H Νορβηγία θα τροφοδοτεί κρουαζιερόπλοια με καύσιμα από νεκρά ψάρια


Τα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν στις θάλασσες του πλανήτη ευθύνονται μεταξύ άλλων και για τις μεγάλες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που απειλούν το περιβάλλον και οδηγούν σε πρωτοφανή φαινόμενα.

Πρόσφατα όμως η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Hurtigruten -θέλοντας να ανατρέψει τα όσα μέχρι σήμερα λαμβάνουν χώρα – ανακοίνωσε πως στόχος της είναι τα επόμενα χρόνια τα πλοία της να κινούνται με βιοκαύσιμα και μέχρι το 2050 οι εκπομπές ρυπογόνων αερίων να έχουν φτάσει στο 0%. Πώς θα το κάνει αυτό; Χρησιμοποιώντας τα νεκρά ψάρια που βρίσκονται στους ωκεανούς και άλλα οργανικά απόβλητα.

Μπορεί σε κάποιους το πλάνο αυτό να φαντάζει τρελό, πιθανότατα όμως φέρει και αποτελέσματα αν σκεφτεί κανείς πως η Νορβηγία διαθέτει μια μεγάλη αλιευτική βιομηχανία και τα υπολείμματα της μπορούν να αναμειχθούν με άλλα απόβλητα παράγοντας στην ουσία αυτό που σήμερα ονομάζουμε βιοαέριο. Ο επικεφαλής της εταιρείας, Ντάνιελ Σκιλντάμ, μιλώντας σε διεθνή μέσα ενημέρωσης δήλωσε: “Αυτό που οι άλλοι αντιμετωπίζουν ως πρόβλημα, εμείς το βλέπουμε ως λύση. Με την καθιέρωση του βιοαερίου ως καυσίμου για τα κρουαζιερόπλοια, η Hurtigruten θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα κινεί τα πλοία της χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων”.

Η ναυτιλιακή ήδη έχει επενδύσει 826 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα τριών ετών προκειμένου να ανανεωθούν τα 17 συνολικά κρουαζιερόπλοια της, ενώ από αυτά τα έξι λόγω παλαιότητας θα μετακινούνται όχι μόνο με τη βοήθεια βιοκαυσίμων αλλά και μπαταριών που θα συλλέγουν ενέργεια. Η παραγωγή βιοαερίου γενικά είναι μια βιοχημική διεργασία κατά τη διάρκεια της οποίας σύνθετα οργανικά στοιχεία αποσυντίθενται απουσία οξυγόνου, από διάφορους τύπους αναερόβιων οργανισμών. Μπορεί να παραχθεί από ακατέργαστες πρώτες ύλες όπως τα αγροτικά απόβλητα, κοπριά, αστικά απόβλητα, φυτική ύλη, βοθρολύματα, πράσινα απόβλητα ή απορρίμματα τροφών. Είναι ανανεώσιμη πηγή ενέργειας και σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιεί ένα πολύ μικρό αποτύπωμα άνθρακα.

Το βιοαέριο που θα προκύψει μπορεί να καθαριστεί και στη συνέχεια να υγροποιηθεί, δημιουργώντας υγρό βιοαέριο. Παρόλα αυτά, ενώ γενικά θεωρείται ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, σίγουρα δεν πρόκειται για την ασφαλέστερη ανανεώσιμη πηγή ενέργειας όλων, δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα παράγεται ακόμη στη διαδικασία δημιουργίας του βιοαερίου -αν και σε μικρότερο βαθμό από τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα.

Εκτός όμως όλων αυτών, η Hurtigruten σχεδιάζει τρία από τα πλοία της να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια και να έχουν μόνο μία μηχανή ντίζελ προκειμένου να είναι θωρακισμένα σε κάθε περίπτωση. Οι επικεφαλής της εταιρείας οδηγήθηκαν στις εν λόγω αποφάσεις μετά από μια σειρά γεγονότων που καταγράφηκαν στην παγκόσμια σκηνή. Χαρακτηριστική είναι η νομοθεσία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που έγινε πιο αυστηρή, με βάση την οποία όλοι καλούνται να τις μειώσουν κατά 50% μέχρι το 2050, αλλά και η απαγόρευση των καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο άνω του 0,5%.

Δύο από τα καινούρια πλοία της Hurtigruten που μετακινούνται με ενέργεια από μπαταρίες κόστισαν 150 εκατομμύρια δολάρια και πλέον είναι σε διαδικασία κατασκευής.

«Οι αλλαγές στον Αρκτικό Κύκλο τα τελευταία 20-30 χρόνια δεν προκλήθηκαν από τις εκπομπές διοξειδίου του Αρκτικού, αλλά είναι προφανές ότι οι συνέπειες επηρεάζουν όλο τον κόσμο και πρώτα την Αρκτική. Οι εργαζόμενοί μας βλέπουν σκουπίδια στους παγετώνες», κατέληξε ο Σκιλντάμ.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ