Διατροφή για υγιές δέρμα: Τροφές που προστατεύουν το δέρμα σας

Η αλήθεια είναι πως η έρευνα αναφορικά με τις καλύτερες τροφές για υγιές δέρμα είναι περιορισμένη. Ωστόσο, οι τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά φαίνεται να έχουν προστατευτική δράση και να ενισχύουν τη δερματική υγεία.

Εάν ενδιαφέρεστε να αναδιαμορφώσετε τη διατροφή σας για καλύτερη και πιο λαμπερή επιδερμίδα, σκεφτείτε να συμπεριλάβετε στα καθημερινά σας γεύματα τις ακόλουθες φιλικές προς το δέρμα τροφές:

  • Καρότα, βερίκοκα και άλλα κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά
  • Σπανάκι και άλλα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Ντομάτες
  • Μούρα
  • Φασόλια, αρακάς και φακές
  • Σολομός, σκουμπρί και άλλα λιπαρά ψάρια
  • Ξηροί καρποί

 

Τροφές που καλό είναι να αποφεύγετε ή να περιορίσετε

Από την άλλη πλευρά, ορισμένα τρόφιμα φαίνεται να σχετίζονται με δερματικές βλάβες. Για παράδειγμα, ορισμένες έρευνες υποδηλώνουν ότι μια διατροφή υψηλή σε επεξεργασμένα σάκχαρα ή άλλους υδατάνθρακες και ανθυγιεινά λιπαρά προάγει τη γήρανση του δέρματος.

Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να θυμάστε πως οι περισσότερες από τις τροφές που ενισχύουν την δερματική υγεία προάγουν επίσης την καλή υγεία συνολικά. Έτσι, αντί να εστιάσετε σε συγκεκριμένες τροφές που κάνουν καλό στο δέρμα, ίσως είναι καλύτερο να επικεντρωθείτε σε μια υγιεινή διατροφή γενικά.

Τι σημαίνει αυτό;

Να τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά καθημερινά. Εάν καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα, προτιμήστε αυτά που έχουν χαμηλά λιπαρά ή και καθόλου λιπαρά. Συμπεριλάβατε επίσης ξηρούς καρπούς, σπόρους και όσπρια στα αγαπημένα σας γεύματα. Προτιμήστε το ψωμί ολικής αλέσεως, και τα ολικής άλεσης ζυμαρικά. Δυστυχώς, αν αγαπάτε τα γλυκά, είναι σημαντικό να τα καταναλώνετε με μέτρο. Το παν είναι η ποικιλία όσον αφορά τις υγιεινές διατροφικές επιλογές. Όσο πιο πολύχρωμο είναι το πιάτο σας, τόσο καλύτερο για τη συνολική σας υγεία.

Τέλος, μην ξεχνάτε ότι ένα βασικό κομμάτι που σχετίζεται με την υγεία του δέρματος είναι η καλή και σωστή ενυδάτωση. Βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε επαρκώς νερό καθημερινά – τουλάχιστον 8 ποτήρια – κι αν είστε από αυτούς ή αυτές που δυσκολεύονται να πιουν νερό, σκεφτείτε να το νοστιμεύσετε με προσθήκες φρούτων, όπως τα εσπεριδοειδή για επιπλέον βιταμίνη C ή/και βότανα, όπως ο βασιλικός.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here