Μάσκες συναισθήματα: Τα παιδιά είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα πίσω από τις μάσκες


Οι μάσκες δεν καλύπτουν τα συναισθήματα των άλλων στα παιδιά, όπως δείχνει μια νέα μελέτη που περιλάμβανε σχεδόν 300 παιδιά, ηλικίας 3-6 ετών. Στα παιδιά έδειξαν 90 φωτογραφίες με ηθοποιούς που εξέφραζαν συναισθήματα και συγκεκριμένα χαρά, λύπη ή θυμό. Στις μισές φωτογραφίες, οι ηθοποιοί φορούσαν μάσκες προσώπου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα παιδιά ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν σωστά τα συναισθήματα των ηθοποιών, ανεξάρτητα από το εάν φορούσαν μάσκα ή όχι. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στις 15 Νοεμβρίου στο περιοδικό JAMA Pediatrics. Τα συνολικά ποσοστά επιτυχούς ανάγνωσης συναισθημάτων ήταν πάνω από 67% όταν οι ηθοποιοί φορούσαν μάσκες και πάνω από 70% όταν δεν φορούσαν μάσκες.

Λεπτομέρειες για τα ευρήματα της μελέτης

Τα μεγαλύτερα παιδιά είχαν υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας από τα μικρότερα, κάτι που είναι αναμενόμενο. Περίπου το ένα τέταρτο των παιδιών προσχολικής ηλικίας είχαν μεγαλύτερη δυσκολία να ξεχωρίσουν τη λύπη από το θυμό. Επιπλέον, περίπου το 21% μπέρδευαν μερικές φορές τη χαρά με τον θυμό ή τη λύπη. Κάτι τέτοιο θα συνέβαινε όμως σε κάθε περίπτωση. “Οι πραγματικές μάσκες προσώπου που απεικονίζονται σε στατικές εικόνες συσχετίστηκαν σημαντικά με την αναγνώριση συναισθημάτων σε υγιή παιδιά προσχολικής ηλικίας, αν και οι διαφορές ήταν μικρές και τα μεγέθη των αποτελεσμάτων ήταν αδύναμα”, έγραψαν οι ερευνητές από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λωζάνης στην Ελβετία.

Τα ευρήματα αμφισβητούν τις ανησυχίες που εγείρουν ορισμένοι ότι η χρήση μάσκας προσώπου στα σχολεία μπορεί να βλάψει την ανάπτυξη των μικρότερων παιδιών. “Ακόμη και όταν φορούν μάσκες, τα μικρά παιδιά μπορούν πιθανώς να βγάλουν λογικά συμπεράσματα για τα συναισθήματα των άλλων”, είπε στο CNN η Ashley Ruba, ειδικός στην αναπτυξιακή ψυχολογία στο Child Emotion Lab στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison, η οποία έχει κάνει παρόμοια ευρήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. “Μου αρέσει να επισημάνω ότι το πρόσωπο δεν είναι ο πιο σημαντικός τρόπος επικοινωνίας των συναισθημάτων μας, είναι μόνο ένας τρόπος. Χρησιμοποιούμε επίσης τον τόνο της φωνής, έχουμε στάση σώματος, έχουμε άλλα είδη συμφραζόμενων ενδείξεων που τα παιδιά και οι ενήλικες μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καταλάβει πώς νιώθουν οι άνθρωποι”, ανέφερε η Ruba.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ