέσω του κινήματος των πολιτικών δικαιωμάτων.

Αποφάσισε να προσθέσει τον Franklin στη σειρά μετά από μια συνομιλία με τον εκπαιδευτικό Harriet Glickman, ο οποίος ανησυχούσε για τις φυλετικές σχέσεις στις ΗΠΑ την εποχή εκείνη. Αρχικά, ο Schulz δίσταζε να εισαγάγει έναν μαύρο χαρακτήρα, καθώς δεν ήθελε να φανεί πατερναλιστικός στους αναγνώστες, αλλά αφού ο Glickman έδειξε την επιστολή του σε μερικούς Αφρο-αμερικανούς φίλους του, άλλαξε γνώμη.

Η συγκεκριμένη επιστολή του Kenneth C. Kelly αποδείχθηκε καθοριστική:

«Έχουμε μια κατάσταση στην Αμερική στην οποία η φυλετική εχθρότητα απεικονίζεται συνεχώς. Η συμπερίληψη ενός αριθμού μαύρων στη σειρά είχε δύο σημαντικές επιπτώσεις: Πρώτον, θα επέτρεπε στα παιδιά μου να δουν τον εαυτό τους σε μια τυπικά αμερικανική σκηνή και δεύτερον, θα πρότεινε τη φυλετική συμφιλίωση μέσω της καθημερινότητας».

Ο Franklin εισήχθη δύο μήνες μετά την παραλαβή της επιστολής από τον Schulz, αλλά κάποιες ταινίες επικρίθηκαν για ρατσισμό, ενώ οι συντάκτες τον πίεζαν συνεχώς να αλλάζει ορισμένες ιστορίες.

Ωστόσο, είναι μάλλον απίθανο να είχε εμπλακεί ο Schulz προσωπικά στο προαναφερθέν επεισόδιο, το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1973. Όπως εξηγεί στο Snopes ο Nat Gertler:

«Αν και ο Schulz συμμετείχε στην δημιουργία της σειράς το 1973, οι Peanuts έπαιζαν όχι μόνο στην τηλεοπτική σειρά, αλλά και σε ταινίες μεγάλου μήκους. Είναι απίθανο να αναλάμβανε κάθε σκηνή προσωπικά μιας και είχε και δεύτερη δουλειά, έγραφε και σχεδίαζε το κόμικ, μια σειρά από πρωτότυπα βιβλία και πολλά άλλα. Αυτό θα ήταν μάλλον δουλειά της ομάδας του».

Απ’ ό,τι φαίνεται, το αν θεωρείται η σκηνή ρατσιστική ή όχι, είναι θέμα καθαρά υποκειμενικό.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here